به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۳۷۲۰۰۴
حذف آخرین ماده غذایی از سفره مردم

قیمت تخم مرغ 6 رقمی شد

قیمت تخم مرغ 6 رقمی شد
گروه اقتصادی:قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر رکورد جدیدی را از خود بر جای گذاشت و نرخ هر شانه آن شش رقمی شد. به نظر می‌رسد که این محصول که خود جایگزینی برای مرغ و گوشت شده بود، حالا قرار است از سفره مردم حذف شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از حذف ارز ترجیحی در اردیبهشت ماه سال جاری توسط دولت سیزدهم، قیمت تخم مرغ در هر شانه (1.9 کیلوگرمی) 76 هزار تومان اعلام شد. گرچه چنین قیمتی برای مصرف‌کنندگان باورپذیر نبود، اما حالا پس از گذشت حدود هفت ماه، برای خرید هر شانه از این محصول باید مبلغی در محدوده 110 هزار تومان بپردازند.

روند صعود مجدد قیمت تخم مرغ از شهریور سال جاری دوباره آغاز شد. در این بین دولت توپ را در زمین تولیدکنندگان می‌اندازد، اما تولیدکنندگان تاکید دارند که گرانی تخم مرغ را نباید پای آنها گذاشت. فعالان این صنعت می‌گویند که حتی با چنین نرخ‌هایی تولیدشان زیان‌ده است.در حالی قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار حتی به 110 هزار تومان رسیده که میزان تولید و عرضه این محصول بیش از تقاضای موجود در بازار صورت می‌گیرد.
بررسی‌های صورت‌گرفته از سایت‌های فروش آنلاین و البته سوپرمارکت‌های سطح شهر حاکی از آن است که اکنون هر شانه تخم‌مرغ در محدوده 110 هزار تومان به فروش می‌رسد. این محصول به صورت دانه‌ای 4000 تومان قیمت دارد.

افزایش افسارگسیخته قیمت تخم مرغ
در حالی افسار قیمت تخم مرغ در بازار از دست دولت خارج شده که سرانه مصرف آن بعد از اصلاح نظام هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت محصولات پروتئینی افزایش چشمگیری پیدا کرد.بنابر اعلام ناصر نبی‌پور، نائب رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران، سرانه مصرف تخم مرغ در سال جاری از ۱۱ کیلوگرم به ۱۵ کیلوگرم رسید. از همین رو، با در نظر گرفتن حداکثر سرانه مصرف، دست‌کم  ۷۰ هزار تا ۸۰ هزار تن تخم مرغ مازاد بر نیاز تولید و در بازار عرضه می‌شود.به نظر می‌رسد این افزایش سرانه مصرف بیش از هر موضوعی، ریشه در گرانی اقلام اساسی نظیر برنج، مرغ، گوشت، ماکارونی و … دارد. حالا اما با قیمت‌هایی که تخم مرغ عرضه می‌شود احتمالاً شهروندان آخرین ماده غذایی جایگزین خود را هم از دست دهند.

حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۲:۰۸
تخم مرغ ۶ رقمی محصول فردی ۶ کلاسه (407175)
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۲:۳۴
دست حکومت جمهوری اسلامی درد نکنه
الان به چه کسی بیشتر داره ظلم میشه؟ (407177)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۳:۲۲
هعیی یادش بخیر ملت سال ۹۶ واسه تخم مرغ شانه ای ۱۴ هزار تومن تظاهرات میکردن (407183)
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۵:۵۶
سلام. این همه مرغ منجمد که وارد بازار شده ومردم دارند هفت هشت تا می خرن چیه؟ (407205)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۹:۳۷
همیشه بیسوادا
و
احمقها ازهمه پرادعا ترن
توجامعه هم همینطور (407230)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۹:۴۳
خودی ها که راضین

نخودی ها هم که سربارن (407234)
313
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۲۲:۵۴
چند نفر دیگر مانده از دولت قبل که باید جابجابشن بعد می اییم سراغ مرغا که چرا تخم نمیدن (407253)
سیدمحسن موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۰۱:۰۶
رو که نیست، سنگ پای قزوین است!
نه! سنگ پای قزوین هم پیش شش کلاسه ها و طرفدارانشان کم می آورد! (407262)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها