به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۳۶۷۱۱۱

پیام رسان مشهور گوگل برای همیشه تعطیل شد

پیام رسان مشهور گوگل برای همیشه تعطیل شد
گروه فناوری:گوگل اعلام کرده بود از اول نوامبر پیام رسان Hangouts به کار خود رسما پایان می‌دهد و کاربران به گوگل چت هدایت می‌شوند.با وجودی که در زمان نوشتن این خبر، نسخه وب گوگل هنگ اوت کماکان در دسترس است، اما به نظر می‌رسد طبق نقشه راه اعلام شده از سوی گوگل، این برنامه برای همیشه تعطیل شود.
 
گوگل پیشتر اعلام کرده بود که کاربران از اول نوامبر دیگر نمی‌توانند با نسخه وب این پیام رسان کار کنند و این برنامه به کار خود در تاریخ مشخص شده پایان می‌دهد. حالا زمان اعلام شده فرا رسیده و انتظار می‌رود کاربران برنامه وب گوگل هنگ اوت به گوگل چت هدایت شوند.
 
پیام رسان گوگل هنگ اوت و سرنوشت آن
پیام رسان گوگل Hangouts در سال 2011 معرفی شد و یکی از دو سرویس پیام رسانی بود که توسط گوگل در آن سال راه‌اندازی شد. سرویس دیگری که در سال 2011 در دسترس کاربران قرار گرفت، سرویس پیام متنی Huddle بود. در سال 2017، این شرکت با تمرکز بر کاربران سازمانی، نام این برنامه را به Hangouts Chat تغییر داد. در سال 2020، Hangouts Chat به گوگل چت تغییر نام داد و گوگل اعلام کرد که سرویس پیام رسان کلاسیک Hangouts را تعطیل می‌کند.
 
در نهایت، نسخه اپلیکیشن گوگل هنگ اوت به کار خود پایان داد و گوگل نیز اعلام کرد که آبان‌ماه امسال، نسخه تحت وب را نیز از دسترس خارج می‌کند. حالا با فرا رسیدن موعد مقرر، کاربران منتظر هستند که این شرکت طبق برنامه پیش رفته و نسخه وب گوگل هنگ اوت نیز برای همیشه تعطیل و کاربران را به گوگل چت هدایت کند.این سرویس چت تصویری، طبق آنچه گوگل در ماه ژوئیه برنامه‌ریزی کرده بود، باید اول نوامبر 2022 به کار خود پایان می‌داد. البته کاربران می‌توانند تا اول ژانویه 2023 داده‌های خود را از طریق گوگل Takeout دانلود کنند ولی از گوگل هنگ اوت دیگر نمی‌توانند استفاده کنند.
 
گفتنی است از خیلی جهات، تفاوت زیادی بین Google Hangouts و Google Chat وجود ندارد. هر دو پیام رسان‌های گوگل هستند و می‌توانند نیازهای کاربران را مرتفع سازند. هرچند برخی کاربران ترجیح می‌دهند با گوگل هنگ اوت کار کنند.
برچسب ها: گوگل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها