به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۴ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۳۶۳۹۹۱
چلسی و آرسنال پیروز از میدان بیرون آمدند؛

برد رئال مقابل بارسا و تساوی کسل کننده یونایتد

برد رئال مقابل بارسا و تساوی کسل کننده یونایتد
گروه ورزشی: رئال مادرید در شرایطی بارسلونا را با نتیجه 1-3 شکست داد که حریف نیز موقعیت های خوبی برای گلزنی داشت، اما تیم کارلو آنچلوتی مزد تجربه خود را گرفته و دوباره صدرنشین لالیگا شد.  
بارسلونا بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی و روی پاس فرانکی دی یونگ، این رافینیا بود که از سمت راست به داخل زده و اقدام به ضربه زدن کرد، اما شوت او از زاویه دشوار با مهار آندره لونین همراه شد.



اما در ادامه رئال مادرید کنترل بازی را در اختیار گرفته و در دقیقه 11 موفق شد گل اول را به ثمر برساند. روی پاس تماشایی تونی کروس تحت فشار سرخیو بوسکتس، وینی جونیور از سمت چپ در موقعیتی تک به تک قرار گرفت و ضربه اول را مارک تراشتگن مهار کرد. اما در ریباند کریم بنزما در بهترین منطقه حاضر بوده و با ضربه ای دقیق دروازه را باز کرد.
دقایقی بعد بارسلونا با حرکت رافینیا از سمت راست و ارسال زمینی این بازیکن صاحب بهترین موقعیت ممکن برای زدن گل تساوی شد، اما روبرت لواندوفسکی در سمت مخالف و در مقابل دروازه خالی به شکلی عجیب توپ را به بیرون زد و این موقعیت طلایی از دست رفت.
در دقیقه 27 این بار سرخی روبرتو از سمت راست حرکت کرده و توپ را روی دروازه رئال مادرید ارسال کرد، اما ضربه سر عثمان دمبله دقیق نبود و از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.
اما هشت دقیقه بعد باز هم رئال مادرید بود که به گل رسید. پاس رو به بیرون فرلان مندی از سمت چپ در پشت محوطه جریمه بارسلونا به فده والورده رسید و او با ضربه ای دقیق و محکم زننده گل دوم رئال مادرید در ال کلاسیکو لقب گرفت.

در دقایق پایانی نیمه اول و روی ضربه سر بوسکتس بود که لواندوفسکی تحت فشار دنی کارواخال صاحب موقعیت شد، اما ضربه او راهی به دروازه رئال مادرید پیدا نکرد و نیمه نخست با برتری 0-2 تیم میزبان به پایان رسید.
رئال مادرید نیمه دوم را بهتر شروع کرد و در همان دقایق ابتدایی تونی کروس در گوشه محوطه جریمه رئال مادرید بخت خود را برای گلزنی امتحان کرد، اما ضربه او از بالای دروازه حریف به بیروت رفت.
در دقیقه 52 کریم بنزما با ضربه ای زیبا از پشت محوطه جریمه بارسلونا موفق به گلزنی شده و حتی جشن شادی نیز برپا کرد، اما پیش از این خودِ او در آفساید قرار داشت و این گل مردود اعلام شد.
در ادامه رئال مادرید که دو بار در نیمه اول به گل رسیده بود، به خوبی جریان بازی را کنترل کرده و اصلا اجازه خلق موقعیت گلزنی به بارسلونا نمی داد.
در اواسط نیمه دوم لواندوفسکی قصد داشت با حرکتی انفرادی در محوطه جریمه دروازه رئال مادرید را تهدید کند، اما بعد از برخورد با دنی کارواخال نقش بر زمین شد و داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
در دقیقه 78 بارسلونا فرصت خوبی داشت تا اختلاف را به حداقل برساند، اما ضربه زمینی و فنی آنسو فاتی با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت و این موقعیت نیز تبدیل به گل نشد.
پنج دقیقه بعد بارسلونا بالاخره به گل اول دست یافت. تو‌پ‌ربایی در میانه میدان باعث شد آنسو فاتی از سمت چپ حرکت کند و ارسالی زمینی او با اثرگذاری لواندوفسکی همراه شد تا در سمت مقابل فران تورس با ضربه ای زمینی دروازه رئال مادرید را باز کند.
دقایقی بعد و در مرکز محوطه ضربه سر سرخی روبرتو به فرلان مندی برخورد کرد و در ریباند آنسو فاتی می توانست گل تساوی را به ثمر برساند، اما ضربه آکروباتیک او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در دقیقه 90 و با خطای اریک گارسیا روی رودریگو بود که داور بعد از بازبینی صحنه به سود رئال مادرید پنالتی گرفت. خود رودریگو پشت توپ قرار گرفت و علیرغم تشخیص درست تراشتگن، توپ را به سمت راست زده و کار را تمام کرد.
منچستریونایتد که در هفته های اخیر در لیگ برتر نتایج پرفراز و نشیبی گرفته، عصر امروز عملکرد مناسبی در اولدترافورد برابر نیوکسل نداشته و در نهایت دو تیم به تساوی 0-0 رضایت دادند.
نیوکسل بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی ویلسون در محوطه جریمه منچستریونایتد صاحب موقعیت گلزنی شد، اما رافائل واران توپ او را زد و داور نیز علیرغم مشکوک بودن صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت. 

در دقیقه 24 بهترین فرصت گلزنی برای نیوکسل ایجاد شد. روی ارسال کی‌ران تریپیر، دو بار و به شکل عجیب و متوالی ضربات سر جوئلینتون به دیرک دروازه منچستریونایتد برخورد کرد و این موقعیت فوق العاده برای تیم مهمان با بدشانسی محض از دست رفت.
در اواخر نیمه اول و روی یک ضدحمله تند و تیز بود که منچستریونایتد اولین فرصت خود در نیمه اول را به دست آورد، اما ضربه آنتونی دقیق نبود و با واکنش پوپ مواجه شد. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد و نیمه نخست علیرغم برتری نیوکسل، با تساوی بدون گل در ورزشگاه اولدترافورد به اتمام رسید. 
در دقایق ابتدایی نیمه دوم منچستریونایتد توسط کریستیانو رونالدو به گل اول دست یافت، اما گل این ستاره پرتغال به دلیل آفساید، مردود اعلام شد. 

در دقیقه 53 و روی پاس برونو فرناندز بود که رونالدو می توانست گل اول تیمش را به ثمر برساند، اما کی‌ران تریپیر به شکل فوق العاده ای اجازه نداد ستاره پرتغالی ضربه را بزند و دروازه را نجات داد.
دقایقی بعد آنتونی با حرکت از سمت راست به سمت دروازه نیوکسل برای خودش موقعیت سازی کرد، اما ضربه او را پوپ با عکس العملی خوب مهار کرد. در ادامه جریان بازی آرام شد و دو تیم قادر به خلق موقعیت خاصی نبودند.
در دقیقه 82 منچستریونایتد در موقعیتی مناسب صاحب یک ضربه ایستگاهی شد، اما ضربه مارکوس رشفورد دقیق نبود و از بالای دروازه نیوکسل به بیرون زمین رفت.
در اوقات اضافی آنتونی شانس خود را برای گلزنی از پشت محوطه امتحان کرد و این ضربه نیز راهی به چارچوب نیافت تا در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به اتمام برسد.
چلسی که با گراهام پاتر این هفته ها روی دور پیروزی قرار دارد، امروز به زمین استون ویلا آمده بود تا با کسب پیروزی احتمالی، جایگاهش در رده چهارم را مستحکم کند. میزبان با کسب 9 امتیاز از 9 بازی در رده شانزدهم قرار داشت.
در دقیقه دوم بازی استون ویلا صاحب بخت گلزنی شد. روی همکاری لوئیز و دنی اینگز، ستاره برزیلی می توانست دروازه چلسی را باز کند ولی ضربه او را کپا مهار کرد.

در دقیقه ششم بازی چلسی به گل رسید. دفع ناقص و عجیب مینگز با ضربه سر اجازه داد تا مونت در درون محوطه جریمه استون ویلا صاحب توپ شده و با مارتینز تک به تک شود. ضربه بغل پای دقیق مونت در نهایت گل نخست چلسی را به دنبال داشت.
در دقیقه 15 بازی ضربه سر بیلی مماس با تیر دروازه چلسی به بیرون رفت. در دقیقه 21 کپا سه بار متوالی دروازه چلسی را نجات داد. او ضربات مینگز، کوتینیو و رمزی را بی اثر گذاشت تا چلسی همچنان 0-1 پیش باشد.

در دقیقه 37 بازهم کپا منجی دروازه تیمش شد. ضربه سر اینگز روی سانتر بیلی را کپا از زیر تیر دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد. در دقیقه 41 شوت کای هاورتز با برخورد به تیر دروازه ویلا به اوت رفت تا در نهایت نیمه نخست با برتری 0-1 آبی ها به پایان برسد.

استون ویلا نیمه دوم برای جبران گل خورده کار را بهتر شروع کرد ولی تا دقیقه 60 بازی نتوانست موقعیت جدی خلق کند. در این لحظه ابتدا کپا ضربه لوئیز را برگشت داد و در برگشت ضربه مک‌گین ضعیف بود و بازهم کپا آن را مهار کرد.
چلسی در دقیقه 63 توسط مونت به گل دوم رسید. او روی یک ضربه کاشته و به زیبایی دروازه ویلا را باز کرد تا برتری چلسی به دو گل برسد.

ویلا پس از دریافت این گل بازی را کاملا در اختیار گرفت و موقعیت هایی را هم روی دروازه چلسی خلق کرد که هیچکدام به گل تبدیل نشدند تا شاگردان پاتر از این بازی هم دست پر خارج شوند. در نهایت این بازی با برتری 2-0 چلسی تمام شد.
شاگردان میکل آرتتا که در این فصل نتایج خوبی در لیگ برتر کسب کرده‌اند، امروز موفق شدند با تک گل بوکایو ساکا از سد لیدز عبور کنند و حداقل برای یک هفته دیگر صدر جدول را حفظ کنند.
بازی هنوز کاملا جا نیفتاده بود که به دلیل مشکل دستگاه‌های رادیویی داوران، برای حدود 20 دقیقه به تعویق افتاد.
بعد از اینکه کار از سر گرفته شد، بازی متعادل آغاز شد و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. 
در دقیقه 21 روی یک ضربه کرنر، بازیکنان لیدز صاحب اولین موقعیت شدند اما ضربه پاسکال استروئیک را آرون رمزدیل دفع کرد.
در ادامه این آرسنالی ها بودند که ابتکار عمل را در دست گرفتند و سرانجام در دقیقه 35 به گل رسیدند. روی اشتباه رودریگو بود که بوکایو ساکا صاحب موقعیت شد و بعد از یک و دو با مارتین اودگار، با یک ضربه دقیق کار را تمام کرد.

در دقایق پایانی نیمه اول تیم میزبان پیش کشید اما نتوانست موقعیت خاصی روی دروازه آرسنال ایجاد کند و این نیمه با همان یک گل به سود توپچی ها به پایان رسید.
نیمه دوم را میزبان بهتر آغاز کرد و در دقیقه 47، روی اشتباه تومیاسو این پاتریک بامفورد بود که صاحب موقعیت شد اما نتوانست از آن استفاده کند.
چند دقیقه بعد این بار روی اشتباه سالیبا، بار دیگر بامفورد می توانست گل تساوی را بزند اما ضربه او دقیقا به جایی رفت که رمزدیل حضور داشت.
برتری میزبان ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام در دقیقه 60 صاحب یک ضربه پنالتی شدند. برخورد توپ به دست سالیبا باعث شد تا داور بعد از استفاده از VAR، نقطه پنالتی را نشان بدهد.
بامفورد پشت توپ قرار گرفت اما این بار هم نتوانست دروازه آرسنال را باز کند و ضربه اش از کنار دروازه به بیرون رفت.

حملات لیدز ادامه داشت و در دقیقه 70 باز هم این بامفورد بود که در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه او را باز هم رمزدیل مهار کرد.
در دقایق پایانی هر دو تیم دست به چند تعویض زدند اما این تغییر کمکی به لیدز نکرد و این تیم نتوانست به گل برسد و در نهایت بازی با همان یک گل به سود آرسنال به پایان رسید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها