به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۳۷۹۷۵۸

حکم اعدام محمد مهدی کرمی و سیدمحمد حسینی اجرا شد

حکم اعدام محمد مهدی کرمی و سیدمحمد حسینی اجرا شد
گروه سیاسی: قوه قضاییه اعلام کرد که محمد مهدی کرمی و سیدمحمد حسینی، عوامل شهادت، سیدروح‌الله عجمیان شد صبح امروز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ به دار  آویخته شدند.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: دوازدهم آبان ماه بود که افرادی در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم حدیث نجفی یکی از جانباختگان حوادث اخیر با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج – قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مامورین کردند.
در حوادث این روز، سیدروح‌الله عجمیان یکی از حافظان امنیت  به شهادت رسید.
شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به صرف اینکه لباس بسیجی بر تن داشت مورد حمله  قرار می‌گیرد و تعدادی از آن ها  وی را به شهادت می‌رسانند.
در پی این حادثه، بلافاصله پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی و جرایم خاص کرج تشکیل و بازپرس مربوطه دستورات قضایی لازم را جهت شناسایی و بازداشت متهمان به اداره کل اطلاعات استان البرز صادر می کند.
در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و در تاریخ ۹ آذر جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز برای رسیدگی به اتهام افراد دخیل در شهادت روح الله عجمیان و حوادت آن روز بهشت سکینه کرج آغاز شد.
در جلسات دادگاه متهمان صراحتا نحوه شهادت سید روح‌الله عجمیان را تشریح و به نقش خود اعتراف کردند. همچنین تصاویر و اسناد مرتبط با این واقعه نیز در دادگاه به نمایش در آمد.
پس از دستگیری عوامل شهادت سیدروح الله عجمیان، در بازسازی صحنه جرم متهمان نحوه قتل را بازسازی کردند.
همچنین اظهارات و اقاریر صریح و متعدد متهمان مبنی بر ارتکاب جرایم و تشریح صحنه جرم، کشف آلات و ادوات جرم از متهمان، بازبینی تلفن همراه آن ها و کشف مطالب مجرمانه، تصاویر و فیلم های منتشر شده از روز حادثه مبنی بر نحوه به شهادت رساندن  شهید سید روح الله عجمیان نیز تماما اتهامات متهمان را اثبات می کرد.در نهایت پس از برگزاری جلسات دادگاه، ختم رسیدگی از سوی دادگاه اعلام و در تاریخ ۱۳ آذر، احکام اولیه این پرونده صادر گردید.
براساس احکام صادرشده اولیه محمدمهدی کرمی و سیدمحمدحسینی، به اتهام افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به مامورین حافظ امنیت و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت سید روح الله عجمیان گردید به اعدام محکوم شدند.
بر اساس این گزارش احکام صادره پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت و رای دیوان عالی کشور بعد از بررسی دقیق پرونده درخصوص فرجام‌خواهی متهمان پرونده شهادت سیدروح‌الله عجمیان صادر شد.
با توجه به قرائن و مستندات موجود در پرونده، دیوان عالی کشور، فرجام‌خواهی محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی را وارد و موجه تشخیص نداد و حکم صادره شده از دادگاه را به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تایید نمود.
برهمین اساس و پس از طی تمام مراحل قانونی و تایید رای از سوی دیوان عالی کشور، حکم اعدام محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی صبح امروز اجرا شد.
برچسب ها: اعدام

۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۰:۰۴
دو تا خوک کثیف از آمار خوک ها کم شد ؛ شکر خدا (414014)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۱:۲۳
خیلی به خودت مطمئن نباش (414041)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۱:۴۶
مثلا تو مسلمانی؟
اصلا در محل قضاوتی؟
اگر جیره تو قطع کن، خودت رو به کی می فروشی؟ ایران اینترنشنال؟
خودفروش که براش فرقی نمی کنه مزدور کی باشه. (414045)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۲:۰۸
شما عادت دارین دیگران رو بااون تصویری که از خودتون تو آینه میبینید توصیف کنید (414056)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۲:۰۹
باعث تاسف هست که به دو مجرم که مجازات شدن نسبت خوک کثیف داده میشه ... ... در حالی که عواملی که باعث این حادثه تلخ شد به وضوح نادیده گرفته شده .. مثل ناکارامدی مسئولین که فعلا با خیال راحت روی صندلیهاشون نشستن و هیشکی کارشون نداره ...از این حادثه فقط این دیده شده که چند جوان یک جوان دیگر را کشته اند... و چون این جوان بسیجی بوده پس مفسد فی الأرض هستند .. (414057)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۲۳:۱۹
مگرنمی کی یک بسیجی کشته شده..بالاخره‌‌.هرکس چه بسیجی چه غیربسیجی هرکس آدمی رو بکشه باید مجازات بشه..پدر.برادر.یاپسر.یاهرکس که برات عزیزه.اینطوربکشن انتظارت از قانون چیه؟؟؟؟چیکارمیکنی حتما میگی با دستای خودم میکشتمشون...ولی این بسیجی چقدرباشرفند که همه چیزو به دست قانون سپردن..مگه این مامورا یابسیجیا که به وظیفشون درشغلشون عمل میکنند گناهکاران که بی بی سی.واینترنشنال و...حکم مرگشونو صادرمیکنه ومیگه قاتلاشونو اعدام نکنید...اونوقت دیگه همه راست راست آدم میکشند.وکسی بهشون کارنداره (414306)
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۲:۲۵
چرا نمیرید سراغ عواملی و دلایلی که این جوونا را آورده توی خیابون که اعتراض کنن؟؟؟ عواملی مثل فقر-بیکاری-گرانی- تورم-..... (414397)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۴:۵۵
زیاد سخت نگیر . خدا عقل را داده برای استفاده اینها که به حکم دادگاه ایراد میگیرند از این نعمت بی بهره اند. (414583)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۲:۱۲
شما چرا اینقدر به مردم توهین می کنید اگرافراد ناراضی ومعترض خوک کثیف باشن پس شما پاکهای مطهر فکری به حال خودتون بکنید چون اکثریت با ماست (414059)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۲:۱۳
خداروشکرکه اعدام شدتادرس عبرتی باشه برای هرچی آدم جوگیروبی خودووطن فروش (414061)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۲:۱۴
چرا کامنتهای توهین آمیز را منتشر می کنید ؟ چون به مردم توهین کردن ؟ چون تواین مملکت مردم بی دفاع هستن ؟وچون اقلیت حاکم هرکاری دلشون بخواد انجام می دن ؟ (414062)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۳:۱۵
حکومت اقلیت و اکثریت چطوری معنا میشه براتون ؟ یعنی اکثر مردم مثلا 60 میلیون برن مسئولین کشور بشن ؟ (414405)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۲:۳۲
خاک بر سرت که از خوکم کمتری احمق بیشعور (414071)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۲۳:۲۵
هرکس درون خودش رو فریاد میزنه (414308)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۰:۳۲
مشکل کشور گرانی تورم اختلاس و رانت خواری آست دولت مشکل گرانی و تورم را حل کند تا جوانان برای اعتراض به خیابان‌ها نیایند قوه قضاییه اختلاس گران و رانت خوران را اعدام کند (414019)
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۴:۰۷
خب من کاری ندارم ب بسیجی بودنش ولی چرا سره ی جوان بدبخت خالی کنن اون هم با بدترین شیوه مگه فیلمو ندیدی.. (414420)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۰:۳۳
همه جوانهاحیف هستندهم بسیجی هم معترض وخداکنه دیگه ازدوطرف هیچکس کشته نشه همه بچه های ماهستن دوطایفه نشین اواره میشین نگذاریددشمنان ایران شادبشن دولت ومردم گذشت کننددولت قدرت داره دل جوانهارابه دست بیاره وایران راایرانستان نکنیم همه ایران خانواده من وشماهستن بادوستان مروت بادشمنان مدارایاخداکمک کن وطنم ویران نشه که دشمن شادبشیم یاخدا (414020)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۱:۴۷
به سزای عملشون رسیدن. اسفل السافلین جایگاه ابدیشان باد (414047)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۸:۲۱
چقد زود رسیدگی میکنن مسئولین کاش واسه همه چی انقد زود رسیدگی بشه (414226)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۱:۴۹
خوک تویی که از مرگ لذت میبری (414049)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۲:۳۱
شما نوشتید توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی را ثبت نمیکنید چرا نظر بالا ثبت شده؟ آیا اینها شخص و انسان نیستند؟ تازه فوت شده اند (414070)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۰:۴۴
می خواد ذات برخی انسان نماها رو نشون بده (414377)
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۵:۰۰
ما چمیدانیم این نظر را چکسی نوشته دوست یا دشمن شاید میخاد ما را تحریک کنن. اصلا به فضای مجازی نمیشه اطمینان کرد. (414587)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۳:۴۲
هر انسان واقعی از گرفتن حق زندگی دیگران دلش بدرد میاد مگر کسی که از آدمیت بویی نبرده باشد امروز به خاطر جوانان کشورم دلم گرفت چه اونایی که به عنوان بسیجی کشته شدند چه اینایی که اعدام شدند
اینان همگی قربانیان افرادی هستند که تشنه ی قدرتند (414113)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۲۰:۵۱
دقیقا (414261)
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۰:۴۱
درسته!
ولی بسیجی مظلومانه کشته شد بدون اینکه دستش به خون کسی آلوده بشه، ولی اینام اعدام شدند بخاطر ظلمی که مرتکب شده بودند (414374)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۳:۴۴
فقط دشمن که کنار نشسته ، لذت میبره ، جوان ها ایرانی که باید ایران رو بسازند ،باهم درگیر میشن یکی میشه قاتل و یکی میشه مقتول .
یه زمانی همه به هم برادر می‌گفتیم، چی شده به جون هم افتادیم. (414114)
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۱:۱۰
بخاطر گرانی فقر (414382)
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۳:۴۵
دوجوان فریب خورده خدا به خانواده هاشون صبر بده (414115)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۴:۰۰
به انسانهایی که براحتی یک انسان بیگناه بدون دفاع را میتوانند بکشند
چه میتوان گفت ؟ ایا این نوع اعتراض به گرانی یا اعتراض به وضعیت موجود ویا صدها خواسته های دیگر را می پذیرید ؟ یا نامش و همنوع کشی و قتل نمی گذارید ؟... واژه ی از اینها یا از اونها چیست که بکار میبرید ایا این جوانان همه شون فرزندان این ملت نیستن چرا به جای خواسته های قانونی و بیان درست انها مردم به جان همدیگر بیفتن و اینگونه خانواده ها و مادران داغدار گردند ؟! (414125)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۴:۰۱
داعش در مقابل اقدامات زشت و پلید این افراد در به شهادت رساندن شهید عجمیان باید لنگ بندازه... (414126)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۴:۱۲
امان‌ازبی‌خدایی‌که‌باعث‌‌گناه‌بزرگ‌قتل‌میشود‌ومظلومی‌را‌بی‌گناه
وناحق‌جانش‌رامی‌گیرند‌‌.افسوس‌ازاین‌همه‌نادانی‌وجهل‌وازخدا
بی‌خبری‌که‌چه‌‌عزیزانی‌راناحق‌ازدست‌دادیم (414128)
رضا
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۹:۰۴
امیدوارم ریشه تفکرات یاغی گرایانه یعنی اختلاس گران و سلبریتی ها و همه خائنین که مغز جوانان رو شستشو می دن و سبب اغتشاش می شن خشک بشه (414237)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۲۰:۵۱
چرا کسی واسه عجمیان ناراحت نیست . اعدام حکم خداست که انسان ها همدیگر را نکشند . متاسفانه برای اعدامیان بیشتر ناراحتی می کنید . اگه عزیز خودتون رو اینجوری میکشتن همین جوری از جانیان حمایت می‌کردید. (414259)
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۰۱:۳۲
چند نفر و باید اعدام و قصاص کنن؟ (414334)
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۰۸:۰۲
دقیقا درست میگید
آنچه برای خود نمی‌پسندید برای دیگران مپسند (414348)
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۰:۴۳
دقیقا (414376)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۲۲:۵۱
تمام افرادی را که در این قتل وحشیانه شرکت داشتند باید اعدام می کردند نه فقط این دو نفر را، چون واقعا کسانی که می توانند اینگونه وحشیانه یک آدم بی گناه را صرف بسیجی بودن بکشند مطمئنا در آینده جنایت‌های دیگری از آنها سر می‌زند و برای جامعه واقعا خطرناکند
فقط مسئولین بدانند که بازی را بدجور به رسانه های ایران ستیز باخته اند، فکری کنید تا ایران بر باد نرفته، این جوان‌ها را اینها اینطور وحشی کرده اند از بس که صبح تا شب در گوششان میخوانند (414299)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۲۳:۳۱
به هرحال این دو اگه جرمی هم کرده بودن بخاطر اعدام شدن گناهشون بخشیده میشه و پاک میشن ولی این مسوولین گناهکارند ودر پیشگاه خدا باید جواب بدن چون جلوی این گرانی رو نمیگیرن (414309)
محمدپارسا
United States
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۲۳:۵۸
مشکل فقط از فقر
فقر باعث تمام این اعتراضات و درگیری هاست
مسولین که مشکل مالی ندارن مردم بیچاره هم اعتراض کنن سرکوب میشن (414320)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۳:۱۷
واقعا همه مشکلات از فقره ؟ چرا بچه های خیابانای بالا شهر بیشتر معترضن ؟ (414406)
قلندر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۱:۳۶
الان اینها بخاطر فقر و بیکاری ادم کشتن یا زن زندگی آزادی؟ (414555)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۰:۳۷
ان شاءالله که توبه کرده باشند و با اعدام شدن پاک شده باشند، قصاص مایه حیاته، اگه قصاص نباشه هیچ کس احساس امنیت نمی‌کنه؛
این سخن خداست: ولکم في القصاص حیاة (414371)
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۰:۵۶
خدا عاقبتمون رو بخیر کنه، یه لحظه رهامون کنه، بدتر از ایندو جنایت می‌کنیم . . .! (414380)
مهدی فراهانی
Slovakia
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۱:۰۲
ای کاش پرونده اختلاس گرانی که حق میلیونها ایرانی را چپاول و هزاران خانواده ا به خاک سیاه نشانده و خون ملت را به جوش آورده اند و هزاران جوان را به نا امیدی و یاس کشانده اند به همین سرعت رسیدگی و اعدام می گردیدند افسوس و صد افسوس. (414381)
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۵:۱۲
همین شماهایی که معترض به حکم اعدام این افراد هستید،
که این چنین وحشیانه به جان و ناموس مردم تجاوز و بی حرمتی می کنند،
اگر با خودِ شما یا نوامیسِ تون چنین رفتاری را داشتند،
چه می کردید. 🤔🤔🤔 (414437)
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۸:۰۲
ما دیدیم جوانی را هم که از ناموس خود دفاع کرده بود اعدام کردند. (414464)
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۰۸:۰۸
سوال من اینکه اون فیلم را چه کسی گرفته که حتی دنبال مقتول راه افتاده ؟؟؟؟ مردم که از خودشون فیلم نمی گیرن که براشون دردسر بشه و مثل الان سند ....وچطوری این فیلم دست قوه قضائیه افتاده؟؟؟آیا شخصی که فیلم گرفته نمی تونست حداقل در مقام اعتراض نذاره به آن جوان حمله بشه؟؟؟اگه خودش جزو موافقان جریان بوده و سکوت کرده پس چطوری فیلم بدست قوه قضائیه رسبده؟؟؟ (414526)
حرف حساب
United States
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۶:۰۴
دوستان این دو نفر و باقی دوستانشون واقعا ازادی میخوان اینا دروغ نگفتن و راستشو میگن منتها اینا میخوان ازادی بشه و هر کس که بگه من طرفدار حکومت ایرانم با چاقو بزنن تو قلبشون بله اینا الان نمیتونن ازادنه ادم بکشن (414607)
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۰۴:۵۲
مقصر فقط فقط مدیران ارشد هستند که این وضع خطرناک اقتصادی و معیشتی رو به وجود اوردند باید مدیران فاسد اعدام شوند (414660)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها