به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۳۸۵۰۹۷

پیش بینی قیمت طلا و سکه هفته سوم بهمن

پیش بینی قیمت طلا و سکه هفته سوم بهمن
گروه اقتصادی: قیمت طلا و سکه با دماسنج دلار در آخرین روز از دومین هفته بهمن‌ماه با روند صعودی به کار خود پایان داد. با وجودی که برخی فعالان بازار از افزایش فروش سکه با هدف ثبت‌نام در پیش فروش خرید خودرو خبر دادند اما افزایش قیمت سکه باعث شد، این قطعه بار دیگر به کانال ۲۵ میلیون تومانی نزدیک شود.

روز پنجشنبه اظهارات جرمی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، بازار جهانی طلا را صعودی کرد، اما این روند مقطعی بود. در ابتدا اونس جهانی محدوده ۱۹۴۷ دلاری را رد کرد، اما در ادامه روند برگشت و به پله اول کانال ۱۹۰۰ دلاری رسید. بازار طلا واکنش مثبتی به سخنان پاول نشان داد. او در آخرین سخنرانی خود گفت: «روند  کاهش تورم در حال انجام است، اما هشدار داد که برای اعلام پیروزی خیلی زود است.».با این وجود در ماه‌های اخیر، قیمت طلا و سکه به طور مداوم از دلار تبعیت کرده و به اعتقاد کارشناسان، اونس جهانی طلا فعلا بازیگر فعالی نیست. در لحظه نگارش این گزارش قیمت طلای جهانی ۱۹۱۵.۲۶ دلار است.

انتقال سرمایه‌های طلایی به بازار خودرو
در دو روز گذشته بسیاری فروشنده سکه در بازار بودند و برخی رسانه‌ها این فشار فروش را که متقاضی چندانی نداشت، فروش سکه برای شرکت در پیش‌فروش خرید خودرو عنوان کردند. با وجود روند صعودی تورم،‌ مردم به طور مداوم در حال انتقال سرمایه‌هایشان از بازاری به بازار دیگر هستند تا از دلالی در بازارهای مختلف، بتوانند ارزش دارایی‌شان را حفظ کنند.

قیمت طلا و سکه در برخی روزهای دو هفته گذشته، بدون توجه به روند کاهشی محدود قیمت دلار و اونس جهانی طلا روند افزایشی داشت و بسیاری از کارشناسان افزایش انتظارات تورمی را عامل افزایش قیمت می‌دانند. پنجشنبه، ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی، افزایش نزدیک به ۵۰۰ هزار تومانی قیمت را داشت. این قطعه از سکه، که در نخستین روز هفته جاری به قیمت ۲۵ میلیون تومانی رسیده بود روز پنجشنبه با قیمت ۲۴ میلیون و ۸۴۹ هزار تومان در بازار معامله شد.

سکه بهار افزایش قیمت ۴۰۰ هزار تومانی را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه از سکه با نرخ ۲۳ میلیون و ۳۹۸ هزار تومان معامله شد. نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد و ۳۰۰ هزار تومان گران شد. ربع سکه نیز با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی با قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.سکه گرمی بدون تغییر قیمت و با نرخ روز گذشته معامله شد. سکه گرمی در روزهای گذشته نرخ ثابتی داشت اما دیروز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه رشد کرد
حباب سکه با رشد همراه بود. هر چند رشد حباب انواع سکه به اندازه افزایش قیمت آن‌‌ نبود، اما بیشتر قطعات سکه با حباب بیش از ۴ میلیون تومانی در حال معامله است. ربع سکه بیشترین سهم از افزایش حباب را داشت و ۱۵۵ هزار تومان گران شد.

روز پنجشنبه هر مثقال طلا بیش از ۱۵۸ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت ۹ میلیون و ۴۳۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز نزدیک به ۳۷ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با نرخ ۲ میلیون و ۱۷۸ هزار تومان معامله شد.طلای دست دوم هم با افزایش ۳۶ هزار تومانی قیمت با نرخ ۲ میلیون و ۱۴۸ هزار تومان معامله شد. اختلاف قیمت طلا نو و دست دوم در هر گرم حدود ۳۰ هزار تومان است.سکه‌بازان برای هفته آینده کف قیمتی ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سقف بالای ۲۵ میلیون تومانی را پیش بینی می‌کنند و معتقدند بازار چشم‌انتظار روند دلار است و دلار نیز این روزها به اخبار سیاست خارجی واکنش نشان می‌دهد.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها