به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۳۷۸۱۷۷

پاپ سابق، به شدت بیمار است

پاپ سابق، به شدت بیمار است
گروه بین الملل: وضعیت سلامتی یوزف راتسینگر، رهبر مستعفی کاتولیک‌ها رو به وخامت رفته است. پاپ فرانسیس از مؤمنان خواست برای تندرستی این مقام ۹۵ ساله دعا کنند. بندیکت به دلیل انفعال در پرونده‌های آزار جنسی در کلیسا مورد انتقاد بوده است.
پاپ فرانسیس مومنان را فراخواند، برای پاپ پیشین بندیکت شانزدهم دعا کنند. او در پایان جلسه عمومی صبحگاهی خود گفت که بندیکت "به شدت بیمار است".
رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: «می‌خواهم از شما دعای ویژه‌ای برای بندیکت طلب کنم که در سکوت از کلیسا حمایت می‌کند. مؤمنان باید از خدا بخواهند که بندیکت را شفا دهد و او را حفظ کند. پاپ فرانسیس جزئیات بیشتری در مورد وضعیت سلامتی بندیکت ارائه نکرد.
روزنامه‌نگاران با استناد به اطلاعات دفتر مطبوعاتی واتیکان گزارش دادند که پزشکان وضعیت سلامتی بندیکت را به دقت زیر نظر دارند و شرایط او "تحت کنترل" است. گفته می‌شود، پاپ فرانسیس پس از جلسه عمومی صبحگاهی به دیدار بندیکت رفته است.بندیکت شانزدهم در سال ۲۰۰۵ به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان برگزیده شد و در سال ۲۰۱۳ داوطلبانه از این مقام  کناره‌گیری کرد. این اولین بار در طول قرن‌ها بود که یک پاپ جایگاه عالی کلیسایی خود را در زمان حیات ترک می‌گفت.بندیکت در آلمان متولد شد و نام اصلی او یوزف آلویسیوس راتسینگر است. به‌خاطر تبار آلمانی او، هزاران نفر در این کشور انتخاب او در مقام پاپ را جشن گرفتند.
بندیکت از زمان بازنشستگی، در واتیکان گوشه‌گیری کرده است. تصاویری که به ندرت از او منتشر شدند، از ضعف فزاینده جسمانی او حکایت دارند. او در سال ۲۰۲۰ در فیلم مستندی ساخته شبکه بایرن آلمان گفت: «من در گذشته توان بیان زیادی داشتم که امروز دیگر چنین نیست.» گئورگ گِنسواین، منشی خصوصی چندین ساله او، در آوریل ۲۰۲۲ به واتیکان‌نیوز گفته بود که بندیکت  گرچه از نظر جسمی نسبتاً ضعیف و شکننده است، اما "ذهن بسیار هشیار و روحیه خوبی دارد."
بندیکت شانزدهم توسط گنسواین و راهبه‌ها نگهداری می‌شود. او در سال‌های اخیر فقط در فواصل زمانی نامنظم پذیرای مراجعه‌کنندگان بوده است.
چندی پیش یک رشته اتهامات بار دیگر بر سوابق بندیکت سایه انداختند. از جمله یک گزارش تحقیقی در مونیخ در باره سوء‌استفاده‌های جنسی در کلیسای کاتولیک، بندیکت را به اشتباهات جدی در برخورد با یک کشیش کودک‌آزار جنسی متهم کرد و این به زمانی بازمی‌گشت که او از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۲ اسقف اعظم مونیخ بود. این گزارش می‌گوید که پاپ بندیکت هیچ تلاش یا اقدام کافی برای برخورد با متهم به خرج نداد.
 
برچسب ها: پاپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها