به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۹:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۳۶۸۷۰۲

آمار تلفات سربازان در اوکراین

آمار تلفات سربازان در اوکراین
گروه بین الملل:رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده گفت: با گذشت ۹ ماه از حمله روسیه به اوکراین، در مجموع ۲۰۰ هزار سرباز از دو طرف درگیر کشته یا زخمی شده‌اند.
 ژنرال مارک میلی،  همچنین اظهار داشت که حدود ۴۰ هزار غیرنظامی پس از گرفتار شدن در این درگیری جان خود را از دست داده‌اند.این برآوردها، بالاترین ارزیابی‌های ارائه شده توسط یک مقام غربی است.او همچنین گفت که نشانه‌هایی از تمایل کی‌یف برای ورود دوباره به مذاکرات با مسکو، «پنجره‌ای» برای مذاکرات ارائه می‌کند.
در روزهای اخیر، اوکراین تمایل به انجام برخی گفت‌وگوها با مسکو را اعلام کرد، آن هم پس از آنکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین درخواستی مبنی بر الزام برکناری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قبل از شروع دوباره مذاکرات را کنار گذاشت.اما ژنرال میلی در سخنانی در نیویورک افزود که برای موفقیت‌آمیز بودن هر نوع مذاکراتی، روسیه و اوکراین هر دو باید به این «درک متقابل» برسند که پیروزی در زمان جنگ «شاید از طریق ابزار نظامی قابل دستیابی نباشد و بنابراین شما باید به وسایل دیگر رجوع کنید.»
این ژنرال ارشد آمریکایی که به عنوان ارشدترین مشاور نظامی جو بایدن کار می‌کند، گفت که میزان تلفات می‌تواند مسکو و کی‌یف را در مورد نیاز به مذاکره در ماه‌های زمستانی آینده متقاعد کند، زمانی که درگیری‌ها ممکن است به دلیل شرایط یخبندان کُند شود.ژنرال میلی گفت: شما به بیش از ۱۰۰ هزار سرباز روسی کشته و زخمی نگاه می‌کنید. احتمالاً در طرف اوکراینی هم همینطور است.
هم اوکراین و هم روسیه با جدیت درباره تعداد تلفات نیروهای خود پنهان‌کاری می‌کنند.
آخرین به‌روزرسانی مسکو در ماه سپتامبر نشان داد که تنها ۵۹۳۷ سرباز از آغاز درگیری کشته شده‌اند و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گزارش‌هایی مبنی بر افزایش قابل توجه تعداد کشته‌ها را رد کرد. تخمین ژنرال میلی در کلوب اقتصادی نیویورک به شدت بالاتر است. در مقایسه، تخمین زده می‌شود که ۱۵ هزار سرباز شوروی در جنگ ۱۹۷۹-۱۹۸۹ در افغانستان کشته شده‌اند.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها