به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۱:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۳۶۷۹۸۸

تولد ستاره جدید: برادران امباپه به زودی در تیم اول

تولد ستاره جدید: برادران امباپه به زودی در تیم اول
گروه ورزشی: امباپه در سن 23 سالگی جز بزرگترین ستاره‌های دنیای فوتبال است و قراردادی که با پاری سن ژرمن با دستمزد سالانه 100 میلیون یورو امضا کرده نشان می‌دهد که هیچکس نزدیک به او نیست.
این بازیکن فرانسوی اخیرا از لیونل مسی هم عبور کرد و به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که از 40 گل زده در لیگ قهرمانان اروپا عبور کرده است. امباپه در حالی این رکورد را به دست آورد که 23 سال و 10 ماه و 13 روز داشت. مسی گل چهلمش را در سن 24 و چهار ماه و هشت روزگی به ثمر رسانده بود.
اما به نظر می‌رسد که پاری سن ژرمن به زودی قرار است از یک امباپه با استعداد دیگر بهره ببرد. اتان امباپه به آرامی در حال طی کردن مسیرش به سمت تیم اول است. او تنها 15 سال دارد اما با تیم اول تمرین می‌کند و حضور فعالی هم در رقابت‌های لیگ قهرمانان جوانان دارد. او در دو بازی گذشته این تورنمنت در ترکیب اصلی قرار گرفته و دو پاس گل نیز ارسال کرده است.
اتان برخلاف برادرش مهاجم نیست و در پست هافبک بازی می‌کند. او را می‌توان با مارکو وراتی مقایسه کرد چون به خوبی زمین را می‌بیند، حملات را پایه‌ریزی می‌کند و در بازی با توپ استاد است.
اتان هم مانند کیلیان دوران فوتبالش را در موناکو آغاز کرد. او در سن 12 سالگی برای اولین بار با پیراهن این تیم به میدان رفت اما مانند برادرش تصمیم گرفت فوتبالش را در پی اس جی ادامه دهد.
این بازیکن فصل گذشته 25 بازی در تیم زیر 17 ساله‌ها انجام داد و چهار گل نیز به ثمر رساند. او هفته گذشته برای اولین بار در تمرینات تیم اول حضور پیدا کرد.
ژان کلود لوفا، مدیر سابق موناکو، درباره او می‌گوید:« او بازیکنی سریع و باهوش است که کنترل توپش فوق العاده است. او در آکادمی پی اس جی به خوبی پیشرفت می‌کند و من فکر می‌کنم که ما به زودی اتان و کیلیان را در زمین در کنار هم خواهیم دید و تماشای این صحنه واقعا لذتبخش خواهد بود.»
قراردادی که اتان در سن 14 سالگی با پی اس جی امضا کرد دو سال دیگر به پایان خواهد رسید اما او پس از آن می‌تواند قراردادی حرفه‌ای با تیم بزرگسالان امضا کند و به نظر می‌رسد که پی اس جی تمام تلاشش را برای حفظ او به کار خواهد گرفت.
برچسب ها: کیلیان امباپه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها