به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۳:۴۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۳۶۹۷۵۰

باغداران حرفه ای چگونه محصول دهی باغشان را افزایش میدهند؟

گروه کسب و کار: احداث باغ گردو و بهره وری از آن؛ یکی بهترین و مطمئن ترین راه‌ها برای سودآوری و درآمدزایی از باغ به حساب میاید. چرا که درختان گردو علاوه بر سازگاری بسیار عالی با کلیه شرایط آب و هوایی؛ ریشه‌های قدرتمند برای جذب آب و کود؛ همچنین توانایی بسیار عالی برای رشد و باردهی را دارند. به طوریکه حتی در باغ‌هاییکه سایر ارقام نهال میوه قادر به رشد نیستند؛ به خوبی رشد نموده و بهره وری بسیار عالی برای شما به ارمغان خواهد داشت. با ما همراه باشید تا به همراه باغداران حرفه ای؛ بهره وری از باغ گردو را افزایش دهیم.
باغداران حرفه ای چگونه محصول دهی باغشان را افزایش میدهند؟
 چه کار کنیم که محصول دهی باغ گردو بیشتر شود؟
همانطور که میدانید باغداری مانند هر فعالیت دیگری نیازمند آگاهی و تجربه کافی میباشد. هرچه نکات اصولی مربوط به باغ گردو بهتر انجام شود؛ نتیجه آن دستیابی به باغ پربارتر و سالم تر خواهد بود. ما در این مطلب کلیه اطلاعات مربوط به باغ گردو ارائه شده توسط باغداران حرفه ای را گردآوری نموده ایم. از این رو شما را به مطالعه ای مطلب دعوت میکنیم.

انتخاب نهال گردو توسط باغداران حرفه ای چگونه است؟
باغداران حرفه ای اقدامات مربوط به نگهداری از باغ را از پیش از احداث آن آغاز میکنند. از آنجایی که انتخاب نهال گردوی مناسب؛ در حفظ سلامت درختان؛ افزایش محصول دهی و در نتیجه سوددهی شما باغداران محترم تاثیر گذار است. دو عامل مهم پیش از انتخاب و خرید نهال گردو؛ سازگاری نهال گردو با شرایط آب وهوایی و اقلیمی و همچنین ویژگی‌های نهال گردو میباشد. بنابراین باید به نکات زیر پیش از انتخاب نهال گردو توجه داشته باشید.
•    انتخاب نهال گردو با توجه به شرایط آب وهوایی و اقلیمی : شرایط غالب آب وهوایی؛ بارندگی؛ رطوبت و خشکی و همچنین ارتفاع از سطح دریا؛ مهم ترین نکاتی هستند که پیش از انتخاب نهال گردو باید مورد توجه قرار بگیرند. شما باید پس از آگاهی از اطلاعات فوق در باغتان؛ آن را با شرایط مناسب برای کاشت نهال گردو مقایسه نمایید. در صورت سازگاری این دو مقدار؛ نهال گردوی مورد نظر میتواند در باغ شما عملکرد مناسبی داشته باشد.
•    انتخاب نهال گردو با توجه به ویژگی‌های نهال گردو : علاوه بر سازگاری نهال گردو در شرایط آب وهوایی و اقلیمی و سازگاری با فاکتورهایی که در بخش پیشین به آن اشاره شد. شما باید نهال گردویی را انتخاب کنید که بالاترین سوددهی را در باغ شما به همراه داشته باشد. از این رو در بین نهال‌هایی که امکان کاشت آنها در باغ وجود دارد؛ به دنبال نهالی بگردید که باردهی بیشتر؛ سن بلوغ کمتر؛ عمر اقتصادی بالاتر و مقاومت بسیار عالی در برابر بیماری و آفات و همچنین سرما و گرمای شدید دارد. به این ترتیب بازگشت سرمایه شما زودتر انجام شده و درآمد سالیانه شما از باغ بالاتر میرود. ما در سایت پالیز کلیه مشخصات و ویژگی‌های ارقام نهال گردو را به صورت دقیق بیان نموده ایم.

نکته : نهال‌های گردو با پایه پیوندی دارای باردهی بالاتر و عملکرد بهتری نسبت به ارقام نهال گردو پایه بذری میباشند. اگرچه قیمت نهال گردو پایه بذری کمی کمتر است. اما لازم است بدانید بازگشت سرمایه در ارقام پیوندی سریعتر؛ هرساله و به صورت یکدست خواهد بود. از این رو باغداران حرفه ای به شما خرید نهال گردو پیوندی را پیشنهاد میدهند.

بهترین نهال گردو اصلاح شده

خرید نهال گردو توسط باغداران حرفه ای چگونه انجام میشود؟
پس از گذر از مراحل پیشین و انتخاب بهترین نوع نهال گردو در باغ؛ نوبت به خرید آن میرسد. باغداران حرفه ای نهال گردوی خود را از مراکز معتبر خرید نهال گردو دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی و موسسه ثبت نهال و بذر خریداری میکنند. به این ترتیب کلیه نهال‌ها به صورت اصولی توسط نهالستان تولید و اصلاح شده و به همراه گارانتی معتبر 2 ساله؛ گواهی سلامت؛ کارت قرنطینه؛ شناسنامه رسمی و گواهی عاری از آفات برای باغداران محترم ارسال میشوند.
نهالستان پالیز بزرگترین مرکز رسمی و تخصصی فروش نهال گردو واقع در شمال غربی کشورمان میباشد. این مرکز دارای مجوزهای رسمی و معتبر از جمله تاییدیه رسمی از موسسه ثبت نهال و بذر؛ مجوز از جهاد کشاورزی و گواهی رسمی فعالیت میباشد. نهالستان پالیز با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی ارقام نهال میوه را با تنوع بیش از 500 هزار رقم برای کاشت در سرتاسر کشور تولید میکند.
برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در نهالستان پالیز و یا ثبت سفارش خرید نهال گردو با ما به صورت آنلاین؛ تلفنی و حضوری در ارتباط باشید. همچنین این مرکز اطلاعات جامعی را درباره نحوه خرید؛ کاشت و نگهداری از نهال گردو و سایر ارقام میوه برای شما فراهم نموده است.

آماده سازی زمین توسط باغداران حرفه ای چگونه انجام میشود؟
آماده سازی زمین توسط باغداران حرفه ای از یک فصل پیش از کاشت آغاز میشود. همانطور که میدانید ارقام نهال گردو را در اواخر فصل پاییز تا اواخر فصل زمستان در زمین میکارند. البته با کاشت نهال گردو در فصل پاییز؛ محصول دهی نهال؛ 1 سال زودتر انجام میشود. مهم ترین اقدامات آماده سازی زمین شامل فعالیت‌های زیر است:
•    آزمایش آب و خاک : برای اگاهی از نحوه انجام آزمایش آب و خاک؛ مقاله ما را در سایت پالیز مطالعه فرمایید. پس از دریافت آزمایش خاک؛ از جنس خاک, شوری و پی اچ خاک و همچنین عناصر معدنی در خاک اطلاع میابید. به این ترتیب با توجه به کمبودهای خاک و نیاز درختان گردو؛ اقدام به خرید کود شیمیایی و آلی برای خاک بنمایید.
•    تقویت؛ شخم زنی و ترکیب خاک : در این مرحله باید خاک بخش‌های مختلف خاک را ترکیب نموده و به خوبی شخم بزنید. سنگ‌های سخت را جدا نمایید. تا زهکشی خاک به خوبی انجام شود. در این مرحله کودهای شیمیایی را به شیوه اصولی و در مقدار مشخص به خاک بیافزایید.
•    ایجاد چاله‌های کاشت : چاله کاشت نهال گردو در اندازه 80 تا 110 سانتیمتر حفر میشود. تا به ریشه نهال در هنگام کاشت نهال گردو فشاری وارد نشود. فواصل کاشت نهال گردو بسته به نوع رقم و طرح توجیهی زمین و شیب؛ همچنین دریافت نور خورشید بین 6 تا 7 متر مربع از هر طرف میباشد.

کاشت نهال گردو توسط باغداران حرفه ای چگونه انجام میشود؟
پس از دریافت نهال‌ها در زمان تعیین شده؛ نهال‌ها را از بسته بندی خارج نموده و به دقت بررسی کنید. نهال نباید دچار شکستگی و بریدگی و یا بیماری و آفت شده باشد. تغییر رنگ برگ‌ها و زردی میتواند زنگ خطری برای شما تلقی شود. همچنین ریشه نهال باید کاملا سالم و قوی باشد. طول نهال حداقل 40 سانتی متر بوده و برگ‌های آن خیلی زیاد و خیلی کم نباشد. شناسنامه نهال در قسمت پیوند آن الصاق شده است. که کلیه اطلاعات مربوط به رقم برروی آن به صورت چاپی وجود دارد. کلیه ارقام نهال گردو شناسنامه دار؛ دارای گارانتی 2 ساله توسط نهالستان گردو پالیز میباشند.

پس از بررسی نهال‌ها؛ آنها را از ریشه تا طوقه به محلول پرالیناژ آغشته کنید.
محلول پرالیناژ از ترکیب 75 گرم قارچ کش کاپتان؛ 5 کیلوگرم خاک رس الک شده و 2.5 کیلوگرم کود دامی الک شده و همچنین 50 لیتر آب بدست میاید.
سپس نهال را در گودال قرار داده و اطراف آنرا با خاک و اسید هیومیک پر کنید. و روی آن را با 10 لیتر آب؛ آبیاری نمایید. آبیاری پس از کاشت در 3 مرحله انجام میشود. مراحل دوم و سوم آبیاری در فواصل 6 روزه پس از آبیاری اول و با 10 لیتر آب انجام میشود. توجه کنید که طوقه نهال در هنگام آبیاری خیس نشود. برای پیشگیری از این مورد میتوانید اطراف طوقه را کمی خاک بریزید که در ارتفاع بالاتری نسبت به سطح قرار گیرد.

ارقام نهال گردو دیرگل

نگهداری و محافظت از نهال گردو توسط باغداران حرفه ای چگونه انجام میشود؟
نگهداری از باغ گردو شامل 3 مرحله اصلی آبیاری و کوددهی و هرس درختان میباشد.
•    آبیاری : آبیاری درختان گردو به نحوه آبیاری؛ میزان بارندگی؛ آب وهوا و نوع رقم وابسته است. به طور کلی درختان گردو در فصل بهار و تابستان هر 7 تا 10 روز یکبار ابیاری میشوند.
•    کوددهی : کوددهی درخت گردو پس از کاشت براساس نتایج آزمایش برگی و با توجه به کمبودهای خاک انجام میگیرد. شما میتوانید مقاله ای تحت همین عنوان را در سایت پالیز مطالعه فرمایید.
•    هرس : هرس درختان گردو حتما باید توسط متخصصین باغداری انجام گیرد. ما در سایت پالیز کلیه اطلاعات مربوط به هرس نهال گردو از زمان کاشت تا دوران کهنسالی را ارائه نموده ایم.

اقدامات محافظتی در واقع به فعالیت‌هایی گفته میشود که در برخی از مناطق برای مراقبت از درختان در شرایط خاص آب وهوایی انجام میگیرد. برای مثال:
•    در مناطق بادخیز از قیم به طول 1.5 تا 2 متر استفاده کنید.
•    برای جلوگیری از سوختن درختان در اثر سرما و گرمای شدید باید تنه را با چسب و رنگ بپوشانید.
برای کسب اطلاعات بیشتر سایت ما به آدرس https://paliznahal.ir/ را مطالعه فرمایید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها