به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۷:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۳۵۶۸۴۸

وقتی لئوناردو دی‌کاپریو جنجال‌ساز می‌شود

وقتی لئوناردو دی‌کاپریو جنجال‌ساز می‌شود
گروه فرهنگی: در هفته‌ای که گذشت، فیلم مهمی به روی پرده نیامد و همان آثار پرفروش چند هفته اخیر مانند «تاپ گان»، «قطار سریع‌السیر» و «ثور: عشق و تندر» افتان و خیزان به فروش خود ادامه دادند.
 
این هفته در گیشه اتفاق خاصی را شاهد نبودیم و روزهای آخر تابستان بازار نسبتا کساد است. در عوض با آغاز به کار دو جشنواره مهم ونیز و تلوراید دوباره بازار اخبار و حاشیه داغ شده و کنجکاوی‌ها برای تماشای آثار مهم سال افزایش پیدا کرده. گرچه اصلی‌ترین جنجال‌های چند روز اخیر در شبکه‌های اجتماعی را «حلقه‌های قدرت» و لئوناردو دی‌کاپریو به راه انداختند! 

در هفته‌ای که گذشت، فیلم مهمی به روی پرده نیامد و همان آثار پرفروش چند هفته اخیر مانند «تاپ گان»، «قطار سریع‌السیر» و «ثور: عشق و تندر» افتان و خیزان به فروش خود ادامه دادند. اتفاق جالب اکران دوباره «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» با حدود ۱۰دقیقه اضافه بود که بالاتر از فیلم‌های امسال در جدول گیشه قرار گرفت. با توجه به برگزاری جشنواره‌های فیلم پرسروصدا، تا دو هفته دیگر هم اوضاع گیشه تغییر چندانی نخواهد داشت و احتمالا فیلم ترسناک «پرل»، «شاهِ زن» با نقش‌آفرینی وایولا دیویس و «نگران نباش عزیزمِ» الیویا وایلد گیشه را در اواخر تابستان تحویل می‌گیرند. 

فعلا که خبرها را باید در ونیز و تلوراید دنبال کرد و از چند روز دیگر تورنتو هم اضافه می‌شود و سروصدای بیشتری به راه می‌اندازند. ونیز به نیمه رسیده و هنوز هیچکدام از فیلم‌ها منتقدان را به شگفتی وا نداشته‌اند. «نهنگ» ساخته درن آرونوفسکی، «باردو» فیلم جدید آلخاندرو گونزالس اینیاریتو، «استخوان‌ها و همه» فیلم جنجالی و جدید لوکا گوادانینو، «استاد باغبانِ» پل شریدر، «تارِ» تاد فیلدز با نقش‌آفرینی متفاوت کیت بلانشت و «امپراتوری روشنایی» سم مندس که در تلوراید به نمایش درآمده، تا به اینجا آثاری هستند که با توجه به واکنش‌ها می‌شود گفت در فصل جوایز امسال بیشتر ازشان خواهیم شنید. هفته آینده و بعد از اختتامیه ونیز، مسیر روشن‌تر خواهد بود.
در میان اخبار جشنواره‌ها، اعلام شد که فرانسیسن فورد کوپولا با جدیت دارد به تلاش برای ساخت «مگالوپولیس» ادامه می‌دهد و شایا لبوف، تالیا شایر (خواهرش) و جیسون شوارتزمن (خواهرزاده‌اش) هم به دیگر ستارگان فیلم شامل آدام درایور، ناتالی امانوئل و فارست ویتاکر اضافه شده‌اند. اینکه کوپولا بعد از دو دهه دارد به فیلمسازی برمی‌گردد و قصد دارد یک درام حماسی و تخیلی عظیم بسازد، باعث شده که کنجکاوی و در عین حال نگرانی پیرامون این فیلم حسابی بالا باشد. به هر حال نباید فراموش کرد که همان بیست سال پیش هم مدت‌ها بود فیلم‌های کوپولا با شکست مواجه می‌شدند. 

می‌رسیم به مهم‌ترین اتفاق هفته که انتشار دو اپیزود از «حلقه‌های قدرت» بر روی سرویس استریم آمازون و جنجال‌های بعدی‌اش بود. منتقدها در کل از سریال راضی بودند، هرچند کمتر کسی گفت که با یک شاهکار طرفیم. اما واکنش‌های منفی بینندگان غیرمنتظره بود؛ در وبسایت‌های مختلف تعداد زیادی از کاربران با امتیازات پایین به سریال حمله کرده‌اند، تا حدی که شائبه عمدی و برنامه‌ریزی‌شده بودن این اتفاق پیش آمده که جدیدا با اصطلاح «بمب شدن» ازش یاد می‌شود. 

کسانی که می‌گویند سریال از سوی کاربرها بمب شده، چند سناریو را محتمل می‌دانند: واکنش منفی طرفداران افراطی کتاب‌ها و سه‌گانه پیتر جکسون یا کارشکنی از سوی رقبا. حتی گروهی از بازیگران هم اعلام کردند که به دلیل نقش‌آفرینی در این سریال، با نفرت‌پراکنی کاربران اینترنتی مواجه شده‌اند. باید ببینیم که طی هفته‌های آینده و با پخش قسمت‌های بعدی سریال چه وضعیتی پیدا می‌کند. 

البته در هفته گذشته به غیر از «حلقه‌های قدرت»، یک حاشیه دیگر هم در فضای مجازی داشتیم که مربوط می‌شد به زندگی خصوصی لئوناردو دی‌کاپریو و قطع ارتباط عاشقانه اخیرش. ظاهرا برای آقای ستاره سن نه تنها یک عدد نیست بلکه به اندازه گرمایش زمین برایش اهمیت دارد! خیلی‌ها دی‌کاپریو را یک میم متحرک و سوژه ثابت شوخی‌های اینترنتی می‌دانند و خودش هم در این زمینه هیچوقت کم‌کاری نکرده. مطمئنا تا زمان نمایش فیلم بعدی‌اش، یعنی «قاتلان ماه بدر» ساخته مارتین اسکورسیزی، در اینترنت بیشتر از او و ماجراهای بامزه‌اش خواهیم شنید. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها