به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۹:۲۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۳۷۸۳۶۱

دو ایرانی‌زاده در میان وزرای دولت نتانیاهو

دو  ایرانی‌زاده در میان وزرای دولت نتانیاهو
گروه بین الملل: در میان ۳۱ وزیری که در دولت جدید اسرائیل معرفی شدند، دو وزیر زاده شده از والدین ایرانی نیز حضور دارند.
بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود که برای ششمین بار نخست ‌وزیر شد، پس از ادای سوگند خود و وزیرانش در مجلس، کار دولت را آغاز کرد. نتانیاهو در اتحاد با احزاب راست افراطی و مذهبی ائتلاف دولت خود را تشکیل داد.
حزب مذهبی شاس که یهودیان شرقی‌تبار را نمایندگی می‌کند، خاخام میخائل ملکی‌الی را به عنوان یکی از وزیران خود انتخاب کرد و او وزیر امور ادیان خواهد بود.
والدین خاخام مَلکی‌اِلی از یهودیان شهر یزد هستند که دهه‌ها پیش از انقلاب ایران به اسرائیل رفتند. این وزیر ۴۰ ساله و سیاستمدار مذهبی، شش سال سابقه نمایندگی مجلس دارد و اولین بار است که به وزارت رسیده است.
 نتانیاهو در آخرین لحظات پیش از معرفی دولت خود، خانم گالیت دیستِل- اَتبَریان، عضو حزب لیکود را نیز به عنوان «وزیر» تعیین کرد. اما او پست مشخصی ندارد و قرار است صرفا در دفتر نخست‌ وزیری حضور داشته باشد.رسانه‌های اسرائیل گزارش داده بودند که یک روز پیش از معرفی دولت، این عضو لیکود را با چشمان گریان دیدند که از ملاقات با بنیامین نتانیاهو خارج شد، زیرا ظاهرا به او گفته بود که وزیر نخواهد شد اما نخست‌ وزیر مکلف بعدا نظر خود را تغییر داد.
خانم اتبریان، ۵۱ ساله، از والدینی ایرانی در بیت المقدس به دنیا آمده و به وفاداری به نتانیاهو و دفاع قاطع از او در رسانه‌ها آوازه دارد. وی به شدت معتقد است که  نتانیاهو خطایی مرتکب نشده و نباید محاکمه شود.او به خاطر این وفاداری یک سال و نیم پیش در فهرست حزب لیکود برای مجلس قرار گرفت.
پدر و مادر وی ۱۴ سال پیش از انقلاب ایران به اسرائیل مهاجرت کردند. او نام دیستل را از اسم فامیل شوهرش که ۱۵ سال پیش از او طلاق گرفته، حفظ کرده است.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها