به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۳۶۱۳۸۲

روبات تسلا چند هفته دیگر راه می‌رود

روبات تسلا چند هفته دیگر راه می‌رود
گروه علمی: ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نمونه اولیه روبات انسان‌نمای خود به نام اوپتیموس (Optimus) را به نمایش گذاشت و پیش‌بینی کرد که سازنده خودروهای الکتریکی می‌تواند میلیون‌ها دلار از این راه درآمدزایی کند. پیش‌بینی شده است که قیمت این روبات‌ها به کمتر از ۲۰ هزار دلار بفروشد؛ کمتر از یک سوم قیمت یک خودروی تسلا مدل Y.

ماسک گفت که انتظار دارد تسلا در عرض ۳ تا ۵ سال آماده پذیرش سفارش‌های این روبات باشد و تلاش برای توسعه این محصول در طول یک دهه یا بیشتر را این‌گونه توصیف کرد که دقیق‌ترین چشم‌اندازی محسوب می‌شود که او تا به امروز در مورد کسب‌وکاری ارائه کرده که از درآمد خودروهای الکتریکی تسلا نیز بیشتر باشد.

تلاش‌های تسلا برای طراحی و ساخت روبات‌های بازار انبوه که می‌توانند با مشاغل کاری در کارخانه‌هایش نیز آزمایش شوند، آن را از سایر تولیدکنندگانی که روبات‌های انسان‌نما را آزمایش کرده‌اند، متمایز می‌کند.افشای نمونه اولیه روبات‌ها در دفتر تسلا در پالو آلتو، کالیفرنیا نیز بخشی از تلاش‌هایی بود که ماسک آن را کوششی برای اینکه تسلا در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی پیشتاز بماند، نه تنها شرکتی که «خودروهای جالب» تولید می‌کند، توصیف کرد.یک روبات آزمایشی که به گفته تسلا در ماه فوریه ساخته شده بود، روز جمعه بیرون رفت تا برای جمعیت دست تکان دهد و تسلا ویدیویی از انجام کارهای ساده مانند آبیاری گیاهان، حمل جعبه‌ها و بلند کردن میله‌های فلزی در یک ایستگاه تولید در شرکت نشان داد.اما ایلان ماسک گفت به چیزی که او امیدوار بود به تولید برسد نزدیک‌تر شده است. ماسک همچنین گفت که این روبات تا چند هفته دیگر می‌تواند راه برود.
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها