به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۳۶۹۶۸۳

اعلام ترامپ نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اعلام ترامپ نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
گروه بین الملل: سرانجام پس از مدت‌ها انتظار و گمانه‌زنی، دونالد ترامپ نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا رسما اعلام کرد.
درست یک هفته پس از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا و شکست جمهوری‌خواهان در مجلس سنای آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور روز سه‌شنبه در عمارت مارالاگو در فلوریدا نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا رسما اعلام کرد و انتظار می‌رود که با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا رقابت کند.
ترامپ در جریان یک سخنرانی در عمارت فلوریدا در حضور اعضای خانواده‌ و کارمندان سابق دولتش عنوان داشت: «برای اینکه مجدد آمریکا را به اوج برسانیم، من امشب نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رسما اعلام می‌کنم. دو سال قبل کشور ما در اوج بود و به‌زودی این کشور به دوران اوج خود بازخواهد گشت.»
وی افزود که در آینده خواستار مجازات مرگ برای قاچاقچیان مواد مخدر خواهد شد و آن دسته از اعضای ارتش را که به دلیل عدم دریافت واکسن کووید-۱۹ از کار برکنار شده‌اند، مجدد استخدام خواهد کرد.
اگرچه این رئیس‌جمهوری سابق از روند انتخاباتی آمریکا انتقاد کرد اما طی سخنرانی خود به ادعاهایش مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ و خشونت حامیانش برای شورش در کنگره در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ اشاره نکرد.
این تصمیم ترامپ زودتر از زمان معمول اعلام شد و بدین ترتیب احتمالا سایر جمهوری‌خواهان از جمله ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و یا مایک پنس، معاون سابق خودش را نسبت به شرکت در رقابت ریاست‌جمهوری دلسرد و ناامید کند. این درحالیست که نتایج نظرسنجی یوگاو که روز جمعه منتشر شد حاکی از آن است که افراد شرکت‌کننده جمهوری‌خواه و یا آن دسته از شرکت‌کنندگانی که تمایل به جمهوری‌خواهان دارند، ران دیسانتیس را نسبت به دونالد ترامپ ترجیح می‌دهند.
از طرفی، جو بایدن ۷۹ ساله هفته گذشته اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را دارد اما احتمالا تا اوایل سال آینده میلادی تصمیم نهایی خود را اعلام کند.
دونالد ترامپ پیش از شروع انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در تجمعی میان هوادارانش در ایالت اوهایو اعلام کرده بود که در تاریخ ۱۵ نوامبر در عمارت مارالاگو فلوریدا "خبر بزرگی" را منتشر خواهد کرد.
نتیجه انتخابات سنا در ایالت جورجیا به دور دوم کشیده شده، اما با کسب ۵۰ کرسی توسط دموکرات‌ها، انتخابات سنا عملا تمام شده و به نفع دموکرات‌هاست. نتیجه انتخابات مجلس نمایندگان هم فعلا روشن نشده و هنوز هیچ حزبی نتوانسته ۲۱۸ رای لازم برای کسب اکثریت را به دست آورد. براساس گزارش روزنامه گاردین، جمهوری‌خواهان فعلا در این مجلس با ۲۱۷ رای از دموکرات‌ها با ۲۰۹ رای جلو هستند.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها