به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۵۸۹۷۱
پزشکیان: دختر مردم را می‌گیرند به خاطر چهار تا موی بیرون زده و مرده‌اش را تحویل می‌دهند

برازنده‌ جامعه‌ اسلامی نیست مردمش در چنین وضعیتی زندگی کنند

برازنده‌ جامعه‌ اسلامی نیست مردمش در چنین وضعیتی زندگی کنند
گروه سیاسی:یک نماینده مجلس، پیرامون آنچه بر سر مهسا امینی آمد و در نهایت به جان باختن او ختم شد، گفت: برای اتفاقی که برای خانمی در تهران افتاد و او را برای حجاب گرفتند و در نهایت کشته شده واقعا اگر زمین دهان باز کند و آدم خودش بمیرد جا دارد.
به گزارش انصاف نیوز، مسعود پزشکیان در مراسم عزاداری اربعین حسینی در حسینیه‌ی خامس آل عبا در اسلامشهر گفت: خداوند از تک تک ماها پیمان گرفته که برابر مردم صادق باشید، که حق بگویید و پایبند به حق و عدالت باشید. الان در جامعه ما اینطور هستیم؟ مگر می شود پذیرفت آن وقت ما ادعا کنیم راه امام حسین را می‌رویم؟! امام حسین، حضرت عباس، حضرت زینب و تمام یارانشان در کربلا این چنین بودند؟! در کربلا خواستند حضرت عباس را بخرند و به او وعده‌ها دادند اما حضرت ابوالفضل که ماها اینطور عاشقش هستیم چه جوابی داد؟ ما برای اینکه مردانگی داشت و بر روی تعهدی که در برابر امامش داشت پایبند بود عاشقش هستیم. حتی آب را در فرات نخورد و گفت که امامِ من و دوستانِ من تشنه هستند و من آب بخورم آنها تشنه لب بمانند؟! این پیشوا و امام ما است.
وی در ادامه افزود: امام حسینی که ما عاشقش هستیم این رفتار طرفداران‌شان است. منی که طرفدار امام حسین هستم می‌توانم غیر از آن راه را بروم؟! وعده بدهم و خلاف وعده عمل کنم که می‌کنم! این مشکل ما است. در زمان شاه که ما وارد دانشگاه شدیم چپی‌ها و دیگران هم در دانشگاه‌ها بودند و خیلی بحث می‌کردند. اساتید ما چپی بودند و دیگر گرایش‌ها در برابر آنها یک عده بحث می‌کردند در کلاس و در دانشگاه. برخی می‌گفتند با اینها حرف نزن زیرا محکوم می‌شوی اما من در پاسخ آنها می‌گفتم کسی که امامش، امام علی است، الگویش امام حسین و یارانش شهیدش باشد از اینکه در مقابل اینها بنشیند و بحث کند باکی ندارد.
پزشکیان در بخش دیگری از گفته‌های خود می‌گوید: چهل سال است می‌گوییم الگوی ما و افتخار ما امام حسین و حضرت علی است و این همه شهدا در این مملکت داشتیم، اما با وجود این ادعاها خیلی از مردم ما محتاج نان شب هستند. آیا می‌شود از منِ مسلمان، از منِ دانشگاهی، از منِ مسئول کاری بکنم که مردم ما مشکل داشته باشند؟! به نظرم نمی‌شود پذیرفت. براداران! خواهران! ما مقصریم. ما در برابر این مردم و شهدا مقصریم برای اینکه آنچه که برازنده و شایسته این مردم است را نتوانستیم تهیه کنیم. منِ نماینده وقتی در دفتر می‌نشینم جوانانی با مدرک تحصیلی دکترا و فوق لیسانس هم می‌آیند و از من کار می‌خواهند و نمی‌توانم جواب بدهم دلم می‌خواهد زمین باز شود در آن بروم. چرا بعد از ۴۰ سال جوان‌های ما نباید زندگی راحتی داشته باشند؟! این وضعیت را نمی‌شود پذیرفت؟
این نماینده‌ مجلس در ادامه گفت: ما الان مشکل‌مان همان صداقت و تعهد است. باید با مردم صادق باشیم و به مردم راست بگوییم. ما راست نمی‌گوییم، صادق نیستیم؛ در حالی که خدا تعهد و پیمان گرفته از تک تک ما و از تمام پیامبران. من نمی‌خواهم ذهن شما را خراب کنم اما خیلی وعده‌ها دادند و خلافش عمل کردند. حضرت علی (ع) وقتی به قدرت می‌رسد و خلیفه می‌شود اولین کلامی که از زبانش جاری می‌شود می‌فرمایند که ذِمَّتی بِما أقولُ رَهینَةٌ و أنا بِه زَعیمٌ؛ گردنم را در مقابل حرفهایم گرو می‌گذارم و اگر به آنها عمل نکردم گردنم را بزنید. ما چقدر حرف‌ها زدیم و عمل نکردیم و بعد آمدیم وعده‌ی دیگری دادیم. آیا ما می‌توانیم بگوییم رهرو این امام هستیم؟! ما می‌توانیم بگوییم امام حسین الگوی ما است؟!
پزشکیان با بیان اینکه « ما باید در مقابل مردم و همینطور در روز قیامت در برابر خداوند جواب بدهیم»، گفت: من به عنوان یک دانشگاهی و یک نماینده و یک آدمی که مسئولیت داشته و دارد هر کسی را گول بزنم خود را نمی‌توانم فریب بدهم، باید بپذیریم حرفی که زدیم را نتوانستیم عمل کنیم. نباید گناه را به گردن دیگران بیندازیم؛ ما مقصر هستیم. برازنده‌ی جامعه‌ی اسلامی و شیعه‌ی آل علی و طرفدار امام حسین این نیست که مردمش در چنین وضعیتی زندگی کنند. ما باید شب و روز تلاش کنیم که آن عزت و سربلندی را به جامعه برگردانیم. از خداوند بزرگ می‌خواهم به ما این قدرت و جسارت و لیاقت را بدهد که بر اساس حق و عدالت و صادقانه با مردم صحبت کنیم و صادقانه عمل کنیم. اگر حرفی را می‌زنیم یا به آن پاینبند باشیم یا از ابتدا آن حرف را نزنیم. برای اینکه خدا از ما در قبال حرف‌هایمان پیمان گرفته و در قرآن می‌فرماید ای کسانی که ایمان آوردید چرا حرف‌هایی می‌زنید که به آن عمل نمی‌کنید. این کار خدا را خشمگین می‌کند.
وی در ادامه افزود: چقدر حرف شنیدید و بعد دیدید خلافش واقعیت دارد؟! اینها برازنده‌ی جامعه ما نیست و و ما حق نداریم اینطور رفتار کنیم. چه بگویم که چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید / گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست! از من برای روز دانشجو و دهه فجر و سایر مناسبت‌ها دعوت کرده بوند که در دانشگاه‌ها سخنرانی کنم اما جایی نرفتم چون من که نمی‌توانم بروم شعارهای اول انقلاب را بدهم، از من می‌پرسند برای عملی شدن آن شعارها چه کردی؟ از ما گذشته که دیگر حرف بزنیم و شعار بدهیم، ما باید الان عمل کنیم و مشکلات مردم را حل کنیم نه اینکه بگوییم و وعده بدهیم و ادعا کنیم گناه آن یکی بود و گناه این یکی بود. مردم مشکل دارند و ما باید حلش کنیم.
مسعود پزشکیان در پایان سخنرانی خود پیرامون آنچه بر سر مهسا امینی آمد و در نهایت به جان باختن او ختم شد، گفت: برای اتفاقی که برای خانمی در تهران افتاد و او را برای حجاب گرفتند و در نهایت کشته شده واقعا اگر زمین دهان باز کند و آدم خودش بمیرد جا دارد. زمانی که خبر آمد خلخالی را از پای زن یهودی در آوردند حضرت علی (ع) گفت اگر هر مسلمانی این را بشنود و دق کند جای ملامت ندارد. آن وقت ما در کشورمان دختر مردم را می‌گیرند به خاطر اینکه چهار تا موی او بیرون بوده و می‌برند و مرده‌اش را تحویل خانواده‌اش می‌دهند، این وضعیت خیلی سخت است و این رفتار ما غیرقابل قبول است؛ خدا به ما رحم کند، به بچه های ما، به آینده‌ی ما خدا رحم کند. خداوند این جسارت را به ما بدهد که مملکتی درست کنیم که باعث عزت امامان ما بشویم و باعث بی آبرویی برای آنان نباشیم.

۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۲:۳۶
دست شما نیز د.... (393684)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۳:۵۴
وقتی نمی توانید کاری بکنید که بنا به اعتراف خودتان نتوانسته اید کمترین کاری که می توانید بکنید استعفا و کنا ر رفتن است. اگر تشنه قدرت نیستید و واقعا"شرمنده مردم هستید کنار بروید (393695)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۴:۰۱
ای کاش جواب شما از طرف خداوند به قیامت نمی ماند (393698)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۴:۰۹
میشه بفرمایید کجای این جامعه اسلامیه؟ (393701)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۵:۵۳
لعنت خدا بر قوم ظالم (393725)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۶:۰۳
چرا در اعتراض یک بار از خودتان هزینه نمی کنید؟؟؟
چرا در اعتراض استعفا نمی دهید؟؟؟
جان انسانها ارزش این کار را ندارد؟؟؟ (393729)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۱۷
اقایون در اجرای احکام اسلام از خداوند متعال نیت خوانی می کنند و خود را مجری خودخوانده اسلام می دانند (393767)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۱۷
چرا نظرات گزینش می کنید (393768)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۱۹
اجرا دین حداکثری یک توهم است.
حجاب به روسری و مقنعه داشتن خلاصه نمی شود. (393769)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۲۰
وظیفه ارشاد را از گشت ارشاد به والدین فرد ارجاع دهید (393770)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۲۲
رییس جمهور مجری قانون اساسی و سایر قوانین است.
باید در اجرای قوانین حجاب به نهاد مربوطه تذکر دهد. (393771)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۲۲
از رییس جمهور و وزیر کشور سوال شود. (393772)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۲۳
در مو سر ارفاق کنید. اصل حجاب سایر بخشهای بدن است (393773)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۲۴
جز با زبان فقه شما نمی توانید با مسئولین در مورد حجاب تعامل کنید. (393774)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۲۵
تحجر یعنی دیدار وزرای ایران و امریکا گناه کبیره است. (393775)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۳۴
رییس مجلس آینده (393779)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۳۵
پس‏ از مقام‏ رهبري‏ رييس‏ جمهور عاليترين‏ مقام‏ رسمي‏ كشور است‏ و مسئولیت‏ اجراي‏ قانون‏ اساسي‏ و رياست‏ قوه‏ مجريه‏ را جز در اموري‏ كه‏ مستقيما به‏ رهبري‏ مربوط مي‏ شود، بر عهده‏ دارد. (393781)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۳۷
مجلس شورای اسلامی به وظیفه ی نطارتی خود عمل کند و اصولگرایانه عمل نکند! (393785)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۳۹
مجلس شورای اسلامی با وظیفه قانونی اش به نهاد فرماندهی انتظامی کشور تذکر دهد. (393787)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۴۰
هر جای دنیا بود مجلس یقه ی نیروها انتظامی رو میگرفت. بودجه شونو کم کنید پول ....... از بیت المال میگیرند با مردم بد رفتار کنند. (393789)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۴۳
مجری قانون اساسی باید تذکر دهد (393792)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۴۵
نیرو انتظامی مجری قانون حجاب است. باید به گشت ارشاد در مورد تربیت نیروها تذکر داد. (393794)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۴۷
از پیگیری ها رییس جمهور محترم دکتر رییسی تشکر می کنم. (393796)
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۷:۵۱
دکتر شد ب همین زودی؟ (394219)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۵۸
دختر در ایران مظلوم است (393797)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۸:۵۹
یک کنفرانس ملی برای نقش عقل به عنوان ادله چهارم در استنباط احکام شرعی و توسعه باید برگزار کرد. (393800)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۹:۰۰
اقای پزشکیان به وزیر کشور تذکر بده (393802)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۹:۰۱
گشت ارشاد خلاف قوانین کشور است.
شما مجاز به برخورد با کشف حجاب هستید نه حجاب متفاوت! (393803)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۹:۰۴
مازیار لرستانی راه درستی را برای برخورداری از حقوق اساسی اش انجام داد. (393805)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۹:۰۵
تقلیل احکام اسلام به تار مو کاریکاتوری نگاه کردن به دین الهی است. (393807)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۹:۰۶
امر به معروف و نهی از منکر آداب دارد کار گشت نیست (393808)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۹:۱۰
برای اسلامی کردن جامعه در ابتدا باید ببینیم انسان مکلف آیا فقط مکلف به حجاب است یا به قانون گذاری و حرمت خون مسلمانان و امر به معروف و نهی از منکر مسئولان نیز مکلف است‌! (393809)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۹:۲۳
صلاحیت اجتهاد شمارو معلوم نیست کدام ... تعیین کرده (393813)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۹:۳۲
نظرات را منتشر کنید (393818)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۹:۳۹
بودجه ی اموزشی بیشتری برای گشت ارشاد در نظر بگیرید (393820)
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۹:۴۷
مرگ بر اسراییل (393821)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها