به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۳۵۴۶۵۴

ماسک جنجالی چینی‌ها در برابر تیم زنان ایران

ماسک جنجالی چینی‌ها در برابر تیم زنان ایران
گروه ورزشی:برگزاری یک مسابقه والیبال که در آن تیم ملی زنان چین با ماسک N۹۵ در برابر بازیکنان زن ایرانی به رقابت پرداخت در شبکه های اجتماعی چین سروصدا به پا کرده است.
بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی ابراز ناراحتی کرده و گفته‌اند که سلامت بازیکنان به خاطر اجرای استراتژی کشور برای به صفر رساندن ابتلا به کووید نادیده گرفته شد.
بازیکنان برای ست دوم ماسک خود را برداشتند و به پیروزی هم رسیدند.اتحادیه والیبال چین بعدا از بازی زنان با ماسک عذرخواهی کرد و گفت که این تصمیم به دلیل «فقدان تجربه کافی» بوده است.
اما بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی بازهم از این مساله انتقاد کردند و یکی از آنها  گفت که این نمونه‌ای از اصرار مقامات چینی است که در دستور زدن ماسک افراط می‌کنند.یکی از کاربران هم نوشت: «رهبران ما... در همه چیز زیاده‌روی می‌کنند - به همین سادگی.»این رویداد روز پنجشنبه در جام ملت‌های آسیا روی داد که در فیلیپین برگزار شد و تیم چین با تیم زنان ایران بازی کرد.
عکس‌هایی از این مسابقه که ورزشکاران چینی را با ماسک  نشان می‌داد به سرعت در رسانه‌های اجتماعی پخش شد و موجی غیرمعمول از انتقاد آغاز شد. بیش از ۱۶ میلیون بازدید از این موضوع در ویبو که بزرگترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی چین است صورت گرفت.
یکی از کاربران نوشت «سلامتی مهمتر است یا نتیجه؟ ما باید در قبال ورزشکاران خود مسئولیت داشته‌ باشیم.»کاربر دیگری نوشت «تا کی این مسخره‌بازی  به اصطلاح پیشگیری از اپیدمی ادامه خواهد داشت؟»خشم کاربران آنلاین باعث شد انجمن والیبال چین عذرخواهی کند و به انتقادها پاسخ دهد.
این سازمان در بیانیه‌ای در ویبو توضیح داد که سازمان‌ دهندگان تیم قبل از بازی از حضور بازیکنان آلوده به کووید در سایر تیم‌ها مطلع شدند و گفتند برخی علایم در میان اعضای تیم چین هم مشاهده شده است.
برای جلوگیری از ابتلا به بیماری، بازیکنان خود را ملزم به زدن  ماسک هنگام ورود به سالن کردند اما از آنجا که مشخص نبود که بازیکنان باید در زمین هم ماسک بزنند یا نه، نتیجه این شد که تیم والیبال زنان نیمه اول بازی را ماسک زد و پس از باخت ست اول، اکثر بازیکنان در نیمه بعد ماسک خود را برداشتند  و  ۳-۱  پیروز شدند.
مسئولان برگزاری این مسابقه گفتند «بعد از اینکه تیم متوجه شد بازی با ماسک برای سلامتی بازیکنان خوب نیست، به موقع به ما یادآوری کردند که بازیکنان ما ماسک‌ها را برداشته و بازی بعدی را بدون ماسک انجام می‌دهند.»
این بیانیه همچنین به «مشکلات» جدیدی که تیم‌های چینی در خارج از کشور دارند اشاره کرده که مربوط به بازی مقابل تیم‌هایی است که در معرض شیوع گسترده کووید نبوده‌اند.چین هنوز سخت‌گیرانه‌ترین محدودیت‌های کووید در جهان را اعمال می‌کند که از جمله شامل زدن ماسک در داخل و خارج از خانه، قرنطینه‌های شدید و بستن مرزهاست.البته بازی والیبال زنان چین با ماسک موضوع تازه‌ای هم نبود. این اولین بار نبود که ورزشکاران یک کشور در یک مسابقه ورزشی از ماسک استفاده می‌کردند.
چند ماه پیش، در مسابقه هاکی روی یخ بین کانادا و کمیته المپیک روسیه به دلیل «نگرانی ایمنی و امنیتی» در مورد نتایج آزمایش که هنوز اعلام نشده بود،  هر دو طرف از ماسک استفاده کردند.
پس از اینکه گزارش شد آزمایش بازیکنان منفی است، آنها هم ماسک‌های خود را برداشتند و بدون ماسک بازی کردند.


 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها