به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۳۹۱۸۷۲

فیلمی ازکشتی جهان پهلوان تختی با حریف روس

فیلمی ازکشتی جهان پهلوان تختی با حریف روس
گروه فیلم:جهان پهلوان غلامرضا تختی در راه کسب ۷ مدال جهانی و المپیک با حریفان نامداری مانند وایکینگ پالم سوئدی، عادل آتان تُرک، بوریس کولایف روس، پت بلر آمریکایی، دیتریش آلمانی، ویچزیستیوک روس، عصمت آتلی، احمد آئیک و حسن کنگور تُرک و الکساندر مدوید از شوروی مبارزه کرد.
 
یکی از حریفان چغر تختی در مسابقات جهانی و المپیک بوریس کولایف از شوروی سابق بود. کولایف تنها کشتی‌گیری است که در جهانی تهران توانست از تختی امتیاز بگیرد.تختی در مسابقات جهانی سال ۱۹۵۹ تهران به مدال طلا رسید و حریفان نامداری از مجارستانی، لهستانی، فرانسوی، بلغار و ترکیه را با ضربه فنی شکست داد و تنها کشتی‌گیری که توانست از پهلوان ایرانی امتیاز کسب کند کولایف از شوروی سابق بود.

کولایف روس با بدن عضله‌ای یکی از حریفان قوی‌پنجه تختی بود که ۳ رقابت وی با جهان پهلوان در تاریخ کشتی ایران و جهان ثبت شده است. بدن عضله‌ای کولایف را برخی از کارشناسان کشتی با استایل الدار کورتانیدزه گرجستانی مقایسه می‌کنند.کولایف در دیدار دوستان شوروی برابر کشتی ایران، المپیک ملبورن و مسابقات جهانی ۱۹۵۹ تهران مغلوب تختی شد.فیلم زیر مربوط به مبارزه این ۲ قهرمان در سال ۱۳۳۵ و دیدار دوستانه کشتی ایران و شوروی سابق است.
.....
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها