به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۳۹۰۰۶۸

مرکزپانل؛ سرعت در ساخت و ساز با ساندویچ پانل

گروه کسب و کار: ساندویچ پانل یکی از بهترین انواع مصالح ساختمانی پیش ساخته شناخته شده است، مزایای ساندویچ پانل به اندازه‌ای گسترده است که در صورت عدم وجود این نوع مصالح، سازندگان با مشکلات بسیاری از جمله پروسه طولانی اجرای پروژه، هزینه‌های هنگفت ساخت و ساز و موارد غیره رو به رو می‌شدند.
مرکزپانل؛ سرعت در ساخت و ساز با ساندویچ پانل
ساندویچ پانل از آن دسته مصالحی است که با وجود ساختار سبک، یکپارچه و در عین حال ساده‌ای که دارد؛ گنجینه‌ای از محاسن برای پیمانکاران و کارفرمایان محسوب می‌شود. ساندویچ پانل در مجموع از سه لایه تشکیل شده است که لایه‌های بیرونی و قابل مشاهده از جنس ورق فلزی است و لایه درونی از جنس عایق متشکل از فوم پلیمری یا پشم معدنی است. طبیعتا با توجه به ساختار ساده و در عین حال کاربردی ساندویچ پانل، پروسه تولید آن نیز بسیار کوتاه است و نهایتا در عرض 20 روز می‌توانید متراژ  مورد نیاز خود را از کارخانه تحویل بگیرید.
لازم به ذکر است ساندویچ پانل را در کارخانه در دو نوع اصلی ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی طراحی و تولید می‌کنند. در نتیجه دیوار و سقف سازه شما از پیش در کارخانه تولید شده و آماده نصب و اجرا می‌باشد. دو نوع اصلی ساندویچ پانل در مبحث کاربرد و ساختار تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند.

ساندویچ پانل  دیواری
ساندویچ پانل دیواری برای پوشش دیوار انواع سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و شکل ظاهری و ساختار آن با موقعیت قرارگیری پانل دیوار ی انطباق دارد. برای نصب ساندویچ پانل دیواری به یک زیرسازی با استفاده از انواع پروفیل از جمله پروفیل L یا نبشی به عنوان بادبند، پروفیل U، قوطی و یکسری رانر نیاز است. ساندویچ پانل دیواری را به صورت افقی و از طول بر روی یکدیگر قرار می‌دهند.
لبه پانل‌های دیواری را به صورت نر و مادگی طراحی می‌کنند تا در هنگام نصب هر شیت ساندویچ پانل در شیت دیگر چفت شود و درزبندی و آب‌بندی پانل‌ها به درستی صورت گیرد. علاوه بر این ساختار ظاهری ساندویچ پانل‌های دیواری نیز تا حدودی با ساندویچ پانل سقفی متفاوت است؛ علی رغم اینکه ماهیت و متریال اصلی هر دو نوع ساندویچ پانل دیواری و سقفی یکسان است و برای یک سازه معمولا هر دو نوع پانل  از  یک نوع ورق و فوم ساخته شده‌اند.

فوم و ورق به کار رفته در ساختار ساندویچ پانل دیواری به صورت صاف و بدون برجستگی یا فرو رفتگی طراحی می‌شود. برای کاربری‌های معمولی مانند سوله، کانکس یا ساختمان‌های پیش ساخته، ورق به کاررفته در ساندویچ پانل، با یکسری شیارها و طراحی‌های ریز همراه است که نوع این طراحی‌ها بسته به هر شرکت تولید کننده و دستگاه رول فرمینگ کارخانه متفاوت است.
اما برای کاربری‌های خاص مانند کلین روم ورق ساندویچ پنل کاملا صاف و بدون هیچ گونه شیاری طراحی می‌شود تا از نفوذ هر گونه آلودگی و میکروب به داخل شیارها جلوگیری شود و الزامات بهداشتی در این مکان‌ها رعایت شود.

images_1677579010_63fdd302116f4.jpg

ساندویچ پانل سقفی
ساندویچ پانل سقفی نیز یکی دیگر از انواع اصلی ساندویچ پانل‌هاست که برای پوشش سقف و جلوگیری از ریزش برف و باران به داخل سازه طراحی شده است. به دلیل موقعیت قرارگیری ساندویچ پانل سقفی و تماس مستقیم با نوسانات جوی مانند برف، باران، تابش مستقیم آفتاب این پانل‌ها را به صورت برجسته به شکل گام‌دار طراحی می‌کنند.
به صورت کلی ساندویچ پانل‌های سقفی در دو نوع 3 گام و 5 گام طراحی و تولید می‌شود. برجستگی‌های این نوع پانل سبب افزایش مقاومت خمشی پانل در برابر نزولات جوی و وزن حاصل از آن‌ها است. در پانل سقفی هم فوم و هم ورق هر دو یک برآمدگی از سطح پانل دارند که معمولا حفره داخلی برجستگی ساندویچ پانل سقفی را با استفاده از فوم پلی استایرن پر می‌کنند. برای نصب پانل‌های سقفی نیز به یک زیرسازی با استفاده از پروفیل Z یا پرلین نیاز است، پانل‌های سقفی را با یک شیب استاندارد نصب می‌کنند و لبه ساندویچ پنل سقفی یک عرض غیر مفید دارد که برای همپوشانی و درزبندی پانل‌ها به صورت اورلپ به کار می‌رود. علاوه بر این برای نصب ساندویچ پانل سقفی به یکسری متعلقات دیگر نیاز است.

حتما سقف خانه‌های ویلایی در شمال کشور را دیده‌اید، آبرو یا گاتر یکی از انواع ورق‌هایی است که بسته به دلخواه مشتری در انتهای پانل‌های سقفی بر روی سقف نصب می‌شود. وظیفه آبرو جمع آوری آب‌های حاصل از ریزش باران و هدایت آن به سمت ناودانی و زمین است.
فلاشینگ نیز یکی دیگر از اجزایی است که برای نصب پانل‌های سقفی به کار می‌رود البته فلاشینگ انواع گوناگونی دارد فلاشینگ تاج، فلاشینگ زیرتاج، فلاشینگ کنج، فلاشینگ نما، فلاشینگ شادولاین، فلاشینگ پلکانی جز انواع فلاشینگ محسوب می‌شود. فلاشینگ تاج در خط الراس پانل‌های سقفی جهت پوشش فوقانی پانل‌های سقفی و فلاشینگ زیرتاج در خط القعر برای پوشش زیرین پانل‌های سقفی به جهت درزبندی و آب‌بندی پانل‌ها به کار می‌رود.

images_1677579021_63fdd30d988f6.jpg

چرا ساندویچ پانل؟
حالا که با ویژگی‌های دو نوع اصلی ساندویچ پانل آشنا شدید باید به این سوال پاسخ دهیم که اصلا چرا باید از ساندویچ پانل استفاده کنیم؟
ساندویچ پانل جز  مصالح ساختمانی پیش ساخته نوین محسوب می‌شود البته ساندویچ پنل در بین مصالح ساختمانی یک غریبه تازه وارد نیست و تقریبا از سال 1370 وارد این صنعت شده است و بسیاری از مشکلات ساخت و ساز با مصالح ساختمانی سنتی را از میان برده است. برای مثال سرعت ساخت و ساز با ساندویچ پانل قابل قیاس با مصالحی چون آجر، سیمان و فلز و...نیست. دوم اینکه بواسطه همین سرعت، بسیاری از هزینه‌های طولانی شدن زمان اجرای پروژه حذف خواهد شد.
سوم اینکه شما می‌توانید سازه خود را مطابق با مقرارت ملی ساختمان مانند عایق کاری حرارتی، حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق، عایق بندی و تنظیم صدا و...اجرا کنید. همچنین در طول زمان نیازی به هزینه‌های تعمیر و نگهداری ساختمان نخواهید داشت چرا که سازه شما با استفاده از متریال با کیفیت و مقاوم بنا شده است.

images_1677579035_63fdd31b91d51.jpg

نکات خرید ساندویچ پانل
قبل از خرید ساندویچ پانل در مرحله اول  برای احداث یک سازه صنعتی می‌بایست مجوزهای لازم را از  وزارت صنعت و معدن و استانداری اخذ نمایید. بعد از تعیین مهندس محاسب، مجری و ناظر نیاز است که نقشه‌های اولیه و نهایی از سازه تهیه شود و یک زیرسازی برای اجرای سازه انجام شود.
در مرحله بعدی باید در مورد برندهای تولیدکننده ساندویچ پانل تحقیق کنید و ساندویچ پانل مورد نظر خود را از یک برند معتبر تهیه کنید. اما برند خوب چه برندی است؟ برند خوب برندی است که از متریال با کیفیت، تجهیزات و خط تولید به روز  در تولید پانل‌های خود استفاده کند. مرکزپانل مجموعه‌ای از بهترین برندهای روز بازار ایران در حوزه تولید مصالح ساختمانی پیش ساخته در اختیار دارد. این مرکز بزرگترین مرجع فروش ساندویچ پانل در ایران بوده و شما می‌توانید با خیال راحت برند مورد نظر خود را انتخاب کرده و ساندویچ پانل خود را سفارش دهید.

البته در این بین کارشناسان و مشاوران مرکزپانل نیز آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند. لازم به ذکر است تیم نصب مرکزپانل از صفر تا صد نصب و اجرای پروژه‌های شما را برعهده می‌گیرد و پس از خرید ساندویچ پانل در رابطه با نصب ساندویچ پانل نیز نگرانی نخواهید داشت. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با سایت مرکزپانل سر بزنید. 73824-021
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها