به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۳۹۱۳۵۸

تیم منتخب هفته بیست و دوم لیگ برتر ایران

تیم منتخب هفته بیست و دوم لیگ برتر ایران
گروه ورزشی: هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر در حالی به پایان رسید.به گزارش ایلنا، در هفته بیست و دوم لیگ برتر استقلال توانست در دقایق پایانی از سد گل گهر عبور کند و پرسپولیس هم در اتفاقی مشابه توانست مقابل تراکتور کامبک بزند و با سه امتیاز مهمی از تبریز به تهران بازگردد. سپاهان هم از سد هوادار عبور کرد تا کورس قهرمانی همچنان داغ باقی بماند.

دروازه‌بان: حبیب فرعباسی(ذوب آهن)
در روزی که پیکان قصد داشت پیروزی خانگی کسب کند، فرعباسی چندین مرتبه استقامت به خرج داد و مانع گلزنی رقیب شد. اوج این صحنه‌ها حین حمله خودروسازان در محوطه جریمه گاندوها رخ داد.

مدافعان:
جفرسون باهیا (مس رفسنجان):
در روزی که مس رفسنجان پیروزی پر گلی مقابل صنعت نفت آبادان داشت جفرسون باهیا، دو گل برای تیمش به ثمر رساند. علاوه بر فاز هجومی در فاز دفاعی هم مدافع برزیلی روز خوبی تجربه کرد. این مدافع برزیلی در فصل جاری یکی از بازیکنان ثابت خط دفاعی مثل بوده و نقش پررنگی در عملکرد خوب این تیم در دفاع داشته است.

وحدت حنانوف (پرسپولیس):
مدافع تاجیک پرسپولیس در بازی جام حذفی مقابل سپاهان قابلیت خود را نشان داد و توانست به ترکیب اصلی تیمش برسد.  او مقابل تراکتور در سمت راست خط دفاعی فیکس بازی کرد و عملکرد درخشانی را هم از خود نشان داد. قطع توپ‌های مناسب، حضور به موقع در کارهای دفاعی. اما این مدافع توانست از داخل محوطه جریمه در دقیقه ۹۰+۵ بین مدافعان حریف توانست ضربه نهایی را به توپ بزند و دروازه تراکتور را باز کند تا اولین گل خود را در حساس‌ترین بازی ممکن به ثمر برساند.

سعید کریمی (ملوان انزلی): 
ملوان در هفته بیست و دوم لیگ برتر تا آستانه کسب پیروزی رفت اما در نهایت فقط یک قدم و اشتباه کم آورد. در این دیدار سعید کریمی عملکرد بسیار مناسبی داشت و بارها در نبرد هوایی و تقابل زمینی توانست موفق عمل کند.

*خط میانی:
مهرداد رضایی(مس رفسنجان): دومین بازیکن رفسنجانی‌ها که در تیم منتخب قرار گرفت رضایی بود. او در جریان بازی به عنوان هافبک دفاعی توانست به خوبی قطع توپ انجام بدهد و ضربان میانه میدان را در اختیار نارنجی پوشان قرار بدهد. در کنار این عملکرد او مقابل صنعت نفت گلزنی کند تا دوباره بعد از شادی گل جنجالی‌اش مقابل هوادار، مورد توجه قرار بگیرد.

رضا میرزایی (استقلال):
در بازی حساس استقلال و گل گهر، رضا میرزایی در بدترین زمان ممکن  یعنی در دقیقه 76 به عنوان بازیکن تعویضی برای آبی پوشان وارد زمین شد. قطعاً او یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت. او ابتدا با ضربه شوت قفل دروازه حسین اکبرمنادی باز شد و بازی به تساوی کشیده شد. در ادامه هم توانست از مدافعان رقیب پنالتی بگیرد تا روی هر دو گل تیمش موثر باشد. با این اوصاف میرزایی در تیم منتخب هفته جای گرفت.

 
مهدی ترابی (پرسپولیس): 
در روز خوب پرسپولیس در تبریز، ترابی یکی از نفراتی بود که روی هر دو گل تیمش تاثیرگذار بود. او ابتدا پاس گل اول تیمش را برای محمد عمری فراهم کرد و در ادامه با جایگیری مناسب و در آرامش کامل روی حرکت تکنیکی عمری، توپ را به گل تبدیل کرد تا تیمش دست بالا را در زمین داشته باشد.

فرشاد احمدزاده (سپاهان): 
احمدزاده روی روند هجومی سپاهان تاثیر بسیار زیادی دارد. بازیکنی که می تواند در چندین پست به میدان برود و علاوه بر خلق موقعیت در امر گلزنی هم موفق است. او مقابل هوادار با شوت استثنایی دروازه محمدرضا خالدآبادی جوان اما با انگیزه را باز کرد تا روحیه رقیب بهم بریزد. او سهم به سزایی در پیروزی زردپوشان اصفهانی داشت.

*خط حمله:
محمد عمری(پرسپولیس): 
یکی از ارکان اصلی پیروزی پرسپولیس مقابل تراکتور محمد عمری او بود. گلزنی با شوت، درییلینگ مناسب، همکاری مناسب با بقیه بازیکنان از جمله ویژگی‌های است که می‌توان برای این بازیکن توصیف کرد. گفتنی است. هر چند بازیکن جوانی است اما به خوبی برای پرسپولیس نقش خود را ایفا می‌کند.

 محمد عباس‌زاده (تراکتور):
محمد عباس‌زاده در هفته‌های اخیر به دلیل مصدومیت و مسائل فنی خیلی فرصت عرض اندام نداشت، اما در بازی پرسپولیس توانایی خود را اثبات کرد. او در دقیقه 54 به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد اما توانست هر دو گل پرشورها را به ثمر برساند و دوباره در جدول آقای گل‌ها بجنگد. اگر چه تراکتور در نهایت برنده از زمین خارج نشد اما مهاجم این تیم توانایی‌اش را به خمز نشان داد.

شهریار مغانلو(سپاهان):
این مهاجم مقابل هوادار روز خوبی تجربه کرد و به خوبی از توانایی هجومی‌اش بهره گرفت. در نهایت توانست از روی ضربه پنالتی گل تیمش را به ثمر برساند. مغانلو با 8 گل جز سه گلزن برتر لیگ تا پایان هفته بیست و دوم است و امیدوار است در هفته بیست و سوم در آزادی مجددا گلزنی کند.
برچسب ها: لیگ برتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها