به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۹:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۳۷۹۸۳۰

حمله سایبری هکرهای روس به دانشمندان آمریکا

حمله سایبری هکرهای روس به دانشمندان آمریکا
 گروه بین الملل:رویترز با استناد به اسنادی که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته و اظهارات چند کارشناس امنیت سایبری گزارش داد که در تابستان سال ۲۰۲۲ یک گروه از هکرهای روس موسوم به «رودخانه سرد» سه آزمایشگاه تحقیقات هسته‌ای در آمریکا را هدف گرفته بودند.
بررسی رد پای این حملات در شبکه اینترنت نشان می‌دهد که هدف هکرهای روس آزمایشگاه‌های «بروک هیون» (بی ان ال)، «آرگون» (ای ان ال) و «آزمایشگاه ملی لاورنس لیورمور» (ال ال ان ال) بوده‌است.هکرها با خلق صفحات جعلی ورود به شبکه اینترنت داخلی هر یک از این مراکز و ارسال ای‌میل به دانشمندان تلاش کرده‌اند حروف رمز ورود آن‌ها به شبکه را کشف کنند.
خبرگزاری رویترز نتوانسته است دلیل حملات سایبری به این سه آزمایشگاه هسته‌ای و احتمال یا درصد موفقیت این حملات را مشخص کند.هیچ‌یک از این مراکز حاضر نشدند در این مورد اظهار نظر کنند و خبرگزاری رویترز را به وزارت انرژی آمریکا ارجاع دادند که به سوالات این خبرگزاری پاسخ نداد.
طبق ارزیابی کارشناسان امنیت سایبری گروه موسوم به «رودخانه سرد» از آغاز تهاجم نظامی روسیه حملات سایبری به متحدان غربی اوکراین را افزایش داده است.
حملات این گروه به آزمایشگاه‌های هسته‌ای در آمریکا هم‌زمان با ورود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین روی داد که به دلیل نزدیکی به خط مقدم جبهه در ماه‌های تابستان وضعیت خطرناکی داشت.گروه موسوم به «رودخانه سرد» که اولین بار پس از حملات سایبری به وزارت خارجه بریتانیا در سال ۲۰۱۶ توسط کارشناسان امنیت سایبری شناسایی شد در سال‌های اخیر ده‌ها حمله مهم دیگر انجام داده است.
خبرگزاری رویترز با ردگیری آدرس‌ ای‌میلی که در حملات این گروه در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار گرفته است به این نتیجه رسیده که این آدرس متعلق به یک کارمند موسسات اینترنتی در شهر «سیکتیوکار» روسیه است.
کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند «رودخانه سرد» یکی از مهم‌ترین گروه‌های هکری است که تاکنون شناسایی شده و «به طور مستقیم» در حمایت از عملیات اطلاعاتی حکومت روسیه دست دارد.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها