گروه فناوري: مایکروسافت پروژهای را آغاز کرده است که اجرای آن به کاربران موبایل امکان آن را میدهد تا درباره محلات و اجتماعات خود اطلاعات فوری دریافت کنند. به این ترتیب، مایکروسافت هم اینترنت اشیا را درفعالیتهای خود وارد کرد.
Here Here نام پروژهای است که از ترکیب تحلیل دادهها و رسانههای اجتماعی استفاده میکند تا به کاربران خود در مورد مسایل مختلف اطلاعرسانی کند. لابراتوار تجارب اجتماعی آینده (FUSE) متعلق به بخش تحقیقات مایکروسافت این پروژه را آغاز کرده است. این پلتفرم هماهنگ با خدمات تلفن همراه به صورت گزینشی و مرتبط، استتوسهای مربوط به رخدادهای محلی را توزیع میکند.
این استتوسها شبیه به پیامهای اجتماعیای است که دوستان برای هم ارسال میکنند. وب سایت همراه با آن به کاربران این امکان را میدهد که از طریق نقشهای تعاملی، از مسایل محله خود و آن چه بر آن تأثیر میگذارد بیش تر مطلع شوند. این خدمات آخرین نمونه از گرایش روبه رشد مایکروسافت به فناوریهای تحلیل محور مبتنی بر محل است.
نیویورک برای آغاز تجربه Here Here انتخاب شده است. Here Here دادههای خود را از مراکز خدمات شهری، اطلاعات، و کمکهای غیراضطراری شهر به دست میآورد. در مرحله بعدی با تحلیل دادهها، مهمترین آنها را شناسایی میکند و پیامهایش را به نحوی میفرستد که شبیه به پیامهایی باشد که مردم برای تشریح رخدادهای محله برای هم میفرستند.
کتی لندن محقق ارشد مرکز تحقیقات مایکروسافت میگوید که فناوری راهی است برای سادهسازی شیوه بیان مسایل محله که در قالب متنی فشرده شبیه به نوشتههایی که برای دوستانتان میفرستید ارسال میشود. وی افزود: به جای آن که کاربر مدام در معرض روزآمدسازیها و آمار محله قرار گیرد Here Here یر طوری طراحی شده است که کاربر را به شیوه ای مرتبط تر در موضوع دخیل کند.
این کار با چاشنی زبان طبیعی پیامکها صورت میگیرد و پیامها در وب سایت درج میشوند، به مشترکان ایمیل میشوند، و به حسابهای کاربری توییتر افراد نیز ارسال میشوند. به گفته محقق مایکروسافت این ویژگیها موجب ایجاد ارتباطی مستقیم و انسانی برای انتقال اطلاعات میشود و Here Here صدایی انسانی به محلات میدهد که امیدواریم گفت وگو راجع به مسایل را ترغیب کند. براساس اعلام شرکت مایکروسافت با این که هنوز در روزهای نخست کار بر روی این فناوری است، Here Here جای پایی محکم برای کمک به کاربران در درک مفهوم اینترنت چیزها محسوب میشود.