به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۷۷۰۷۴

سهام تسلا به پایین‌ترین حد خود رسید

سهام تسلا به پایین‌ترین حد خود رسید
گروه اقتصادی: سهام تسلا در معاملات پرنوسان روز جمعه به پایین‌ترین حد خود در دوسال اخیر رسید. زیرا قول رئیس این شرکت، ایلان ماسک، مبی بر نفروختن سهام خود برای حداقل دوسال نیز باعث اطمینان سرمایه‌گذاران نشد.

دلیل ریزش سهام تسلا چه بود؟
ماسک، اواخر سال گذشته سهامی به ارزش 40 میلیارد دلار از سهام باارزش‌ترین خودروساز جهان را تخلیه کرد که 15 میلیارد دلار آن پس از وعده‌های او مبنی بر نگهداری سهام این شرکت در ماه آوریل بازگشت.خرید توییتر توسط ایلان ماسک و متمرکز شدن او روی شبکه اجتماعی تازه خریداری‌شده‌اش و همچنین کاهش چشمگیر رشد اقتصاد چین باعث شد سهام این شرکت تولیدکننده خودروهای برقی در بدترین شرایط خود از سال 2010 (زمانی که سهام تسلا به صورت عمومی عرضه شد) تاکنون قرار بگیرد.ایلان ماسک روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تا دو سال آینده قصد فروش هیچ سهامی را ندارد. او اخیرا در یک نظرسنجی توییتری نیز اعلام کرده بود که ماندن یا رفتنش از توییتر بستگی به خواست کاربران دارد اما پس از دریافت 57 درصد رای موافق با رفتنش، سکوت کرد.

راهکارهای تسلا برای مقابله با رکود اقتصادی
در روز پنج‌شنبه نیز سهام این شرکت با کاهش 9 درصدی مواجه بود. بسیاری از تحلیلگران نسبت به آینده تسلا ابراز نگرانی می‌کنند زیرا سهام آن از ابتدای سال تاکنون حدود 70 درصد کاهش داشته است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد تسلا قصد دارد به هر طریقی شده خود را از رکود نجات دهد. این شرکت برای تشویق مشتریان به خرید خودرو تا 7500 دلار تخفیف در نظر گرفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این تخفیف‌ها از ماه ژانویه برای مشتریان قابل استفاده خواهد بود.همچنین تخفیف‌های قبلی خود را نیز تا 2 برابر افزایش داد. یکی دیگر از طرح‌های تشویقی تسلا برای جذب مشتری ارائه اعتبار به مشتریان ساکن کانادا و مکزیک  است. این شرکت همچنین قیمت خودروهای برقی در چین را تا حد زیادی پایین آورد.تسلا همچنین خودروهای جدید را به همراه 10 هزار مایل شارژ رایگان در سوپرشارژرهای خود برای مشتریانی که خودروی خود را در ماه دسامبر تحویل می‌گیرند، مجهز کرده است.

عملکرد ایلان ماسک هیات مدیره را نگران می‌کند
خریداری توییتر توسط ایلان ماسک نگرانی هیات مدیره تسلا را برانگیخته است. به طوریکه آنها سعی دارند ماسک را وادار کنند تا از مدیرعاملی توییتر دست برداشته و تمام تمرکز خود را روی شرکت خودروسازی تسلا بگذارد. ماسک برای خرید توییتر حدود 23 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: تسلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها