به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۴۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۳۵۹۶۸۳

انتقاد از جاه‌طلبی امپریالیستی پوتین

انتقاد  از جاه‌طلبی امپریالیستی پوتین
گروه بین الملل: اولاف شولتس در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد کمک نظامی به اوکراین برای مقابله با تجاوز نظامی روسیه ادامه خواهد داشت. صدراعظم آلمان سیاست روسیه را "امپریالیسم محض" و محکوم به شکست خواند.
صدراعظم آلمان با انتقاد شدید از لشکرکشی روسیه به اوکراین بار دیگر اطمینان داد کمک تسلیحاتی به کی‌یف همچنان ادامه خواهد داد.
تحاوز نظامیان روسی به خاک اوکراین ۲۴ فوریه امسال به فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. اولاف شولتس در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد پوتین زمانی به "جاه‌طلبی امپریالیستی" و تجاوز نظامی علیه اوکراین خاتمه می‌دهد که متوجه شود پیروز این جنگ نخواهد بود.رئیس دولت ائتلافی آلمان فدرال در نیویورک تصریح کرد ولادیمیر پوتین با این جنگ نه تنها اوکراین که سرزمین خود را نیز ویران می‌کند.
در حالی که نیروهای اوکراین در هفته‌های اخیر بخش قابل توجهی از مناطق اشغالی در شرق اوکراین را آزاد کرده‌اند، جدایی‌طلبان مورد حمایت مسکو در تدارک برگزاری "رفراندومی" برای پیوستن منطقه دونباس، شامل دونتسک و لوهانسک به روسیه هستند.صدراعظم آلمان با اشاره به این برنامه تاکید کرد "صلح تحمیلی" و "رفراندوم نمایشی" روسیه در شرق اوکراین غیرقابل پذیرش خواهد بود.شولتس با حمایت از حق اوکراین برای دفاع از خود در تمام جبهه‌ها افزود آلمان با تمام توان به کمک‌های مالی، اقتصادی، انسان‌دوستانه و تسلیحاتی به اوکراین ادامه خواهد داد.
اندکی پیش از سفر شولتس به نیویورک، دولت فدرال آلمان با ارسال چهار سامانه توپخانه‌ای ضد تانک، از زرادخانه ارتش این کشور به اوکراین موافقت کرد.
آلمان تا کنون جنگ‌افزارها زیادی در اختیار اوکراین قرار داده اما همچنان در برابر درخواست این کشور برای دریافت تسلیحات سنگین، از جمله زره‌پوش "ماردر" و تانک تهاجمی "لئوپارد" خودداری می‌کند.اولاف شولتس می‌گوید برای اقدام‌های روسیه علیه اوکراین فقط یک عبارت وجود دارد و آن "امپریالیسم محض" است. او افزود بازگشت به امپریالیسم نه تنها برای اروپا بلکه برای نظم صلح جهانی یک فاجعه است.صدراعظم آلمان خاطر نشان کرد که به همین دلیل صدور قطعنامه‌ای با امضای ۱۴۱ کشور در سازمان ملل در محکومیت جنگ تجاوزکارانه روسیهبه اوکراین از اهمیت زیادی برخوردار است.
در ماه مارس و اندکی پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین ۱۴۱ کشور از ۱۹۳ عضو سازمان ملل به این قطعنامه رای موافق دادند. چین و هند، به عنوان دو کشور پرجمعیت جهان به این قطعنامه رای ممتنع داده‌اند.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها