به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۳۶۴۹۷۰

تیم منتخب هفته نهم لیگ دسته اول

تیم منتخب هفته نهم لیگ دسته اول
گروه ورزشی: هفته نهم رقابت های لیگ آزادگان درحالی برگزار شد که یک بازی برگزار نشد و یک مسابقه دیگر هم به تعویق افتاد؛ شمس آذر قزوین کماکان صدر نشین است و فجر سپاسی و استقلال ملاثانی در رده های بعدی قرار دارند.به گزارش ایلنا، در مهم ترین دیدار های هفته نهم شمس آذر قزوین موفق شد با نتیجه ۴ بر صفر سایپا تهران را در هم بکوبد. فجر در تالش مقابل چوکا پیروز شد و استقلال ملاثانی با عبور از سد دریا بابل همچنان در تعقیب تیم صدر نشین هستند. از این رو شمس آذر با سه بازیکن بیشترین نماینده را در تیم منتخب هفته نهم دارد. فجر و استقلال ملاثانی و استقلال خوزستان هر کدام دو نماینده و چادر ملو، آرمان گهر و خوشه طلایی هرکدام یک بازیکن در این تیم دارند.
 
تیم منتخب هفته نهم لیگ آزادگان:
دروازه‌بان: وحید عزیزی (خوشه طلایی)
در شب سرد ورزشگاه یادگار امام قم، کاپیتان ساوه ای ها نقش پر رنگی در نباختن خوشه طلایی مقابل شهرداری همدان داشت. عزیزی که سابقه زیادی در رقابت های لیگ دسته اول دارد با استفاده از تجربه بالای خود ضمن حفاظت از دروازه تیمش، به خوبی بازیکنان را رهبری کرد و با خروج های به موقع اجازه استفاده از موقعیت ها را به مهاجمان شهرداری نداد. عملکرد قابل قبول عزیزی منجربه این شد تا دروازبان خوشه طلایی در تیم منتخب هفته نهم قرار بگیرد.
 
مدافع: محمد آژیر (فجر سپاسی)
در شب پیروزی فجر مقابل چوکا مدافع آخر شیرازی ها نقش پررنگی در این دیدار داشت. چوکا که با توجه به کسب نتایج ضعیف در هفته های گذشته برای شکست دادن فجر به ورزشگاه خانگی آمده بود، از همان دقایق ابتدایی حملات گسترده ای به روی دروازه فجر ترتیب داد که محمد آژیر مدافع آخر زرد پوشان به خوبی از پس مهاجمان حریف برآمد. اما درخشش آژیر به همین بخش ختم نشد و او موفق شد با به ثمر رساندن گل اول فجر، زمینه ساز کسب سه امتیاز مهم در این بازی بیرون از خانه شد.
 
مدافع: امین کعبی (استقلال ملاثانی)
مدافع آخر تنومند استقلال که هفته گذشته با گل دقیقه نودی مانع از شکست رکورد جاودانه تیمش در نباختن برای بیست و هشتمین هفته متوالی شده بود، در بازی برابر دریا بابل هم نقش پررنگی داشت و موفق شد به خوبی از پس مهاجمان حریف بربیاید. کعبی در نبرد های هوایی موفقیت صد در صدی داشت ضمن اینکه در پوشش فضا های خالی بین مدافعین هم تیمی بسیار عالی عمل کرد تا بتواند نام خود را در هفته ای که استقلال ملاثانی با شکست دریا بابل خودش را در جمع بالانشین ها حفظ کرده، به تیم منتخب هفته ما اضافه کند.
 
مدافع: علی خدادادی (چادرملو)
 بالأخره پس از چند هفته ناکامی یزدی ها موفق شدند تا یک بار دیگر طعم برد را بچشند و این بار چادر ملو تیم خوب ون پارس را از پیش رو برداشت. علی خدادادی مدافع سرعتی چادرملو در این مسابقه ضمن تأثیر گذاری خوب در بخش دفاعی، موفق شد یک گل هم به ثمر برساند تا با تکمیل عملکرد خوبش نام خود را در تیم منتخب این هفته بگنجاند.
 
هافبک راست: بهروز بارانی (استقلال خوزستان)
تیم مدعی استقلال خوزستان بالاخره طلسم نبردن در بازی های خانگی را شکست و با عبور از سد پارس جم خودش را به جمع مدعیان نزدیک کرد. در این مسابقه بهروز بارانی هافبک راست آبی ها بهترین عملکرد را داشت و با به ثمر رساندن دو‌ گل نمره عالی گرفت. بارانی یک بار دی نیمه اول با نفوذ از جناح راست و یک مرتبه در نیمه دوم با استفاده از سرعت و تکنیک فردی خود موفق به زدن گل ها شد. کار ارزشمند بارانی وقتی بیشتر به چشم آمد که در پایان این مسابقه سرمربی استقلال از او به عنوان بهترین بازیکن زمین یاد کرد.
 
هافبک: عرفان معصومی (فجر سپاسی)
هافبک جوان و جنگنده این فصل فجر که سال گذشته سابقه حضور در لیگ برتر را دارد، موفق شد در بازی بیرون از خانه مقابل چوکا یک نمایش کم نقص داشته باشد. معصومی با جنگندگی بالا به خوبی خط میانی حریف را از کار انداخته بود و با به ثمر رساندن گل دوم فجر، کمک زیادی کرد تا شاگردان رجب زاده هر سه امتیاز این بازی بیرون از خانه را کسب کنند و بتوانند جایگاهشان در رده دوم جدول را حفظ کنند.
 
هافبک: علی اصغر اعرابی (شمس آذر قزوین)
نقش اول برد ارزشمند شمس آذر در برابر سایپا کسی نبود جز علی اصغر اعرابی! این بازیکن با کیفیت توانست در این مسابقه عملکرد خیره کننده ای داشته باشد و ضمن ارسال دو پاس گل، در دقایق تلف شده نیمه دوم گل چهارم تیمش را نیز به ثمر برساند. اعرابی در این مسابقه بار ها بازیکنان تیمش را در موقعیت های ایده آل قرار داد که فقط دو مرتبه مهاجمین شمس آذر موفق شدند توپ های ارسالی او را تبدیل به گل کنند. اعرابی بدون شک جز موثر ترین بازیکنان شمس آذر است که تا این جای رقابت ها توانسته کمک زیادی به صدر نشین لیگ یک داشته باشد.
 
هافبک چپ: سجاد حسامی (آرمان گهر)
در ادامه روند خوب امتیاز گیری شاگردان قاسم شهبا و برد های متوالی این تیم، سجاد حسامی موفق شد تا تک گل دیدار تیمش مقابل شهرداری آستارا را به ثمر برساند تا یک بار دیگر آرمان گهر با کسب امتیازات لازم، نامش در بین تیم های بالانشین قرار بگیرد. حسامی با تجربه ضمن گل سه امتیازی که زد، در طول بازی بار ها با حرکات خود و پاس های کلیدی که ارسال می‌کرد باعث شد دیگر هم تیمی هایش در موقعیت های مناسب قرار بگیرند. ضمن اینکه حسامی در این بازی با تحمل بیش از ده خطا، نقش پر رنگی در حفظ پیروزی تیمش داشت.
 
هافبک نفوذی: محمد پاپی (شمس آذر)
آچار فرانسه قزوینی ها یک بار دیگر توانایی بالای خودش در زمین مسابقه را به رخ همگان کشید و موفق شد ضمن ارائه یک نمایش خوب، گل دوم تیمش را درست در لحظه ای به ثمر برساند که سایپا فشار زیادی روی دروازه شمس آذر می آورد. پاپی در نیمه اول بار ها با حرکات تکنیکی خود موفق شد برای تیمش ضربه ایستگاهی بگیرد و در چهل و پنج دقیقه دوم نیز با قدرت حمل و حفظ توپ بالایی که دارد، تیمش را از فشار حمله حریف نجات داد.
 
مهاجم: رحمان جعفری(شمس آذر)
آقای گل فعلی این فصل لیگ یک بار دیگر موفق به گلزنی شد. جعفری که فصل فوق العاده ای را سپری می کند در دیدار برابر سایپا هم توانست یک گل دیگر به ثمر برساند تا عادت گل زنی در ورزشگاه خانگی کماکان در یاد او پر رنگ بماند. رحمان جعفری ضمن ارائه بازی خوبش، بار ها با حرکات تکنیکی خود و البته جای گیری های مناسب، در موقعیت گلزنی قرار گرفت و اگر کمی با دقت تر بود می توانست تعداد گل هایش در این بازی را به عددی بیشتر از یک برساند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها