به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۷ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : ۳۸۷۷۱۷
اختصاص ۱۵ لیتر سهمیه بنزین به خانواده‌های فاقد خودرو

تصمیم بحث‌برانگیز مجلس درباره بنزین

تصمیم بحث‌برانگیز مجلس درباره بنزین
گروه اقتصادی: یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: بر اساس مصوبه اعضای این کمیسیون، بنا شد سوختگیری در جایگاه‌ها فقط با کارت شخصی صاحبان موتورسیکلت و خودروها انجام شود و دیگر سوختگیری با کارت جایگاه صورت نگیرد.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی  در گفتگو با فارس با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون مصوب کردند که خانواده‌هایی هم که فاقد خودرو هستند و سهمی از یارانه سوخت ندارند ماهانه به ازای هر عضو خانواده ۱۵ لیتر سهمیه بنزین دریافت خواهند کرد.وی افزود: طبق این مصوبه، منابع مورد نیاز برای اجرای این مصوبه توسط دولت تعیین و تامین می‌شود و دولت همچنین باید زمینه را برای فروش سهمیه بنزین این خانوارها فراهم آورد. همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، سهمیه سوخت موتورسیکلت‌ ها و خودروهای عمومی در سال آینده به شکل فعلی باقی خواهد ماند و در مورد سهمیه سوخت خودروهای شخصی، افرادی که دارای دو خودرو باشند می‌توانند از سهمیه سوخت استفاده کنند.
حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲بنا شد تا سوختگیری در جایگاه‌ها فقط با کارت شخصی صاحبان موتورسیکلت و خودروها انجام شود و دیگر سوختگیری با کارت جایگاه صورت نگیرد. علاوه بر این، اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند تا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور بهینه‌سازی مصرف سوخت در اختیار دستگاه‌های مختلف اجرایی قرار گیرد
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار کرد: در مورد منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها، اعضای کمیسیون تصویب کردند تا به جای اینکه منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به چند حساب مختلف و متفرق بانکی واریز شود، یک حساب واحد برای خزانه‌داری نزد بانک مرکزی افتتاح و منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به این حساب واریز شود تا نظارت بر آن با سهولت بیشتری صورت پذیرد.
حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین طبق مصوبه کمیسیون تلفیق،؛ به بانک‌های دولتی اجازه داده شد تا با هدف افزایش سهم دولت در این بانک‌ها ۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق با سررسید پنج ساله به فروش برسانند تا شرایط برای تایید تسهیلات از این طریق فراهم شود.
همچنین مالک شریعتی نیاسر نماینده  تهران در مجلس در صفحه شخصی خود درتوئیتر نوشت:
کمیسیون تلفیق ‎بودجه۱۴۰۲ تصویب کرد:
۱.دولت مجاز است از ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۲ و در صورت تحقق منابع، به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو بازای هر عضو خانواده، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه ای اختصاص دهد و امکان تبادل سهمیه بنزین را در بازار فراهم کند.
۲.درصورت اجرای جزء(۱)، دولت موظف است در سال ۱۴۰۲ این حکم را "بدون هرگونه افزایش قیمت" در نرخ های سهمیه ای و آزاد ‎بنزین و با حفظ سهمیه سابق برای حداکثر دو خودرو سواری در خانوارهای دارای خودرو و نیز حفظ سایر سهمیه‌ها شامل خودروهای عمومی، وانت بار و موتورسیکلت انجام دهد.
گفتنی است کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در حال بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ بوده و لازم است مصوبات این کمیسیون به تصویب نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی برسد.
برچسب ها: بنزین

۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۱:۲۴
مجلس بی خاصیت (420014)
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۵:۱۷
شاید پوپوایستی ترین و یا به عبارتی غیرکارشناسی ترین تصمیم مجلس همین باشه! (420087)
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۹:۳۲
این اقایان واقعا نمی فهمند کسی که ماشین نداره از وسایل نقلیه عمومی با بنزین و یا گازوئیل سوبسیدی استفاده می کنه؟ (420114)
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۲۲:۳۶
هدف این نقشه این است که به افرادی که فاقد هرگونه وسیله نقلیه ای هستند سهمیه بنزین بدهند و با این ترفند قیمت بنزین را مثلا لیتری ۱۵هزارتومان تعیین کنند آنوقت بنزینی را که به افراد بدون وسیله نقلیه داداند را کاری میکنند که اصلا نتوانند بفروشند و تنها حریدارش خود دولت باشد انهم به فبمتی مفت .. (420129)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها