به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۳۸۴۲۹۵

بهمن‌‌‌ماه بازار مسکن چگونه آغاز شد؟

بهمن‌‌‌ماه بازار مسکن چگونه آغاز شد؟
گروه اقتصادی:گویا هیچ رخداد اقتصادی یا غیراقتصادی وجود ندارد که بخواهد خریداران سرمایه‌‌‌ای را به کلی ازسرمایه‌گذاری در بازار مسکن منصرف کند. بررسی وضعیت بازار مسکن در شروع بهمن‌‌‌ماه نشان می‌دهد کماکان تقاضای سرمایه‌‌‌ای خرید ملک در صدر است.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، بهمن ماه بازار مسکن با افزایش مراجعه متقاضیان خرید سرمایه‌‌‌ای به واسطه‌‌‌ها آغاز شد و گفته می‌شود این روزها در مناطق میانی نظیر ۷ و۸ و برخی مناطق جنوبی پرتقاضا مثل مناطق ۱۰ و ۱۴ بازدید از فایل‌‌‌های فروش افزایش محسوسی داشته است. از آنجا که طی پروسه‌‌‌های اداری و ثبتی یک معامله ملکی صرف‌‌‌نظر از زمان جست‌‌‌وجو دست‌‌‌کم یک ماه زمان می‌‌‌برد، فصل شب عید بازار مسکن پایتخت هر‌ساز ابتدای بهمن ماه آغاز می‌شود. در دو ماه باقی مانده تا پایان امسال باید هم جست‌‌‌وجوی فایل‌‌‌ها به نتیجه برسد و ملک مورد نظر و متناسب با بودجه خریدار انتخاب شود و هم پروسه معامله و پرداخت پول در مراحل مختلف عقد قرارداد پیش برود. از این رو افزایش مراجعه به بازار مسکن برای انجام خریدهای شب عید ملکی از همین حالا محسوس است.
 
اما آنچه سبب می‌شود پروسه جست‌‌‌وجوی ملکی قدری زمان‌بر شود، قیمت‌های پیشنهادی تند فروشنده‌‌‌هاست که خریداران به‌ویژه خریداران سرمایه‌‌‌ای وقتی با آن مواجه می‌‌‌شوند، قدری تامل می‌کنند و ترجیح می‌دهند زمان بیشتری را به بررسی و جست‌‌‌وجوی فایل‌‌‌های دیگر اختصاص دهند. فروشنده‌‌‌ها با نیم‌نگاهی که به تورم عمومی دارند و از سوی دیگر با چشم‌‌‌انداز تورمی کشور در ماه‌‌‌های پیش رو، تمایل دارند با قیمتی معامله کنند که متضرر نشوند و به همین خاطر حتی به قیمت‌های حبابی ماه قبل رضایت نمی‌‌‌دهند و آن را افزایش داده‌‌‌اند. خریداران نیز اگرچه بازار دیگری به جای مسکن برای ورود سراغ ندارند که سرمایه‌گذاری در آن هیچ هزینه‌‌‌ای به آنها تحمیل نکند و فقط سودده باشد، اما با مشاهده قیمت‌های بالا یا راه چانه‌‌‌زنی را در پیش می‌‌‌گیرند یا با به پا کردن کفش‌‌‌های آهنی، خود را برای جست‌‌‌وجوی چند هفته‌‌‌ای در بازار شب عید آماده می‌کنند.
برچسب ها: بازار مسکن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها