به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۳۷۹۶۵۹

دلیل پافشـاری جمهـوری اسـلامی روی حجـاب

دلیل پافشـاری جمهـوری اسـلامی روی حجـاب
گروه سیاسی: روزنامه همشهری در گزارشی به «۴۰ شبه درباره حجاب» پاسخ داده و نتیجه گرفت: لااکره فی‌الدین بد ترجمه شده، می‌شود به زور حجاب بر سر زنان کرد و در نهایت جمهوری اسلامی از موضع خود درباره حجاب کوتاه نمی‌آید، چون کرامت انسانی برایش مهم است!
همشهری نوشته است:  حتما درخصوص این آیه شریفه (لا‌اکراه فی‌الدین) زیاد شنیده‌اید، اما معنایی که از این آیه مشهود است، دقیق نیست. این آیه شریفه به معنی عدم‌وجود اجبار و اکراه در پذیرش دین است. اما وقتی کسی وارد یک دین شد، رعایت قوانین آن برای او لازم است و نمی‌تواند بخشی از آن را انتخاب کرده و بخش دیگر را رها کند.  
این روزنامه در ادامه نوشت: چه‌کسی گفته ما در کشور حجاب اجباری داریم؟ حجاب تعریف دارد حجاب یعنـی آن چیـزی کـه اسلام مشـخص کـرده اسـت، یعنـی یـک تار مـوی یـک زن نبایـد بیرون باشد، مچ دستش و ساعد دست نباید دیده شود، حـال اگر کمی از مو دیده شد آیا پلیس او را می‌گیرد؟!
نویسنده همشهری سپس با طرح این سوال که «مگر می‌شود کسی را به زور وادار به رعایت حجاب کرد؟» تاکید کرده است: حجاب یکی از احـکام الهی و یکی از قوانین کشور است. همانطور که رعایت بقیه قوانین برای همه لازم است، حجاب هم باید در کوچه و خیابان رعایت شود. حجاب چه تفاوتی با دیگر قوانین مثلا قوانین راهنمایی و رانندگی دارد؟  
این روزنامه  نوشت: به‌نظر شـما چـرا جمهـوری اسـلامی بایـد روی حجـاب پافشـاری کنـد و بـرای آن این‌قدر توهیـن بشـنود و هزینـه بدهـد؟ آیا راحت‌تر نیست که پوشش و سایر محدودیت‌ها در روابط را آزاد کند و اجازه دهـد مـردم در ایـن لذت‌های مـادی غـرق شـوند و دیگـر کاری بـه حکومـت نداشـته باشـند؟  از آنجایی‌که کرامت انسانی و رشد استعداد‌های انسان برای جمهوری اسلامی مهـم اسـت، روی ایـن اصـل ایسـتاده اسـت و بـرای آن هزینـه می‌دهد.


 
برچسب ها: حجاب

۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۵:۴۲
روز نامه همیشگی متحجر همشهری جز نفرت پراکنی و خط خودخواهی چیزی در چنته نداره (413815)
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۵:۴۵
هر چیزی که حکومتی بشه ... آخرش سیاسی میشه .. و به ابتذال کشیده میشه از اقتصاد تا فرهنگ (413816)
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۹:۵۳
این چه ادبیاتی است از یک روزنامه که از بیت الملل ارتزاق می‌کند فقط می‌شود گفت وای بر ما (413869)
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۲۳:۰۵
ان کرامات انسانی که از ان دم میزنید

فقط و فقط در حجاب خلاصه نمیشود (413932)
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۲۳:۱۰
چون کنترل بر بدن نصف جمعیت و توسری زدن زنان به مردان کنترل گر حس قدرت و برتری می‌دهد خیلی راحت خودرا از رقابت با نصف جمعیت راحت می‌کنند و آنان موجوداتی پست تر از خود حس می‌کنند ودر عمل اگر پدر و یا شوهر باشند می‌توانند راحت زن رابکشند (413934)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۰۰:۲۹
خودت میگی وقتی مسلمون باشه حجاب داشته باشه
یعنی اگه مسلمون نباشه حجاب نمیخواد
حالا سوال من اینه که شما از کجا میدونین که چه کسی
چه دینی داره ممکنه بگین خب شناسنامش مسلمونه
ولی مگه به اختیار خودش این شناسنامه رو گرفته
هرکی بدنیا میاد والدینش براش شناسنامه میگیرن
(413956)
الف.ميم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ۱۶:۵۷
چه كسي گفته اگه مسلمون نبود حجاب نمي‌خواد؟
حجاب در حال حاضر يك قانون كلي است و ربطي به دين هم ندارد. اين هم مثل قانون راهنمايي رانندگي يا قوانين استخدام و ثبت شركت و پرداخت ماليات است و قرار نيست از اعتقاد قلبي باشد.
مثل قانون مربوط به روابط نامشروع (417054)
الف.ميم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۰۹:۲۷
البته كه درست گفته و در پذيرش دين، الزامات آن هم مي‌آيد همانند كسي تابعيت كشوري را دارد يا كسي كه قراردادي را امضاء نموده است.
براي درك بهتر اين موضوع كافي است منطقي‌تر موضوع را بررسي كنيم و خود را از حواشي دور نگه‌داريم.
كسي كه به كشوري وارد مي‌شود قوانين آن كشور بر او لازم‌الاجراست و در اين موضوع شكي نيست و انسان هدفمند سعي مي‌كند نقض غرض ننمايد. (414005)
طاهره
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۳:۳۱
هر جامعه ای قوانینی دارد و احترام به آن به منزله رشد و بلوغ اجتماعی است.
ممکنه است بانویی بی حجاب اما بااخلاق هم استثنا پیدا شود اما ایا فراگیر گیر شدن این مسیله به نفع جامعه است؟ اگر جامعه ای سلامت اخلاقش رو به خطر نزولی باشد احتمال آسیب دیدن فرزند من نوعی هم افزایش میابد. (414107)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۴:۵۰
اصلا موضوع حجاب موضوع چندم؟ فقر و فساد و گراني و اختلاس و هواي آلوده و يغماي آب و ذخاير و......نتيجه همين تفسيرهاي خود سر و خدا انگاري خود است شما به فكر مشكلات ذكر شده باش مردهاي ايران هم مثل خانمها چادر سر ميكنند رو چادر هم مقنعه ميگذارند (414147)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها