به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۳۵۸۷۶۳
آیا بیت‌کوین یک تومور است؟

تحلیل شرایط کنونی بازار رمزارز

تحلیل شرایط کنونی بازار رمزارز
گروه اقتصادی: بازار رمزارز و بیت‌کوین در شرایطی که سیاست‌گذاری‌های فدرال رزرو بر بازار تاثیر می‌گذارد و همچنین پس از اتریوم ۲، به چه سمتی خواهد رفت؟اکنون که ادغام اتریوم به پایان رسیده است، چگونگی وضعیت آینده بیت‌کوین و بازار کریپتو پرسش اصلی معامله‌گران بازار است. برای این مهم ابتدا وضع کنونی شاخص ترس و طمع را بررسی می‌کنیم و سپس به سراغ دیدگاه فعلی سرمایه‌گذاران نسبت به بازار کریپتو می‌رویم.

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین
شاخص Fear & Greed، یکی از ابزارهای تحلیل سنتیمنت حاکم بر بازار است. این شاخص که  چند هفته اخیر در وضعیت‌های مختلفی نوسان داشت، امروز در سطح ۲۲ واحد قرار گرفت که نسبت به روزهای قبل حدود ۸ الی ۱۰ واحد کاهش داشته است. گفتنی‌ست اعداد زیر ۲۵ واحد در این شاخص، وضعیت ترس مطلق را در بیت‌کوین تفسیر می‌کنند.این وضعیت شاخص بنا به دیدگاه تحلیلگران در پی‌تصمیمات فدرال رزرو تشدیدتر شد و در حال حاضر بازار کریپتو و بیت‌کوین بیشترین شباهت رفتاری را به بازارهای سهام پیدا کرده‌اند.

تحلیل نگاه سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین
قیمت بیت‌کوین در سه ماه گذشته در محدوده ۱۷۶۰۰ تا ۲۴۴۰۰ دلار قرار داشته و تمام رالی‌های خارج از هر محدوده از ۲۹ مارس با میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و خط روند مقاومت بیت‌کوین محدود شده است.در حالی که ادامه ادغام در محدوده فعلی می‌تواند برای آلت‌کوین‌ها خوب باشد، تنش‌های کلان ممکن است همچنان بر بازارهای ارزهای دیجیتال و سهام تأثیر بگذارد. شاخص قیمت مصرف‌کننده از ۱۲ سپتامبر می‌تواند منجر به افزایش شدیدتر نرخ از سوی فدرال رزرو ایالات متحده شود و اثر ضربه‌ احتمالی بر بازار سهام می‌تواند به شکل سرریز عرضه شدید، بر قیمت کریپتو اثر بگذارد.به همین دلیل، سرمایه‌گذاران تا حد زیادی نسبت به بیشتر ارزهای دیجیتال ریسک گریز هستند و ممکن است تکرار رد کردن در خط روند نزولی بلندمدت و آزمایش مجدد بیشتر حمایت ۱۹۰۰۰ دلاری در نهایت منجر به سقوط به زیر سطح نوسان سالانه شود.

دیدگاه عجیب درباره بیت‌کوین
نسیم طالب، استاد مدیریت ریسک و نویسنده کتاب «قو سیاه»، بیت‌کوین را مورد حمله قرار داده و آن را به مانند یک تومور تشبیه کرد.نویسنده پرفروش نیویورک تایمز در مصاحبه ای با  CNBC، بیت‌کوین و همچنین بازار املاک و مستغلات را «توموری» نامید که توسط سیاست‌های پولی ناکارآمد به وجود آمده است. او معتقد است که سال‌ها نرخ بهره صفر درصدی که توسط بانک فدرال رزرو آمریکا حفظ شده بود به اقتصاد آسیب رسانده و حباب‌هایی مانند بیت‌کوین را ایجاد کرده است.

طالب گفت: «با نرخ های بهره صفر درصدی برای دوره‌های طولانی، به اقتصاد آسیب می‌رسانید. شما در حال ایجاد حباب‌ها و تومورهایی مانند بیت‌کوین، ایجاد صندوق‌‌های تامینی هستید که نباید وجود داشته باشند».
طالب اظهار داشت که این سیاست پولی، یک نسل کامل از سرمایه‌گذاران را از اثرات رکود غافل کرده است. پدیده‌ای که آخرین بار در دهه ۱۹۸۰ رخ داد. با این حال، فدرال رزرو اکنون مصمم است با اعمال افزایش نرخ بهره، تورم را کاهش دهد تا بازارها را به «وضعیت اقتصادی عادی بازگرداند».
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: بیت کوین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها