به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۵۴۳۸۴

کند کردن روند سفیدی مو با شبدر سفید

کند کردن روند سفیدی مو با شبدر سفید
گروه سلامت: گیاه شبدر سفید روند پیری پوست را کُند می‌کند؛ سیستم ایمنی بدن را تقویت و به علت وجود کلسیم، از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.به گزارش ایسنا، دکتر ساره حسینی، عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: شبدر سفید، گیاهی دائمی و یک‌ساله از خانواده نخود که برگ‌های مرکب سه برگچه‌ای دارد و طبیعت این گیاه گرم و تَر است.
 
وی با بیان این که دم‌کرده این گیاه خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد، گفت: از سرشاخه‌های گل‌دار آن در طب گیاهی، در بیماری برونشیت و به‌عنوان تصفیه‌کننده خون نیز از آن استفاده می‌شود. برای درمان سرفه‌های سخت، همراه با عسل مصرف می‌شود و در افراد مبتلا به سرطان گلو نیز به‌صورت غرغره مفید است.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از گیاه شبدر سفید برای آرامش اعصاب و رفع حالت گرگرفتگی یائسگی استفاده می‌شود، افزود: مصرف این گیاه برای سرطان معده نیز مؤثر و مفید است و ضماد آن در غده‌های سرطانی کاربرد دارد. شبدر سفید، روند پیری پوست را کُند می‌کند؛ جریان خون عروقی و فشارخون را بهبود می‌بخشد؛ سیستم ایمنی بدن را تقویت و به علت وجود کلسیم، از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر حسینی در مورد میزان و نحوه مصرف این گیاه گفت: میزان مصرف آن ۱ تا ۵ گرم به‌صورت دم‌نوش و دو بار در روز است.
برچسب ها: سفیدی مو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها