به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۰۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۳۶۸۶۳۰

حمله اسرائیل به تانکرهای سوخت ایرانی

حمله اسرائیل به تانکرهای سوخت ایرانی
گروه بین الملل:مسئول حمله به تانکرهای سوخت ایرانی که در مرز میان عراق و سوریه هدف پهپادها قرار گرفته بودند، اسرائیل اعلام شد. وال‌ استریت‌ ژورنال با اعلام این خبر می‌نویسد، تانکرهای ایرانی مظنون به قاچاق تسلیحات بودند.
وال‌ استریت‌ ژورنال به نقل از برخی مقامات رسمی اعلام کرده است، تانکرهای ایرانی درشامگاه سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ با ظن اینکه در کنار نفت، مهمات و موشک حمل می‌کردند، از سوی اسرائیل مورد هدف حمله پهپادی قرار گرفته‌اند.
جبار المعموری، از فرماندهان حشد شعبی عراق نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری Baghdad Today پهپادهای اسرائیلی را مسئول حمله به تانکرهای سوخت ایرانی که به سمت لبنان در حرکت بودند، معرفی کرده است.صابرین نیوز، نزدیک به نهادهای شبه‌نظامی در جمهوری اسلامی اولین رسانه‌ای بود که خبر حمله پهپادی به تانکرهای ایران را منتشر و در نخستین گمانه‌زنی، این حملات را به آمریکا نسبت داد.در نخستین گزارش‌ها همچنین گفته شده بود، دست‌کم ۲۵ نفر در جریان این حمله کشته شدند. بسیاری از منابع شیعی عراقی نیز این تعداد کشته را تایید کردند. جان‌باختگان از نیروهای مرزبانی‌های سوریه و عراق و همچنین رانندگان تریلر اعلام شده بودند.
روزنامه جروزالم پست دراین‌باره می‌نویسد: «البته هیچ منبع رسمی تاکنون این آمار را تایید نکرده است. رسانه‌های رسمی از جان باختن ۱۵ نفر خبر داده‌اند.»
وال استریت ژورنال نیز شمار کشته‌شدگان این حمله را ۱۵ نفر اعلام کرده و نوشته است: «برخی منابع حتی اعلام کرده‌اند، کسی کشته نشده اما وقوع چهار انفجار در نتیجه حمله پهپادی، آتش‌سوزی وسیعی در منطقه محل تردد کاروان تانکرها ایجاد کرده بود.»از سوی دیگر در حالی که ارتش اسرائیل به صورت رسمی از اظهارنظر درباره این حمله پهپادی خودداری کرده است، سایت خبری میدل ایست اعلام کرد، این کشور در چند سال گذشته بارها به مواضع شبه نظامیان نیابتی ایران در سوریه و دیگر کشورهای خاورمیانه حمله کرده اما به ندرت در مورد این حملات اظهار نظری کرده است.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها