به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۱:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۳۵۷۳۹۷

سطوح مقاومتی و حمایتی بیت‌کوین اعلام شد

سطوح مقاومتی و حمایتی بیت‌کوین اعلام شد
گروه اقتصادی: تقریبا 10 روز پس از آغاز سپتامبر و با بازگشت معامله‌گران از تعطیلات تابستانی بازار رمزارز جان دوباره‌ای گرفت و بیت کوین در روز جمعه جهش قیمتی را ثبت کرد.جمعه گذشته، لیست حقوق و دستمزد ماه اوت ایالات متحده آمریکا منتشر شد. که نشان داد 315000 شغل به اقتصاد ایالات متحده اضافه شده است که می توان گفت تا حدودی برای دور کردن توجه از بحران تورمی کافی بوده است.

برخی این افزایش را به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نیز نسبت می دهند، که تایید کردند که افزایش نرخ بهره تا زمانی که "کار تمام شود" ادامه خواهد داشت.تحلیلگران ارزهای دیجیتال بر این باور هستند که جهش قیمت بیت‌کوین زود گذر است و تداوم نخواهد داشت؛ رهبر بازار رمزارز امروز نیز 5.39 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است و 21 هزار و 605 دلار قیمت خورده است.

در روز جمعه اما بیت کوین توانست سرمایه‌گذاران را شگفت‌زده کند؛ بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، در روز جمعه بیش از 10 درصد رشد کرد و به سطح 21000 دلار رسید که بزرگترین افزایش روزانه آن در شش ماه گذشته بوده است. گفتنی است که قیمت این ارز دیجیتال در روز سه‌شنبه گذشته تا 18 هزار و 500 دلار پایین آمده بود.
تحلیلگران بازار رمزارز بر این باور هستند که با تداوم احساسات فعلی در بازار، رهبر بازار رمزارز می‌تواند به قیمت 22 هزار و 400 تا 23 هزار دلار دست یابد.

همزمان با جهش قیمت بیت‌کوین، شاخص بازار کوین دسک، که عملکرد گسترده 148 دارایی دیجیتال را ارزیابی می کند، 5.8 درصد افزایش یافت و به افزایش ارزش کلی بازار رمزارز به بیش از 1 تریلیون دلار کمک کرد.این افزایش قیمت به عوامل متعددی مربوط است از جمله افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و خرید 30 درصد از سهام آنتونی اسکاراموچی در SkyBridge Capital توسط FTX Ventures.

با این وجود تداوم این رشد نگرانی تحلیلگران را برانگیخته است چراکه هر لحظه ممکن است سرمایه‌گذاران نسبت به فروش دارایی‌های دیجیتال خود اقدام کنند.به گفته تحلیلگران این جهش بیت‌کوین را باید کوتاه مدت تلقی کرد چراکه در حوزه سیاست‌های کلان اقتصادی اتفاقی نیافتاده است که بتواند از رشد بیت کوین و رمزارزها حمایت کند.همراه با جهش قیمت بیت‌کوین، اتریوم نیز صعودی شد به طوری که قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته با افزایش 1.75 درصدی به هزار و 734 دلار و 18 سنت رسید.

بیت کوین چه روندی را پیش خواهد گرفت؟
به نظر می‌رسد قیمت‌ها به سمت سطح مقاومت کلیدی 21650 دلار پیش می‌روند که اگر شکسته شود، گاوها بیت‌کوین را به 22000 دلار خواهند رساند.اگر این اتفاق بیفتد، شاخص قدرت نسبی (RSI) که در حال حاضر روی 53.95 دنبال می شود، احتمالاً نزدیک به برخورد با سقف 61.50 خواهد بود.

در نهایت، در کوتاه‌مدت، به نظر می‌رسد که افزایشی در احساسات صعودی وجود داشته باشد، اما با افزایش این احساسات، پرسش‌ها در مورد اینکه تا چه زمانی می‌تواند به طور بالقوه روند صعودی ادامه داشته باشد، افزایش خواهد یافت.بر این اساس، برخی ممکن است انتظار تثبیت بیشتر قیمت بیت‌کوین را در ماه سپتامبر داشته باشند، با این حال، ممکن است در محدوده بالاتری نسبت به سطوح حمایت و مقاومت اوت رخ دهد.احتمال شکستن شاخص کلیدی از 61.50 خواهد بود. اگر این اتفاق بیافتد، بیت کوین احتمالاً تا پایان ماه به بالای 23000 دلار خواهد رسید.
مرجع : قرن نو
برچسب ها: بیت کوین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها