به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۳۷۱۳۳۸

طالبان ۴ زن و ۱۰ مرد را در شلاق زد

طالبان ۴ زن و ۱۰ مرد را در شلاق زد
گروه بین الملل: عمر منصور مجاهد، سخنگوی والی طالبان در لوگر  گفت که حداقل سه زن و ۹ مرد براساس حکم دادگاه و به خاطر «ارتکاب زنا، لواط و سرقت» در یک استادیوم فوتبال در این ولایت در ملأ عام با ضربات شلاق، مجازات شدند.
گزارش شده که حدود ۵۰۰۰ نفر برای مشاهده جریان شلاق زدن این افراد دراین استادیوم جمع شده بودند. مجاهد افزود که حداکثر مجازات تطبیق شده ۳۹ شلاق بود و حد اقل آن ۲۱ ضرب شلاق بود. او گفت که هر سه زن پس از مجازات آزاد شدند و برخی از مردان هنوز زندانی هستند.
همزمان از ولایت لغمان هم گزارش شده که یک زن و یک مردم، بخاطر آنچه ( رابطه نامشروع ) خوانده شده، با ضربات شلاق مجازات شده اند.
چهار روز پیش نیز طالبان تایید کردند که براساس حکم دادگاه ۱۰ مرد و ۹ زن را در ولایت تخار «به جرم زنا، فرار از خانه و سرقت» در ولایت تخار ۳۹ ضرب شلاق زدند.
ه مچنین  محمدصابر حنفی، رئیس دادگاه تخار گفته افرادی که دست به انجام «اعمال زنا، دزدی و فرار از منزل» می‌زنند، باید حدود شرعی بر آن‌ها تطبیق شود. او گفته که در یک سال گذشته، به خاطر جاری ساختن حدود شرعی دراین ولایت، بیش از ۴۰ تن  شلاق زده شده‌اند.
ده روز قبل، هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، به قضات در افغانستان دستور داد تا احکام سنگین «حد و قصاص» برای جرایم خاص که ممکن است شامل قطع عضو و سنگسار در ملاءعام نیز شود، صادر کنند.جامعه بین‌المللی از این تصمیم طالبان به شدت ابراز نگرانی کرده است.
از جمله روبرتا متسولا،‌ رئیس پارلمان اتحادیه اروپا در اعلامیه‌ای که از سوی این نهاد منتشر شده، نسبت به وضعیت افغانستان و دساتیر رهبر طالبان ابراز نگرانی کرد و آن را  بازگشت قوانین دور اول طالبان خوانده و گفته: « گزارش‌ها از قندهار حاکی از آن است که جهان به زودی شاهد بازگشت اعدام در ملأعام، سنگسار، شلاق و قطع عضو خواهد بود.»
او همچنین از تعلیق زندگی زنان و عقبگرد سریع وضعیت حقوق بشر در افغانستان ابراز نگرانی کرد و اما افزود که اروپا در کنار مردم افغانستان می‌ایستد و متعهد به حمایت از شهروندان افغانستان و نه حاکمان فعلی این کشور است.
همچنین در ۲۶ آبان از بامیان نیز خبر رسید که مأموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان یک دختر و پسر را به اتهام رابطه پیش از ازدواج در ملأ عام در ورزشگاه «شهید مزاری» در مرکز شهر شلاق زده‌اند.بسیاری این را یادآور صحنه‌های تکان دهنده‌ اعدام‌ها و تیرباران افراد در استادیوم غازی کابل و میدان‌های دیگر در دور اول حاکمیت طالبان می‌دانند.
 طالبان هشدار داده بودند که کسی اجازه فیلمبرداری از جریان اجرای این احکام را ندارد.
همچنین گفته شده که دو نفر به اتهام ضبط صحنه با تلفن هم از سوی طالبان بازداشت شده‌اند. بر اساس این گزارش ها  حدود هزار نفر به‌شمول مقام‌های محلی طالبان در بامیان تماشاگر صحنه شلاق بودند. با این حال مقام‌های محلی طالبان از مردم برای تماشای صحنه مجازات از مردم دعوت می‌کنند.
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها