به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۳۹۰۷۴۷

افزایش مستمر هزینه‌های نظامی چین

افزایش مستمر هزینه‌های نظامی چین
گروه بین الملل: چین پس از آمریکا، بیشترین هزینه را صرف واحدهای نظامی خود در جهان می‌کند. حال انتظار می‌رود که کنگره خلق یک بار دیگر بودجه نظامی را افزایش دهد. یک سخنگوی کنگره ملی خلق چین از افزایش بودجه‌های دفاعی در گذشته دفاع کرد.
رهبری دولت و حزب کمونیست چین از سیاست خود در مورد تخصیص هزینه‌های فزاینده برای ارتش دفاع کرد.
وانگ چائو، سخنگوی کنگره ملی خلق در پکن گفت که جمهوری خلق باید بر چالش‌های پیچیده برای تأمین امنیت خود فائق آید و مسئولیت‌های خطیر یک کشور بزرگ را بر عهده گیرد. او افزود که افزایش بودجه دفاعی در سال‌های اخیر متعادل و متناسب بوده است.کنگره خلق چین از یکشنبه ۵ مارس (۱4 اسفند) برای حدود یک هفته نشست سالانه خود را برگزار می‌کند. در روز نخست، رهبری دولت و حزب طبق روال معمول، ارزیابی خود را از شاخص رشد اقتصادی برای سال جاری ارائه می‌کند و این‌که چه میزان بودجه برای ارتش تخصیص خواهد داد.
بودجه دفاعی چین در سال‌ها گذشته همواره بیش از سایر بودجه‌ها افزایش داشته است. در سال گذشته افزایش بودجه نظامی ۷.۱درصد بود و کارشناسان معتقدند در سال جاری نیز به همین میزان افزایش خواهد یافت. چین پس از ایالات متحده آمریکا، دومین کشوری است که بالاترین بودجه نظامی را در سطح جهان دارد.سخنگوی کنگره ملی خلق چین می‌گوید که نوسازی نظامی چین، تهدیدی برای سایر کشورها ایجاد نمی‌کند.در سطح بین‌المللی با نگاهی انتقادی به افزایش هزینه‌های نظامی برخورد می‌شود. چین در حال گسترش حضور خود در دریای جنوبی چین است و به طور مرتب تایوان را به جنگ تهدید می‌کند.رهبری دولت و حزب چین این جزیره را که در چارچوبی دموکراتیک اداره می‌شود، بخشی از قلمرو ارضی خود تلقی می‌کند.
علاوه بر این، دولت آمریکا اخیراً ابراز نگرانی کرده است که چین می‌تواند تسلیحاتی به مسکو بدهد که ارتش روسیه می‌تواند در خاک اوکراین از آنها استفاده کند.
در نشست سالانه کنگره ملی خلق حدود ۳هزار نماینده‌ شرکت می‌کنند که فاقد مشروعیت دموکراتیک هستند. آنها به طور معمول با هر درخواست و بیانیه‌ای که دولت کمونیستی و رهبری حزب در مقابل آنها قرار می‌دهند، موافقت می‌کنند.از قرار معلوم تنها چند رسانه از کشورهای دموکراتیک اجازه یافته‌اند در مراسم گشایش کنگره حضور یابند. درخواست‌های شبکه اول تلویزیون آلمان اما بدون ارائه هیچ دلیلی رد شده‌اند.

 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها