به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۳۶۵۶۱۵

اسب 200 میلیونی فرگوسن، دلیل حضور گلیزرها در یونایتد

اسب 200 میلیونی فرگوسن، دلیل حضور گلیزرها در یونایتد
گروه ورزشی: صخره جبل‌الطارق نام اسبی بود که مالکیت آن به صورت مشترک به فرگوسن و سو مگنیر تعلق داشت و در نهایت نیز باعث حضور خانواده گلیزرها در اولدترافورد شد.
این اسب، تنها اسبی بود که توانست در مسابقات گروه یک برای هفت سال متوالی قهرمان شود و در سن 23 سالگی به دلیل مشکل قلبی از دنیا رفت.
فرگوسن معتقد بود که بخشی از مالکیت این اسب در اختیار اوست اما جان مگنیر، تاجر ایرلندی، که در آن زمان نزدیک به 30 درصد سهام یونایتد را برعهده داشت و جی پی مک مانوس مخالف بودند.
پس از این که صخره جبل الطارق در سال 2003 به دوران حضورش در مسابقات خاتمه داد، ارزشی نزدیک به 200 میلیون پوند داشت.
فرگوسن در همان زمان اقدام قانونی علیه مگنیر کرد تا مشخص کند که آیا بخشی از سهام این اسب به او متعلق بوده و از او گرفته شده است یا خیر.
این اتفاقات در واقع شروع روندی بود که در نهایت باعث شد که رابطه این دو نفر کاملا از بین برود و هواداران یونایتد در این میان کاملا پشت سرمربی محبوب‌شان ایستادند و حتی تهدید به برگزاری اعتراض کردند.
همین روند به شکلی پیش رفت که مالکوم گلیزر جلو آمد و به مگنیر پیشنهاد داد که سهامش را از باشگاه منچستریونایتد خریداری کند و پس از این که این پیشنهاد مورد قبول قرار گرفت، خانواده گلیزر توانست چند ماه بعد تمامی سهام این باشگاه را از آن خود کند.
برچسب ها: سرالکس فرگوسن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها