به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۵۹۸۹۰
چرا فرمانده نیروی انتظامی به خانه مهسا امینی نرفت؟

افراد بازداشتی توسط گشت ارشاد باحجاب شدند؟

افراد بازداشتی توسط گشت ارشاد باحجاب شدند؟
گروه سیاسی: یک چهره سیاسی اصولگرا اظهار کرد: انتقادی که به فرمانده نیروی انتظامی وارد است اینکه چرا خودش فرمانده میدان نشد و چرا خودش به خانواده مهسا تسلیت نگفت.
محمد مهاجری، یک چهره سیاسی اصولگرا،  در رابطه با موضوع درگذشت مهسا امینی و ارتباط آن با گشت ارشاد اظهار کرد:  فارغ از ماجرای مرگ مهسا امینی است در ماهیت گشت ارشاد باید بار دیگر بازبینی شود. از زمانی که گشت ارشاد به این نام فعال شده باید ببینیم تا چه اندازه مفید بوده است. اگر از تئوری فایده-هزینه هم بهره بگیریم گشت ارشاد اگر هزینه هایش بیش از منافعش باشد باید برچیده شود در هرحال باید یک ارزیابی علمی و نظرسنجی میدانی صورت بگیرد.
 
مهاجری افزود: اگر معلوم شود چه تعداد نیروی انسانی و بودجه صرف گشت ارشاد می‌شود راحت تر می توان در باره آن حرف زد. ارزیابی این نکته  هم  مهم است که خروجی کار چه بوده است. آیا افرادی که توسط گشت ارشاد بازداشت و به اماکن خاص منتقل می شوند و فرضا توجیه و ارشاد می شوند همه شان با حجاب می شوند؟ اصلا فلسفه گشت ارشاد باحجاب کردن است یا تذکر دادن؟ اگر صرف تذکر دادن است نیازی به این همه تشکیلات نیست. اگر قصد ایجاد رعب هم داشته باشند که با لفظ ارشاد تناسب ندارد بنابراین فکر می کنم چاره ای جز بازبینی و تجدیدنظر در اصل فلسفه وجودی آن نداریم. فرضا فلسفه وجودی آن را پذیرفتیم آیا روش هایی که اعمال شده جواب داده یا در آنها هم باید تجدیدنظر کرد؟ برداشت من این است که موضوع گشت ارشاد به لحاظ فلسفه وجودی خود امروز زیر سوال رفته است. مبارزه با بدحجابی اعم از طریق گشت ارشاد یا روش های دیگر جواب عکس داده و وضع بدحجابی امروز از 10سال پیش و حتی 2سال پیش بدتر است. اگر کار ارشادی و هدایتی درست صورت گرفته بود نباید وضع امروزمان این باشد. یعنی نه گشت ارشاد  و نه روش های دیگر موثر نبوده و حتی گاهی به لجاجت طرف مقابل منجر شده است.
 
این چهره سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایل ناکامی گشت ارشاد این است که کار ارشاد را به پلیس سپرده اند ذات حرفه پلیس ارشاد به معنای کار فرهنگی نیست. اگر می خواستید  با گشت ارشاد قوانین را به افراد یادآوری کنید در تلویزیون و  رسانه ها  هم می شد این کار را کرد. مگر سایر قوانین را از این طریق آموزش می دهند؟! آیا هر روز مردم را برای سایر قوانین بازداشت می کنند و یا تذکر می دهند؟ مثلا کسبه را جمع می کنیم و به آن ها قانون مالیات یاد می دهیم؟! این شیوه که مردم را در خیابان دستگیر کنیم و ببریم و بخواهیم چیزی به آن ها یاد بدهیم و آن ها را با قوانین آشنا کنیم کار بیهوده ای است.

او ادامه داد: در موضوع مهسا امینی و وقایع مشابه طبیعی است که افراد و رسانه ها ورود می کنند این طبع کار رسانه است. این پذیرفتنی است که از رسانه بخواهیم کار حرفه ای انجام بدهد اما حق نداریم به او بگوییم حرف نزن چون دشمن بهره برداری می‌کند. اگر نگران سوء استفاده دشمن هستیم خودمان در اطلاع رسانی پیش قدم بشویم. اگر اطلاعات را شفاف مطرح کنیم و به بهانه تضعیف نظام سانسور نکنیم کار روان تر پیش می رود. گاهی حفظ مصالح نظام پوششی برای ناشی گری ها و سوء مدیریت ها است.

مهاجری تاکید کرد: اصلا چرا باید کار به جایی برسد که مطالبات مردم توسط دشمنان و رسانه های بیگانه مطرح شود؟ خود نظام علم احقاق حق و مطالبه را بردارد و میداندار شود. به عنوان مثال انتقادی که به فرمانده نیروی انتظامی وارد است اینکه چرا خودش فرمانده میدان نشد؟ چرا خودش به خانواده مهسا تسلیت نگفت؟ فرضا اگر شخصا به خانه او می رفت و حتی در مراسم تشییع شرکت می کرد هزینه های نظام کمتر نمی شد؟ اگر خودش مطالبه گر می شد فرصت به رسانه بیگانه می رسید؟ قطعا نه. چرا اجازه می دهیم بهره برداری از این موضوعات به زمین دشمن برسد و بعد کاسه چه کنم به دست بگیریم؟
مرجع : منیبان
برچسب ها: محمد مهاجری

مهدی
United Kingdom
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۲:۳۲
کاملا درسته و امیدوارم به دور از غرور و تعصب بیهوده ،مسئولین پاسخگو باشن و زمینه جهت انتقادات سازنده و گفتگو به دور از هرگونه جنگ و آشوب با مردم ،مهیا بشه . چون اگر صدای مردم شنیده نشه و فقط با سرکوب دنبال خفه کردن صداها باشن ،آسیب های بیشتری به هر دو طرف خواهد خورد . عقلانی تر این هست که با مردم از در دوستی و محبت وارد بشن .تا الان هم خیلی دیر شده ولی تا فرصت هست و میشه باید مردم رو متحد کرد نه اینکه با بعضی رفتار و کارها باعث ایجاد دو دستگی و تفرقه و فاصله اونها با حکومت شد.درایت بیشتر لازمه (394815)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۲۱:۳۲
خواب دیدی خیر باشه خیلی وقته بین نظام و مردم فاصله افتاده دگه برا این حرفها دیر شده (395014)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۰۸:۵۳
کجاش درسته؟ مگه قانون خدا رو میشه با این چرندیات تعطیل کرد؟ (395123)
بنده ی خدا
Romania
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۸:۳۵
شما از جانب خدا صحبت میکنی؟ ای کاش از نزدیک میدیمت ببینم منطق تو چیه!!!! یعنی الان نود. و نه درصد مردم کره ی زمین دارن قانون خدا رو میشکنن؟! اگه دوست داری دلیل عقب موندگی کشورمونو ببینی برو تو ایینه به خودتو افکارت نگاه کن (395383)
۱۴۰۱/۰۷/۰۵ ۱۲:۱۵
قانون خدا فقط حجابه؟ اونم حجاب اجباری؟؟ (397047)
۱۴۰۱/۰۷/۰۳ ۱۲:۲۱
موضوع این است که مردم ایران از حاکمیت جدا هستند وقتی فیلترینگ انتخابات احازه نمیدهدنمایندگان.واقعی به محلس راه یابند طبیعتا در وضع قوانین مطلوب و جامع که حقوق شهروندان را تضمین کند ناکام خواهیم ماند (395649)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۵:۴۰
مردم دلشان را به کدام مجلس و دولتی که برآمده از رای اکثریت آرا باشد خوش کنند؟
انتخابات سال 1400 که اوج شاهکار آقایون بود و رای باطله دوم شد! (394851)
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۲۰:۰۸
نصف بیشتر مردم حتی به اندازه رای دادن هم سیستم را قبول ندارند. (398924)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۵:۵۱
بخشی از مردم رو وقتی با برگزاری انتخاباتی مثل سالهای 1398 و 1400 کنار می گذارید از روش اصلاح طلبی ناامید شده و به دامان ضدانقلاب می افتند. (394861)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۵:۵۲
آن بخش از مردم که دوم خرداد سال 76 را ایجاد کرد توسط برگزار کنندگان انتخابات به رسمیت شناخته شود تا دیر نشده! (394862)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۵:۵۳
ریس جمهور باید قانون اساسی را اجرا و به وزیر کشور تذکر دهد (394863)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۵:۵۵
والا همه مسئولین میفهمند گشت ارشاد یه چی بی خود است درقرن ۲۱ مادران و خواهران این سرزمین اینقدر نادان هستن ودر پوشش وظاهر خود بلد نیستن .تاحالا خانواده مدارس محیط دانشگاهی تاثیر نداشته وارشاد نشدن ؟حالا گشت ارشاد بقول خودتان دریکی یادوساعت ارشادشون میکنه ؟چرا سرخود اززیر برف بیرون نمیارید. چرا میخواین باهرشکلی خانومهای این سرزمین در انزار دنیا کم عقل ونادان جلوه بدین (394866)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۶:۰۴
چرا رییس جمهور که طبق قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی است به نهادهای مجری طرح حجاب تذکر نمی دهند؟
چرا دولت برای اصلاح گشت به مجلس لایحه نمی دهد؟ (394879)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۶:۰۶
یادمه شاید حدود سال ۱۳۷۸ بود من ۱۶سالم بود تو بازار هفتگی بخاطر اینکه لباسم آستین کوتاه بود بهمراه چن نفر دیگه با شرایطی مثل من ،مارو بردن کلانتری و ازما تعهد گرفتن. تا عمر دارم لعنتشون میکنم.آیا باعث شدن که من ارشاد بشم ؟خیر .
اونقد بهم بر خورده بود که من که مسجد میرفتم نماز میخوندم ‌ تا یک ماه ترک نماز کرده بود.
نمیگم ترک نماز من کار درستی بود دارم از تاثیر روحی و روانی کار حرف میزنم.. (394882)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۲۳:۵۳
وای عزیزم چه حالی شدی
اونم تو سن نوجوانی
خدا به دخترامون رحم کنه (395051)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۶:۰۸
قانون حجاب حکم الهی است اما برخوردها برای خاطیان قابل تجدید نظر است و منافاتی با شرع ندارد.

مجلس قانون حجاب را اصلاح کند. (394884)
۱۴۰۱/۰۷/۰۳ ۰۸:۲۱
کدوم حکم الهی؟کجانوشته ؟کجا قانونش کرده؟چرا حکم الهی رو درباره ی دزدی و رشوه و اختلاس و...بازور اجرا نمیکنن (395558)
۱۴۰۱/۰۷/۰۵ ۱۲:۱۹
کسی که مسلمونه خودش میدونه باید حجاب هم داشته باشه، لازم نیست اینا قانونش کنن و به کسایی که اعتقادی ندارن هم تحمیل بشه. اینا برن بندهای دیگه ی قانونو اجرا کنن. برن اختلاسگرارو که خودشون خوب میشناسن بجای فراری دادنشون به کانادا دستگیرشون کنن. (397049)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۶:۰۹
دین حداکثری یعنی هر فعلی را می خواهیم انجام دهیم ببینیم از لحاظ فقهی جواز دارد یا نه!
از حجاب بگیر تا ساخت موشک! (394886)
حسان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۶:۱۴
یکی از نا کار امدی این نظام همین گشت ارشاد است (394895)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۶:۱۷
با توجه به اینکه صبر تا سال 1404 برای پایان دولت فعلی طاقت فرسا و متضاد با منافع ملی است باید در انتخابات آتی مجلس در 1402 اکثریتی وارد مجلس شود که پست نخست وزیری و وظایف اجرایی او را در کنار رییس جمهور احیا کنند چون گرفتن عدم کفایت هم متضاد با منافع ملی است. (394899)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۶:۲۵
وقتی نه رفراندوم صورت میگیرد و نه انتخابات برای سلایق اکثریت مردم طراحی شده راهی جز اعتراض نمی ماند!
مردم عصبانی هستند (394910)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۶:۲۵
چه خبر از حسن روحانی و علی لاریجانی (394911)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۵:۰۹
بهتره اسم گشت ارشاد را گشت کشتار بذاریم. (395293)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۶:۲۷
آقای مهاجری چرا علی لاریجانی و حسن روحانی ساکت هستند؟ (394915)
بی خیال
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۶:۳۳
بسم الله الرحمن الرحیم
بی خیال (394919)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۶:۴۸
متاسفانه در کشور ما کار علمی نمیشود .ودین واقعی به فراموشی سپرده شده .و۴نفر تند رو یک برخورد خشنی انجام میدن ویک کشور را به چالش میکشن وتعداد زیادی کشته میشن وخسارتهای جبران نا پذیری به کشور وارد میشه .وهیچکس به اونها نمیگه چرا ایکار را کردید وخودشون هم هیچ وقت فکر نمیکنن که مسبب اینهمه کشته وخرابی انها هستند (394930)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۷:۱۲
آقای مهاجری اگر این تازه به دوران رسیده های گشنه عذرخواهی بکنند شخصیتشان کم میشودبرن از جوبایدن یاد بگیرند که جلوی بچه جورج فلوید یه پورن استار بود زانو زدوعذرخواهی کرد اینها مسلمان هستند بد میدونن که از خانواده دلشکسته مهسا عذرخواهی بکنند واین همه خرج تراشیدن برای مملکت خدا عقلتان بدهد
را (394939)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۰۸:۴۵
آفرین
زنده باد انسانیت (395121)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۰۹:۲۳
خداروشکر داریم می‌بینیم که اکثرا نظرات یا از انگلیس هستند یا کسانی که موافق شبکه بهاری هستند.

شرایط باز بینی و انتشار نظرات را هم می‌بینیم.
(395131)
امید
Romania
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۸:۴۱
سلام من از خوزستان هستم و یک فرد مسلمانم مثل همه مسلمان های جهان الانم دارم محترمانه باهات صحبت میکنم که نظرم پاک نشه پس عقب موندگی خوپتث تقصیر انگلیس نزار حامی گشت ارشاد!!! ارشاد؟ (395385)
۱۴۰۱/۰۷/۰۵ ۱۲:۲۱
نظرات از انگلیس و کشورای دیگه نیست نابغه، وی پی ان هاشون روشنه (397054)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۷:۲۷
سلام ...گشت ارشاد زناش و مرداش لبنانی هستن .... (394947)
رستگار
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۹:۱۵
ای .......... (394975)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۹:۱۶
چونکه اینترنت قط بود گوگل مپ از کار افتاده بود و تا کردستان مسیری طولانیست و از همه مهمتر جان مردم مگر اهمیتی هم دارد برای مسعولین؟؟؟ (394977)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۲۱:۳۲
کدام مردم شما که اگه نظر مردم براتون مهم بود نت قطع نمی کردین (395013)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۲۲:۴۱
طفک دختر سالم رو کشتن (395031)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۲۲:۴۳
رفراندم برگزار کنید شاید ملت .............. (395032)
سید حوا می محمد میگونی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۲۲:۵۷
خدا رحمت کنه پدرتون
حرف حق زدی

زمان شاه من چادری بودم ولی الان مانتوییم

درحالیکه خانواده همسرم اکثراً بی حجاب بودن
فرق شما با رضاخان چیه حرف زور تو کت هیچ کس نمیره (395033)
Mohamad
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۲۲:۵۸
فساد و دزدی چیکار میکنید ،ناکارآمدی رو چیکار می کنید?
این هم بگذرد (395035)
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۲۳:۲۶
به نظرم نظر مردم تاثیری ندارد (395046)
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۲۳:۴۶
حجاب دستور خداست، حجاب دستور پیامبر است، حجاب دستور اسلام است. خدا در مورد حجاب در قرآن چه فرموده است؟ علتش چیست که خدا دستور به حجاب داده است؟ علتش این است که اگر یک زن پوشش نامناسبی داشته باشد صدها جوان مذکر مثل من باعث می‌شوند که با دیدن این پوشش های نامناسب وسوسه شیطان شوند و باعث اخلال در نظام اجتماعی و دین شود و همین باعث میشه از مسیر دین و ایمان دور شویم. پس یک زن با بدحجابی نه اینکه دین و ایمان خود را نابود کرده است بلکه باعث می‌شود دین و ایمان صدها نفر دیگر مثل من را نابود کند. (395049)
۱۴۰۱/۰۷/۰۳ ۱۲:۲۵
اینها که به فکر جوانان مردم هستند چرا فرزندان خودشونو میفرستن بلاد غرب شاید میخوان جنس اصل داشته باشن (395652)
۱۴۰۱/۰۷/۰۵ ۱۲:۲۳
نظر چرتتو برای خودت نگه دار ابله... خدا نگفته بزور همه ی مردم باید مسلمون بشن. توی مریض نباید از خونه بیرون بیای با این افکارت (397056)
F
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۰۶:۱۴
مگه گشت ارشاد و رییس شما آقای شکلاتی (خاتمی) نیاورد؟بعدشم وقتی این نوع پوشش قانون هست باید رعایت بشه.اگه نشد میشه قانون شکنی و باید برخورد بشه.مگه دزدهارو پلیس میگیره دیگه دزدی نیست؟اینم مثل اون (395094)
اذری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۰:۰۳
گشت ارشاد باعث ایجاد نفرت عمومی شده و میشود وقتی.بانو یا دختری بزور وتهدید به اماکن برده میشود در بسیاری از خانواده ها اون بانو ویا دختر با بی ابرو شدن روبرو میشود (395138)
ایرانی دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۰:۳۲
43سال انقلاب برای ارشاد وبهتر مسلمان شدن ایرانیان از هر ابزاری در کشور استفاده کرد مشکل نبود ولی.گشت ارشاد عملکردش خوب نبوده ونتیجه همین اشوبگران که فرزندان این ملت هستند که الان نظام را نشانه گرفته اند مسعولان با فرزندان انقلاب که نمیتوانند بجنگند واگر واقع بینانه به خواست مردم عمل نکنند دشمنان اسلام با حربه هایی بدتر صدمه خواهند زد (395147)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۳:۵۵
احسنت (395252)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۳:۵۶
الان مردمو از اینترنت محروم کردند این روش دیکتاتوری ست تحریم و تورم کمر شکن شده روزانه تورم میره بالا اقایون مسئول کاری کنند نه اینکه با ایجاد رعب و وحشت ته دل مردمو خالی کنند (395253)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۳:۵۹
اگه قانون شریعته چرا خودشون عمل نمیکنند ؟ اینا روی خون شهدا پا گذاشته اند و از پرچم دین سواستفاده میکنند اینهمه اختلاس و دزدی و غارت تورم و تحریم فقر فحشا و فساد و .......مسئول همه اینا دولت است نظام انقلاب فرهنگی را باید از داخل خودش شروع کند نه ملت (395255)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۴:۰۶
بهتره گشت ارشاد از خودش و داخل نظام شروع کند و اون اختلاسگران ... و خائنین به ملت را مجازات کنند همه کارگزاران اسلامی مفت خورو عوامفریب هستند مملکت ظاهرا اسلامی ست و الا فساد و فحشا و دروغ و ریا و خیانت موج میزنه اینا فقط ظاهر اسلام را میخواهند درست کنند به باطن اسلام واقعی کاری ندارند فقط حکومت کردن و تاراج بیت المال را میخواهند مردم مگر برده اند ک اینا بزرگی میکنند ؟ (395258)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۴:۰۸
وضع حجاب خوب نبود.با این کار بدتر هم شد.راهکار بدید.پیامبر چه کرد؟ایا نمونه ای در روایات هست؟ (395261)
ب ت چ
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۴:۲۵
ب نظر من مشکل از آقایونه نه خانوما، چون اگه مردا نگاه پاک داشتن خانوما اینقد اذیت نمیشدن گشت ارشاد هم وجود نداشت، چرا خارج از کشور که همه خانوما بی حجابن کسی کاری به کارشون نداره؟ چون اونجا آقایون جنبه دارن؛ مثل ایرانیا بی جنبه نیستن یه ذره باجنبه باشید اگه یه خانوم از کنارتون رد میشه مثه ... زُل نزنید بهش که اون خانوم معذب شه آدم باشیدلطفا (395269)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۵:۱۳
سلام چنانچه گشت ارشادجمع شود و رسانه های داخلی دست به کار شوند بهتر است. این گشت ارشاد نیست گشت ارعاب است.. والسلام (395294)
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۸:۱۲
من که خودم برخورد گشت اضلال را به واسطه اسیر کردن خانمم توسط گشت اضلال چشیده ام ، برخورد بسیار زشت و زننده ای داشتند، خدا قسمت آنهایی کنه که الان دست از حمایت گشت اضلال بر نمیدارند ، شاید اینطوری خداوند آنها را ارشاد کند درست مثل من (395377)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۹:۰۵
آقای به اصطلاح روشن فکر
چکار باید کرد؟
صدها نفر مثل شما یا نماینده‌های مجلس فقط حرف می زنید و نظر میدید
توی این چند دهه چیکار کردید
کدوم کار فرهنگی رو پیاده سازی کردید و موفق بوده که الان توپ رو انداختین تو زمین نیروی انتظامی!!!؟؟؟
نیروی انتظامی تصمیم گیر نیست
مجری هست
فقط حرف حرف و...
شماها مسولیید
این همه خسارت مالی روانی سیاسی به کشور وارد کردید
با روح و روان ودین مردم جامعه بازی میکنید
وقتی نمی‌تونید برید کنار بذارید کسانی بیان که اینکاره باشن!!
چقدر رهبر عزیز از شبیه خون فرهنگی گفتن
اما شما (395392)
صبور
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۰۳ ۰۷:۴۰
تو این کشور کسی که دزدی میلیاردی می‌کنه ... از هر قانون و شرع ازاد و راحت هست و دین ابزار سرکوب ملتی شده که برای ازادی خودش تلاش میکنه تا از این .... خود خواسته نسل قبلی رها شود و مثل یک انسان زندگی کند (395553)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها