به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۳۶۸۴۵۰

درخواست برکناری مالی و توقف مذاکرات برجام

درخواست برکناری مالی و توقف مذاکرات برجام
گروه بین الملل: در پی افزایش انتقادات از رابرت مالی، نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران، یک عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواهان برکناری وی و توقف مذاکرات هسته‌ای با ایران شد.
پت فالون، در نامه‌ای چهار صفحه‌ای نوشت: ایالات متحده باید با توجه به «کردارها پیش برود، نه لفاظی‌های توخالی؛ رئیس جمهور جو بایدن باید راب مالی را برکنار و مذاکرات در مورد احیای توافق هسته‌ای ایران یا توافقی کمتر از آن را برای همیشه متوقف کند».
 مالی تحت «فشار فزاینده‌ای» برای استعفا قرار دارد، چرا که اعضای کنگره و گروه‌های فعال حقوق بشری ایرانی‌ آمریکایی، «اعتماد» خود را به توانایی او در حمایت از مردم ایران، از دست داده‌اند.
انتقادات از  مالی از زمان انتشار پیام توئیتری‌اش با این مضمون که معترضان «برای درخواست رعایت و احترام به کرامت انسانی و حقوق بشر از سوی حکومت‌شان» وارد خیابان‌ها شده‌اند، افزایش یافت.توییت  مالی در شبکه‌های اجتماعی این‌گونه تفسیر شد که او خواسته مردم را تغییر رفتار حکومت ایران می‌داند و نه تغییر خود حکومت.
او دوم آبان در واکنش به انتقادها گفت «نه من و نه دولت آمریکا نمی‌توانیم ادعای سخن‌گویی معترضان را داشته باشیم. تنها خود آن‌ها هستند که می‌توانند چنین کنند و من هرگز قصد ندارم که چیزی غیر از این بگویم».


 
برچسب ها: رابرت مالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها