به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۳۵۸۷۰۷
قاسمپور؛ قاتل دوست‌داشتنی به فینال رسید

حسرت فينال براى يونس؛ ديك تسليم نشد

گروه ورزشی: یونس امامی با شکست مقابل کایل دیک آمریکایی راهی دیدار رده بندی وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان شد.
حسرت فينال براى يونس؛ ديك تسليم نشد
در ادامه روز دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در بلگراد صربستان، یونس امامی که  به عنوان نماینده ایران در وزن 74 کیلوگرم در این مسابقات شرکت کرده بود، پس از اینکه انریکه پرز از گواتمالا و آیمار آندروسی از استونی را با نتیجه مشابه 10 بر صفر شکست داد، در مرحله یک چهارم نهایی نیز قهرمان امیدهای جهان و نفر سوم امسال اروپا از آذربایجان یعنی توران بایراموف را با نتیجه 8 بر 4 شکست داد و به دیدار نیمه پایانی صعود کرد. او در این مرحله مقابل کایل دیک آمریکایی قرار گرفت که 3 مدال طلای جهان و مدال برنز المپیک را در کارنامه خود داشت.

در این دیدار، پس از اینکه حریف در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی نگرفت، امامی در یک کش و قوس او را به بیرون از تشک برد تا وقت اول را با برتری ۲ بر صفر به پایان برساند. در وقت دوم، نماینده کشورمان بر روی زیر گیری حریف از تشک خارج شد و پس از آن نیز حریف او را تاباند که داوران به کایل دیک 4 امتیاز دادند اما پس از اعتراض مربیان ایران، نتیجه تغییر کرد و یک امتیاز به دلیل بیرون رفتن امامی از تشک به کشتی گیر آمریکایی دادند و یک اخطار نیز به دلیل فرار از فن به امامی دادند تا نتیجه ۲ بر ۲ شود. نماینده کشورمان چندین بار تا آستانه خاک کردن مدافع عنوان قهرمانی این وزن پیش رفت اما در این امر ناکام بود تا در نهایت با همان نتیجه 2 بر 2 و به دلیل گرفتن اخطار شکست خورده و راهی دیدار رده بندی شود.


کامران قاسمپور نیز کشتی‌گیر وزن ۹۲ کیلوگرم تیم ملی ایران در مرحله نیمه‌نهایی برابر مویسورادزه از گرجستان قرار گرفت و در نهایت با پیروزی ۰-۵ به برتری رسید تا راهی فینال شود.
کامران که کشتی‌های تهاجمی‌اش تا این مرحله تماشاگران حاضر در سالن و دوستداران کشتی در ایران را حسابی به وجد آورده بود، برابر مویسورادزه هم با همان درایت و شجاعت سابق حاضر شد.
کارکردن پیاپی دست‌های کامران اخطار الزام به امتیاز را برای حریفش در پی داشت تا او در ثانیه‌های پایانی مهلت زمانی حریف برای کسب امتیاز با یک زیرگیری کم‌نقص که شگرد اصلی‌اش به شمار می‌رود دو امتیاز دیگر بگیرد و سه بر صفر پیش بیفتد.
در شروع وقت دوم هم قاسمپور حریف را برای دومین بار خاک کرد و دو دقیقه و سی ثانیه باقی‌مانده را هم به اداره کشتی پرداخت تا در انتها مسابقه را با نتیجه ۰-۵ به سود خود به پایان برساند. نکته جالب در انتهای این کشتی کامران، برخورد جالب او با حریفش در انتهای کشتی و پس از پیروزی به مانند مراحل قبلی بود.
با این حساب، کامران قاسمپور در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم فردا شب به مصاف جیدن کاکس امریکایی خواهد رفت؛ حریفی که در فینال دوره قبلی اسیر دلاوری کامران شد تا طلای این وزن به نابغه ایرانی برسد.
برچسب ها: کشتی آزاد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها