به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۵۶۶۶۶

پشت پرده عصبانی شدن ساپینتو در نشست خبری

پشت پرده عصبانی شدن ساپینتو در نشست خبری
گروه ورزشی: سرمربی پرتغالی آبی پوشان که در سوابقش رفتارهای عصبی و خشمگینانه به چشم می‌خورد، اولین واکنش عجیب خود در استقلال را در بندر انزلی و نسبت به اعضای تیم امداد با لگد زدن به برانکارد حمل مصدوم بروز داد که از شانس بد وی این صحنه را دوربین‌های تلویزیونی شکار کرده تا نخستین حاشیه و جنجال او در ایران مشاهده شود.
 
در حالی که بسیاری از کارشناسان به خلاء یک هافبک بازیساز در تیم استقلال اشاره می‌کنند، ساپینتو از ابتدای حضورش در این تیم تمایلی به استفاده از عزیز بک آمانوف هافبک ازبکستانی تیمش نداشته و حتی او را در لیست بازی هم قرار نداده است و تداوم در این امر رفته رفته سئوالاتی را در ذهن هواداران و کارشناسان ایجاد کرد؛ و همین موضوع باعث طرح سئوالی از او در نشست خبری پیش از خبری بازی با پیکان شد.طرح این سئوال که چرا از آمانوف در دیدارهای استقلال تاکنون اصلاً استفاده نشده؟ سرمربی تند مزاج آبی‌ها را به واکنش واداشت و با اینکه وی سعی کرد خود را کنترل کرده و از کوره در نرود، اما در مقام پاسخگویی به این سئوال مواردی را مطرح کرد که این موارد خود باعث طرح سئوالات و ابهامات دیگری شد.

۱- ساپینتو در دفاع از تصمیمات فنی‌اش در خصوص آمانوف به آمار و ارقام بازی‌های فصل پیش این بازیکن اشاره کرد و سئوالاتی را در خصوص آمار گلزنی یا پاس گل‌های او طرح کرد.ساپینتو در حالی آمار هافبک ازبکستانی تیمش را به چالش کشید که در بین بازیکنان مورد اعتماد او هستند نفراتی که آماری کمرنگ تر از آمانوف با دقایق بیشتر بازی دارند.

۲- ساپینتو می‌توانست در مواجه با این سئوال خویشتنداری بیشتری از خود نشان داده تا نشانه‌های خشم و عصبی شدن از طرح این سئوال نمایان نشود و سعه صدر بیشتر در این خصوص از خود نشان می‌داد.

۳- بهتر بود ساپینتو به جای زیر سئوال بردن آمار هافبک ازبکستانی تیمش، اختیارات سرمربی و تصمیمات خودش را طرح می‌کرد و بازیکن تیمش را در نشست خبری تخریب نمی‌کرد و برخوردی حرفه‌ای تر در قبال بازیکن تحت قرارداد باشگاه بروز می‌داد. زیر سئوال بردن یک بازیکن آن هم در حالی که هیچ تنش و چالش انضباطی بین او و باشگاه یا سرمربی ایجاد نشده بر سر مسائل فنی در نشست خبری را نمی‌توان رفتاری زیبنده یک سرمربی حرفه‌ای و بین‌المللی دانست.

۴- البته که عنوان کردن این موضوع که آمانوف بازیکنی مستعد است اما در تمرینات انگیزه لازم را ندارد، موضوعی کاملا در چارچوب منطق مربیگری بود که از سوی ساپینتو طرح شد و این بخش از صحبتهای سرمربی استقلال را می توان بهترین و تنها علت برای عدم استفاده از این بازیکن دانست.
 
تیم فوتبال استقلال در هفته پنجم رقابتهای لیگ برتر میزبان پیکان است که این آخرین بازی از هفته پنجم می‌باشد و شاگردان ساپینتو این موقعیت را دارند که در صورت پیروزی در این دیدار خانگی تا ۱۰ امتیازی شده و تا رده دوم جدول صعود نمایند.استقلال و پیکان هر کدام با ۷ امتیاز از ۴ بازی در رده‌های ششم و هفتم جدول قرار دارند و بازی آنها امشب و از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود.
مرجع : مهر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها