به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۳۷۵۲۷۶

امدادگر بلژیکی به ۲۸ سال زندان محکوم شد

امدادگر بلژیکی  به ۲۸ سال زندان محکوم شد
گروه سیاسی: قوه قضائیه یك امدادگر بلژیکی زندانی در ایران را به ۲۸ سال زندان محکوم کرد. چند روز پیش دادگاه قانون اساسی بلژیک توافقنامه تبادل زندانی با ایران را معلق کرد. این توافق می‌توانست منجر به آزادی اسدالله اسدی شود.
یک سخنگوی خانواده این شهروند بلژیکی گفت که خانواده اولیویه واندکاستیل با شنیدن این خبر در وضعیت روحی بسیار وخیمی به سر می‌برد.
این امدادگر بلژیکی در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) در تهران  دستگیر شد. در بیانیه خانواده او، آمده است که اولیویه اکنون به مدت ۲۷۸ روز است که در یک سلول زیرزمینی بدون پنجره در انزوای کامل به سر می‌برد. دلایل محکومیت او هنوز مشخص نیست.
دادگاه قانون اساسی بلژیک روز ۱۷ آذر، توافقنامه تبادل زندانیان ایران و بلژیک را به حالت تعلیق درآورد. دولت بلژیک این معامله را تنها راه برای آزادی واندکاستیل می‌دانست.
ونسان ون کیکن‌بورن، وزیر دادگستری بلژیک، دستگیری این مرد را در اوایل ماه ژوئیه اعلام کرد. در آن زمان بحث بر سر توافقی با ایران بود که امکان تبادل اسرا را فراهم می‌کرد. دولت بروکسل استدلال کرد که توافق بحث‌برانگیز تنها راه برای آزادی این شهروند بلژیکی است.
در اوایل شهریورماه، خانواده اولیویه واندکاستیل از شرایط  حبس این مرد ۴۱ ساله انتقاد کرده و نسبت به آسیب "غیرقابل جبران" به سلامت وی هشدار داد.
سخنگوی خانواده واندکاستیل در پی اعلام محکومیت گفت: «آیا می‌توانید تصور کنید؟ در صورتی که راه‌حلی وجود نداشته باشد، او تا سال ۲۰۵۰ که تقریبا ۷۰ ساله خواهد شد، در زندان خواهد ماند.»

 
برچسب ها: بلژیک
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها