به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۳۵۸۴۸۸

احتمال انحلال‌یك شورا بعد از درخواست‌عزل پوتین

احتمال انحلال‌یك شورا بعد از درخواست‌عزل پوتین
گروه بین الملل:گروهی از اعضای شورای محلی در سن پترزبورگ که اخیرا با امضای طوماری درخواست عزل ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری روسیه، را مطرح کرده بودند، احتمالا با انحلال این شورا مواجه خواهند شد.
نیکیتا یوفروف، یکی از نمایندگان این شورا، گفت یک قاضی دادگاه تصمیم گرفته است که یک سری جلسات اخیر این شورا نامعتبر بوده است، موضوعی که می‌تواند دست فرمانداری محلی را برای انحلال شورا باز کند».در همین حال به گفته دمیتری پالیوگا، دیگر نماینده این شورا، دادگاه وی را به اتهام «بی‌اعتبار کردن مقامات» در پی درخواست عزل پوتین به پرداخت جریمه نقدی معادل ۷۸۰ دلار محکوم کرده است.
 چهار عضو دیگر شورای محلی منطقه «اسمولنینسکوی» در شهر سن پترزبورگ نیز طی دو روز آینده در دادگاه حضور خواهند یافت.هفته گذشته گروهی از نمایندگان این شورا با امضای طوماری با اشاره به علل مختلف، از جمله خسارات نظامی روسیه در اوکراین و آسیب به اقتصاد کشور به خاطر تحریم‌های غرب، از مجلس دوما خواستند که با «اتهام خیانت به دولت» از ولادیمیر پوتین سلب قدرت کند.یک نماینده شورای محلی یاد شده گفته است ۶۵ نماینده شهرداری‌های سن پترزبورگ، مسکو و چند منطقه دیگر طومار یاد شده را امضا کرده‌اند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در واکنش به این طومار گفت: «مرز بین انتقاد قانونی از کارزار نظامی روسیه در اوکراین و زیر پا گذاشتن قوانین سانسور زمان جنگ که مجازات‌هایی تا ۱۵ سال زندان را در پی دارد، بسیار بسیار نازک است.» اگرچه طومار یاد شده خطری جدی برای قدرت پوتین در روسیه نیست، اما امضای آن نشان از تحرک کم‌سابقه نمایندگان محلی علیه پوتین، با توجه به ریسک مواجهه با حبس‌های طولانی‌مدت دارد.
 پالیوگا می‌گوید درخواست عزل پوتین نه تنها خواسته افراد آزادی‌خواه، بلکه همچنین کسانی است که با دیدن عدم موفقیت ارتش روسیه در اوکراین دچار تردید شده‌اند.وی گفت انتظار می‌رود شمار مخالفان پوتین با توجه به بازپس‌گیری ده‌ها شهر اوکراین توسط ارتش کی‌یف، افزایش یابد.
طی ماه‌های گذشته هزاران نفر در روسیه، از جمله چندین خبرنگار با اتهاماتی چون «بی‌اعتبارسازی مقامات» یا «انتشار آگاهانه اطلاعات نادرست درباره ارتش» مواجه شده و برخی از آنها به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شده‌اند.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها