به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۳۵۵۶۰۳

توافق برای افزايش تولید انرژی بادی

توافق برای افزايش تولید انرژی بادی
گروه بین الملل: نخست‌وزیر دانمارک گفت: هشت کشور عضو اتحادیه اروپا در اطراف دریای بالتیک توافق کرده‌اند که برای کاهش وابستگی به انرژی وارداتی از روسیه، تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید انرژی بادی را هفت برابر افزایش دهند.
مته فردریکسن در پایان یک اجلاس انرژی که در کپنهاگ برگزار شد گفت: «این هشت کشور در توسعه نیروگاه‌های تولید انرژی در آب‌های دریای بالتیک ظرفیت‌های بالقوه عظیمی دارند. تا زمانی که ما به سوخت‌های فسیلی وابسته‌ایم آسیب‌پذیر خواهیم بود».ظرفیت تاسیسات انرژی بادی دور از ساحل در دریای بالتیک در حال حاضر حدود ۲.۸ گیگاوات و تقریبا تمامی آن متعلق به دانمارک و آلمان است.این توافق در اجلاسی با حضور رئیس کمیسیون اروپا و وزیران و نمایندگان پارلمان کشورهای دانمارک، آلمان، فنلاند، سوئد، لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی که همه در حاشیه دریای بالتیک قرار دارند، امضا شد.در همین حال، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، نیز اعلام کرد که به‌رغم کمبود انرژی به‌دلیل کاهش صادرات گاز روسیه و همزمان با افزایش بهای انرژی، آلمان برای مقابله با این وضعیت آماده است.
 شولتس این سخنان را در حاشیه جلسه دو روزه اعضای کابینه آلمان برای بررسی پیامدهای تهاجم نظامی روسیه بر تامین انرژی اروپا بیان کرد که پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، نیز در آن شرکت دارد.صدراعظم آلمان در توضیح تصمیم‌های جدید دولت به راه‌اندازی مجدد نیروگاه‌های نفتی و ذغال سنگی، افزایش ذخایر گاز طبیعی و اجاره تعداد بیشتری از پایانه‌های شناور انتقال گاز مایع در سواحل آلمان اشاره کرد.
دولت آلمان قرار است به‌زودی نتایج بازنگری در سرنوشت نیروگاه هسته‌ای را که قرار بود به‌زودی تعطیل شوند، اعلام کند.شولتس در یک نشست خبری گفت: «تمامی این اقدامات کمک کرده که ما در زمینه تامین انرژی مورد نیاز کشور در چند ماه آینده در وضعیت بهتری باشیم. ما با تهدید روسیه که از انرژی به عنوان ابزاری در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌کند می‌توانیم به خوبی مقابله کنیم».صدر اعظم آلمان گفت حجم گاز موجود در مخازن حدود ۸۰ درصد و از رقم مشابه در سال گذشته بیشتر است و دولت برای کمک به مصرف‌کنندگان برای انطباق با قیمت رو به افزایش انرژی به زودی اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.
در رویداد دیگری شرکت روسی گازپروم حجم تحویل گاز به شرکت فرانسوی «انژی» را کاهش داد. شرکت گازپروم دلیل این تصمیم را اختلاف در مورد نحوه اجرای چند قرارداد بین دو شرکت اعلام کرده است.به گفته شرکت «انژی»، حجم فروش گاز روسیه به این شرکت از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه در حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. اين شرکت در بیانیه‌ای گفت با انجام اقدامات ضروری، تامین گاز مشتریان خود در ماه‌های آینده را تضمین کرده و برای کاهش همکاری و معامله با شرکت گازپروم آمادگی دارد.
فرانسه نیز با اقدامات گوناگون از جمله امضای قرارداد با سایر کشورهای صادرکننده گاز و تنظیم طرحی برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی در کشور تلاش می‌کند خلاء ناشی از کاهش گاز روسیه را جبران کند.نخست‌وزیر فرانسه  از تمامی شرکت‌های تولیدی و تجاری خواست صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در اولویت قرار دهند. او هشدار داد که اگر دولت ناگزیر شود مصرف انرژی را جیره بندی کند ابتدا سهم این شرکت‌ها از انرژی را محدود خواهد کرد.

 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها