به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۳۸۸۷۵۲

واکنش وزارت خارجه به انتقال اینترنشنال به آمریکا

واکنش وزارت خارجه به انتقال اینترنشنال به آمریکا
گروه سیاسی:سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص انتقال شبکه اینترنشنال از انگلیس به آمریکا گفت: «ماجرای مطرح‌شده در خصوص انتقال این شبکه از انگلیس به آمریکا، یک خیمه‌شب‌بازی و اقدام نمایشی جدید و تقسیم کار میان سرویس‌های اطلاعاتی چند کشور است.»
به گزارش تسنیم، ناصر کنعانی،  در پاسخ به سؤالی مبنی بر فعالیت شبکه اینترنشنال علیه ایران و انتقال این شبکه تروریستی به واشنگتن گفت: تحولات مرتبط با شبه‌رسانه تروریستی اینترنشنال نشان می‌دهد این شبکه توسط سرویس‌های اطلاعاتی چند کشور مشخص از جمله انگلیس حمایت و مدیریت می‌شود.
وی در خصوص کارکرد این شبه‌رسانه گفت: کارکرد و عملکرد این شبه‌رسانه نیز حکایت از ایفای نقش آن به‌عنوان بازوی عملیاتی و حتی آموزشی برای تحریک و دامن زدن به اغتشاش و ناامنی و اقدامات ضدامنیتی در ایران و تریبون دادن به عناصر شناخته‌شده گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب بوده است و به همین دلیل و بر اساس مصادیق و اسناد متقن، این شبه‌رسانه در ردیف یک موجودیت تروریستی قرار گرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره انتقال این شبکه به آمریکا تأکید کرد: ماجرای مطرح‌شده در خصوص انتقال این شبکه از انگلیس به آمریکا، یک خیمه‌شب‌بازی و اقدام نمایشی جدید و تقسیم کار میان سرویس‌های اطلاعاتی چند کشور است.
وی ادامه داد: از نظر ما حتی در صورت انتقال این شبکه از لندن به آمریکا، چیزی از مسئولیت دولت‌های حامی و میزبان این شبه‌رسانه به‌خصوص دولت انگلیس در ارتباط با فعالیت‌های تروریستی، تجزیه‌طلبانه و ضدایرانی آن کاسته نمی‌شود.
کنعانی با اشاره به نقش شبکه اینترنشنال در اغتشاشات اخیر ایران گفت: به‌ویژه نقش آتش‌افروزانه این شبه‌رسانه در اغتشاشات ماه‌های اخیر علیه مردم ایران، اقدامات مجرمانه شناخته‌شده‌ای است که موجب مسئولیت حقوقی، قانونی و بین‌المللی برای آن و میزبان و حامیان پیدا و پنهان آن شده است و جمهوری اسلامی ایران آن‌ها را تحت پیگرد حقوقی و قانونی قرار می‌دهد و استمرار خواهد داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به دولت ایالات متحده آمریکا مؤکداً توصیه می‌کنیم که متوجه کلیه مسئولیت‌های حقوقی ـ بین‌المللی خود در میزبانی از یک شبه‌رسانه خشونت‌طلب و تروریستی باشد. بدون تردید جمهوری اسلامی ایران تمامی حقوق خود را برای پیگیری‌های آتی محفوظ می‌داند و اقدامات مقتضی را معمول خواهد داشت.


 
برچسب ها: ناصر کنعانی

۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۹:۰۱
موندم وزارت خارجه چرا برای سخنان رییس جمهور چین در عربستان واکنش مناسب نداشت!!؟ الان برای انتقال یک شبکه به وقل خودشون درپیت خارجی واکنش نشون میده (420655)
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۱۲:۲۳
وزارت خارجه یک کشور
به دنبال یک شبکه تلوزیونی
چقدر حقیر وبی مصرف

حق ناس یعنی حقوق بگیری و
بی مصرف باشی (420750)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها