به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۳۷۳۵۷۶

حمله به دو فرودگاه نظامی روسیه

حمله به دو فرودگاه نظامی روسیه
گروه بین الملل:در انفجارهایی در دو فرودگاه نظامی روسیه دست کم سه نفر کشته و عده‌ای زخمی شدند. دو بمب‌افکن روسیه نیز آسیب دیدند. یکی از این حملات با پهپاد انجام شده است. فاصله فرودگا‌ه‌ها از برد موشک‌های شناخته شده اوکراینی فراتر است.
 یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس به یک فرودگاه در منطقه ساراتوف در روسیه حمله کرد. در این حمله دو نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
ریانووستی، خبرگزاری دولتی روسیه گزارش داد که ساعاتی پیش از انفجار در ساراتوف، انفجاری در یک پایگاه نظامی در شهر ریازان سه کشته و شش زخمی بر جای گذاشته است. 
از علت انفجار در ریازان اطلاعات دقیقی در دست نیست. گفته می شود یک هواپیما در آنجا آسیب دیده است. بر اساس این گزارش خساراتی نیز به ارتش روسیه در فرودگاه انگلس ( Engels-2)  در نزدیکی ساراتوف وارد آمده است. گفته می‌شود دو بمب افکن استراتژیک توپولوف (Tu-95) آسیب دیده‌اند. از این بمب افکن‌ها در حملات روسیه به اوکراین استفاده می‌شود. در چند هفته گذشته زیرساخت های انرژی اوکراین به دلیل چنین حملاتی آسیب زیادی دیده است.
در گذشته، کی‌یف مسئولیت حمله به چندین پایگاه هوایی در شبه جزیره کریمه الحاق شده به روسیه را پذیرفته است. با این حال، در ابتدا مشخص نبود چه کسی پشت این انفجارهای  جدید بوده و اوکراین مسئولیت هیچ یک از این دو انفجار را بر عهده نگرفت.پایگاه هوایی انگلس و تاسیسات نظامی ریازان بین ۴۸۰ تا ۷۲۰ کیلومتر از مرز اوکراین فاصله دارند که فراتر از برد هر موشک شناخته شده اوکراینی است.
همزمان روز دوشنبه روسیه بار دیگر یک حمله موشکی گسترده به خاک اوکراین انجام داد. به گفته مقام‌های اوکراینی حداقل دو نفر در منطقه جنوبی زاپوریژیا کشته شدند. چندین خانه در آنجا ویران شد. در شمال سومی، برق منطقه پس از اصابت یک موشک قطع شد. هشدار هوایی در سراسر اوکراین به صدا درآمد و از مردم خواسته شد به پناهگاه‌ها بروند.
زیرساخت‌های انرژی اوکراین بارها هدف حملات روسیه قرار گرفته و شهرها در تاریکی و سرما فرو رفته‌اند. اوکراینی‌ها هربار این تاسیسات را ترمیم کرده و جریان برق را راه انداخته‌اند. اما با حملات جدید و به دلیل خطر اصابت موشک، جریان برق در منطقه اطراف مایکولایف مجددا قطع شده است.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها