به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۳۷۸۲۰۳

ادعایی درمورد حذف فیزیکی پوتین

ادعایی درمورد حذف فیزیکی پوتین
گروه بین الملل: وزیر خارجه روسیه در ادعایی بدون سند مدعی است تهدیدهای مقام‌های وزارت دفاع آمریکا از برنامه‌ریزی برای حذف فیزیکی پوتین حکایت دارد. سرگئی اوروف می‌گوید محرک و سودبرنده اصلی جنگ در اوکراین آمریکا است که همراه ناتو قصد نابودی روسیه را دارند.
 لاوروف ادعا می‌کند شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند ایالات متحده از حذف فیزیکی رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین ابایی ندارد.
وزیر خارجه روسیه گفت: اظهارات "مقام‌های ناشناس" وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره وارد کردن ضربه مهلک به مسکو در واقع  از تهدید به حذف فیزیکی پوتین حکایت دارد.
لاروف برای این ادعا سندی ارائه نداده و به مقام‌های پنتاگون که به گفته او اظهاراتشان به معنای تهدید به از میان بردن پوتین هست اشاره مشخصی نکرده است.
از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ که به فرمان پوتین تجاوز نظامیان روسی به خاک اوکراین آغاز شد کشورهای غربی کمک‌های تسلیحاتی به نیروهای اوکراینی را افزایش داده‌اند و آمریکا از این نظر فعال‌تر از بقیه کشورها بوده است.سرگئی لاوروف می‌گوید "هدف استراتژیک" ایالات متحده و متحدانش در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیروزی بر روسیه در جبهه‌های نبرد برای تضعیف و حتی نابودی این کشور است.
وی درادامه دروغگویی‌های خود ادعا کرد آمریکا و ناتو برای دست یافتن به این هدف حاضر به انجام خیلی کارها هستند و ایالات متحده بیشترین سود را از مناقشه اوکراین می‌برد.لاوروف آمریکا را متهم کرده که تلاش می‌کند از این "مناقشه شعله‌ور" بیشترین سود را به لحاظ اقتصادی، استراتژیک و نظامی نصیب خود کند.غرب بارها اعلام کرده که خواستار گسترش جنگ در اروپا نیست و کمک‌های نظامی به اوکراین بر تقویت توان دفاعی این کشور برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی آن است.وزیر خارجه روسیه همچنین مدعی شده که آمریکا با دامن زدن به مناقشه اوکراین یک هدف ژئوپولیتیک هم دنبال می‌کند که نابود کرد روابط سنتی مسکو با اروپا است.او همچنین واشنگتن را متهم کرد که برای تشدید بحران دست به هر کاری می‌زند و پیشرفته‌ترین سلاح‌هایی را که تا کنون در اختیار متحدان خود هم قرار نداده به اوکراین می‌دهد.نظامیان روسی در هفته‌های اول تجاوز به اوکراین مناطقی از این کشور، از جمله در جنوب و شرق را اشغال کردند اما در هدف اصلی که تصرف کی‌یف بود ناکام مانند.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها