به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب : ۳۹۱۹۵۵

این‌همه تناقض‌گویی اوج وقاحت است!

گروه سیاسی: واکنش‌ها به رفتارهای متناقض طیف‌های تندرو اصولگرا به قطع‌رابطه با عربستان در سال 94 و تجدید رابطه با این کشور ادامه دارد که در زیر به تعدادی از این واکنش‌ها را می‌خوانید:
این‌همه تناقض‌گویی اوج وقاحت است!
ساختمان سفارت را آتش زدند ولی محارب نشدند
محسن برهانی (حقوق‌دان) در توییتی نوشت: کسانی که به سفارت ‎عربستان سعودی حمله‌ور شدند هم از سنگ استفاده کردند و هم اقداماتشان‌ تبعات سنگین امنیتی و مالی و بین‌المللی برای کشور و مردم در پی داشت. اما هیچکدامشان بدرستی نه محارب شدند و نه مفسد فی‌ الارض. اگر در قضایای اخیر همینگونه قضاوت می‌شد با چه احکامی مواجه بودیم؟
آیا می‌دانید چه کسانی بودند؟
سعید مروارید (فعال رسانه‌ای) در توییتی نوشت: حمله به سفارت عربستان تعداد توریست‌های عربی به ایران رو از یک میلیون و هفتصد هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر رساند. یعنی تقریبا ۲۰۰ هزار شغل از بین رفت، سالانه ۱ میلیارد دلار عدم‌النفع تو سخت‌ترین سال‌های تحریم. اما پاداش حمله کنندگان به سفارت وکالت مجلس و سِمَت‌های مهم سیاسی بود.
بر سر مردم منّت می‌گذارید؟
ابراهیم رییسی⁩ ۱۴ دی ۹۴ - فردای حمله به #سفارت_عربستان⁩: «ایران نیازی به ارتباط با عربستان ندارد»
 مصطفی فقیهی (مدیر مسئول سایت انتخاب) با بازنشر اظهارات رییس‌جمهور در سال ۹۴ نوشت: چرا کسانی‌که خود از عوامل نابودی روابط با عربستان بوده و بعضاً از قطع ارتباط با این کشور استقبال کرده‌اند، حالا به‌جای عذرخواهی، بر سر مردم منّت گذاشته و عملکرد دیگران را به‌نام خود فاکتور و دستاوردسازی می‌کنند؟


بزرگترین دستاورد رئیسی: بازگشت به روابط دولت روحانی با عربستان!
مجید مرادی
خدا را شکر که سفر ابراهیم رئیسی به چین که با جهش چند هزار تومانی قیمت دلار در برابر تومان همراه شد بعد از گذشت یک ماه و اندی یک دستاورد داشت و آن عادی‌سازی روابط با عربستان بود. همزمان با اعلام این خبر قیمت دلار هم نزولی شد.
چنان که بارها گفته ام همان کسانی که بیشترین خرابکاری را در روابط دوجانبه ایران با غرب و عرب کرده اند همان کسانی خواهند بود که این روابط را بهبود دهند و عادی کنند. کسانی که در اعتراض به اعدام شیخ نمر از دیوار ساختمان سفارت عربستان در تهران و کنسولگری اش در مشهد بالا رفتند و مانع همگرایی دولت روحانی و دولت بن سلمان شدند اکنون درپی عادی سازی روابط با این کشورند.  آنها شیفتگان خدمتند و نه تشنگان قدرت. حسنه شدن روابط ایران و عربستان هم خدمتی است که اینان شیفته انجام آنند و دوست ندارند به نام دیگران ثبت شود چنان که برجام را هم حتما باید خودشان اجرا کنند.  تلاش دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که خود عرب زبان است و در دوران خاتمی مدال ویژه از پادشاه سعودی گرفته است ستودنی است که پیشگام بهبود روابط شده است. او هر عیبی داشته باشد قطعا از دست دیوار سفارت نوردان آزرده است و می داند که چنان جاهلانی نباید سرنوشت ملت ها را رقم زنند.

مقایسه!
تیتر روزنامه کیهان ۱۵ دی ۹۴: رابطه با آل سعود از دامان ایران اسلامی پاک شد
تیتر کیهان ۲۰ اسفند ۱۴۰۱: توافق ایران و عربستان ضربه کاری به آمریکا و رژیم صهیونیستی


واکنش عباس عبدی به تیتر یک کیهان
ایران و عربستان در پکن پذیرفتند که به توافقنامه دو کشور در سال ۱۳۷۷ و ۱۳۸۰ یعنی دوره اصلاحات برگردند، حالا آموزش مذاکره؛ آن هم زیر سایه چین را می‌دهند. ۲۵ سال مردم را اسیر قدرت طلبی خود کردند.
این رفتار اوج وقاحت است
داود حشمتی هم در واکنش به تناقضات کیهان نوشت: اول با خبر تعرض ماموران فرودگاه جده به ۲نوجوان ایرانی، جریانی که امروز در قدرت است، یقه پاره کرد و حج عمره متوقف شد. سال ۹۴ با اعدام شیخ نمر درتهران و مشهد به سفارت وکنسولگری حمله کردند و روابط قطع شد. حالا همانها سر شما منت می‌گذارند که روابط با عربستان را درست کردیم. ما نه آن روز خوشحال بودیم نه امروز ناراحت. اما این همه هزینه به ملت تحمیل کردید، امروز همانها که از دیوار سفارت عربستان در تهران و مشهد بالا رفتند در کدام دستگاه نشستند؟
پریدن بالا و.....!
اصلاحات‌نیوز: با ‎دلار ۳.۷۰۰ تومان از دیوار سفارت ‎عربستان پریدن بالا و با دلار 60 هزار تومان از آن پریدن پایین!

آقایان اصولگرا، پس اصولتان کجاست؟!
 چهره‌های مختلف جریان اصولگرا شدیدا از احیا روابط ایران-عربستان استقبال کرده و مشغول تمجید از تدبیر دولت رئیسی در این زمینه هستند. اما در دولت روحانی نظر آنها و حتی شخص ابراهیم رئیسی درباره روابط با عربستان ١٨٠ درجه متفاوت از این بود.
 برخی از این مقامات و رسانه‌ها در سال‌های گذشته و در طول فعالیت دولت پیشین، با موضع‌گیری‌های تند از «قطع روابط با عربستان» استقبال کردند. این مواضع در مواردی آنقدر آتشین بود که به فکر کسی خطور نمی‌کرد که روزی، امکان عقب‌نشینی از آن‌ها وجود داشته باشد.
تشکر از رفقای چینی!
احمد زیدآبادی
 من به سهم خود از زحمات رفقای چینی برای جوش دادن توافق بین ایران و عربستان قدردانی می‌کنم! بارها نوشته بودم که چنین کاری به نفع همۀ کشورهای منطقه به جز دارودستۀ نتانیاهوست و انجام آن نیز فقط از چینی‌ها برمی‌آید و بس!
اما بعد از اعلام مراتب قدردانی از رهبران حزب کمونیست چین، در کمال شرمندگی تقاضایی هم از آنان دارم. حالا که آنها به خلاف ما داخلی‌ها، حرفشان "برو" دارد، بی‌زحمت ترتیبی دهند که این چند امام جمعه محترم که مسیرشان کاملاً خلاف جهتِ توافق ایران و عربستان است و در عین حال، اصرار دارند هر ظهر جمعه روی اعصاب این مردم خسته و بی‌اعصاب راه بروند، به کار دیگری گمارده شوند! اگر این کار به انجام رسد، نه فقط راه اجرای توافق هموارتر می‌شود بلکه وجهۀ جمهوری خلق چین هم نزد افکار عمومی ایرانیان بهبود می‌‌یابد!
نه سعودی سقوط کرد و نه سلاح ها بدست مجاهدین یمنی افتاد
سید هاشم فیروزی
اساسا ما ملت مظلوم فریادرسی بهتر از تاریخ و زمان نداریم.در همین ماجرای توافق با کشور عربستان ،نیک نظاره کنید چگونه تاریخ بصورت بی رحمانه حجاب از روی تفکر شهودی، عرفانی و عقلانیت ستیز حاکم و حاکمان بر می دارد و ما و شما را برکرسی قضاوت می نشاند! قضاوتی بجهت فهماندن و فهمیدن که نافهمی و ناخودآگاهی مهمترین درد و رنج تاریخی ما در این ملک و ملت است. در ماجرای عربستان هرآنچه .......تا برخی ناشریعتمداران تمامیت خواه گفتند و بر زبان راندند محقق نشد!
نه سعودی سقوط کرد و نه سلاح ها و لوازم و امکانات عربستان بدست مجاهدین یمنی افتاد و نه حیدر کرار بر پرچم سبز عربستان سعودی نقش زد و قس علی هذا! آنها خسارت‌هایی بسیار کوچک دیدند اما ما ملت مظلوم ایران در طول این دهه دچار خسران های روحی، روانی، جسمانی و تمدنی بزرگی شدیم. «مهاجرتها،خودکشی ها، اعتیادها، طلاق ها، عدم ازدواجها، کشته های اعتراضات و...» ما همواره می بایست تمامی فرآیندها را عقلانی و این جهانی نظاره کنیم! هر بدبختی که ایران امروز را فراگرفته است یک بخش آن ریشه در عقلانیت ستیزی ماحصل حکمرانی شهودی،عرفانی ،ذوقی و ملوکانه دارد! خوب یادم هست در همان موقع خیلی تلاش داشتم تا برای دوستان حزب اللهی خود تبیین کنم در فرآیند عقلانی: غرب هیچگاه به ایران بعنوان تنها حامی کشور یمن اجازه نخواهد داد تا بتواند بزرگترین کشور تولید کننده نفت را تسخیر کند و یا زمین بزند! (مگر فیلم هندی است) حال ما باید برای تاریخ و خدای تاریخ سجده شکر بجا بیاوریم. و چشم انتظار آینده نیز بمانیم.
آیا ایران آینده با عبور از عرفانگرایی، شهودگرایی، اقلیت‌گرایی و عقلانیت‌ستیزی تفقهی خواهد توانست یک حاکمیت با دال مرکزی عقلانیت را در خود ببیند!

 

پریشان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۲۳:۳۸
همین چند وقت پیش تو بازار آهن ، بلنگو بدست و چهره پس نقاب فریاد میزند : شدین سرباز بن سلمان ، نفستونو میبریم (423264)
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۰۰:۰۵
اسمشون اصولگراست ولی مرامشون قدرت طلبی و پول پرستی و مقام پرستی هست. هیچ چیز، هیچ چیز حتی ایران و منافع کشور براشون مهم نیست جز منافع شخصیشون و گاها منافع حزبشون. (423267)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۰۱:۳۰
روایت ماجرا ناقص بود . سال 94 ماجرای منا و کشته شدن هزاران نفر پیش اومد. سه ماه بعدش عربستان شیخ نمر با 50 شیعه دیگر را گردن زد. اگر به این ماجراها نگاه کنیم،میبینیم که اون سال عربستان وقاحت رو از حد گذرونده بود و همین باعث عصبانیت عده ای و حمله به سفارت شد.بنابراین حمله به سفارت همچین بیدلیل و از روی شکم سیری نبود. با تمام تفاسیر،همانزمان، عمده مسیولین کشور از اصلاح طلب و اصولگرا حمله به سفارت را اشتباه دانستند. (423666)
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۰۱:۲۸
شما دیگه چه کثافتای بدتر از اصلاح‌طلبا هستید (423270)
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۰۸:۰۴
با اومدن احمدی نژاد و شروع خصومت های ایران و عربستان جنگ سوریه ، بمب گذاری های عراق نا امنی های شرق و جنوب ایران ، بی ثباتی لبنان و جنگ یمن و ظهور داعش، فشاربر شیعیان در بحرین و عربستان و .... همه محصول همین خصومت بودند بماند که چه ضربه های هول ناک دیگری بر پیکره اقتصاد و جامعه ایران وارد شد. (423277)
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۰:۱۳
وای که چقدر اصولگرا دنبال قدرت هستید ازخدابترسید ،،چند ساله که دشمن خونین عربستان بودید،، بدون شک شما تندروها مسئول خون شهدای منا هستید وخون آنها گردن شماهاست (423289)
الف.ميم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۲:۱۸
با يك گل بهار نمياد (423305)
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۴:۰۲
کامنت بابا پنجعلی روبسته بودین اینجا پیام می زارم!!
بنده خدا خواب نیست خودش رو زده به خواب
این عکس برای سال 95 همون سالی که ایشون و همه هم قطاراشون شعار 1400 با روحانی رو میدادن...
شما ها هم خوابین که اونقدر سطح شعور مخاطبینتون رو پایین می بینین...
yun.ir/2pw053 (423310)
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۶:۰۵
وقایع قبل از تهاجم به سفارت عربستان

۱- حمله انتحاری «ماجد الماجد» عربستانی به سفارت ایران در بیروت و شهادت ۲۳ نفر از کارکنان آن

٢- جنگ با یمن به بهانه روابط نزدیک قیام مردمی یمن با ایران

۳- پیشنهاد «سعود الفیصل» به «جان کری» درمورد حمله نظامی به ایران با هزینه مالی عربستان در حاشیه اجلاس ۵+۱ در وین

۴- ایجاد حادثه منا و به شهادت رساندن ۴۶۴ زائر ایرانی

ببینید روابط در دولت روحانی چقدر عالی بوده
بی وجدانهای تندرو چند تا سنگ زدند به شیشه های سفارت عربستان و روابط را تیره کردند!!! (423331)
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۲۲:۱۰
توهم (423371)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۰۷:۰۹
تازه شب قبل از حمله به سفارت عربستان آقای ظریف گفته بود که اگه بریزن و سفارت رو بگیرن چیکار کنیم؟ آقای جلیلی گفته بود خوب چهارتا مامور بذارین
نامردا حتی یک مامور نذاشته بودن در حالیکه در شرایط عادی این کار رو می کنن
انگار با تیم آقای روحانی هماهنگ بودن حمله کنندگان (423392)
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۲۳:۰۵
نادان
حمله به مراکز دیپلماتیک عواقب بین المللی داره. سفارت هر کشور یعنی خاک اون کشور. همفکرهای شما به خاک یک کشور دیگه حمله کردند اونوقت می گی فقط چند تا سنگ پرت کردند؟؟ (423767)
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۶:۵۳
باید باامریکا رابطه برقرارکرد چون بدون اجازه امریکااب نمیخورد (423337)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۷:۳۸
تبریک برشمابهاری هاکه باافسادطلبان(اصلاح طلبان!)خوب ممزوج شدید....خوب ماهیتتون روشد
بازم به افسادطلبان
شماهیچ جایگاهی نداریدفقط براخودتون اسمان ریسمان ببافید (423345)
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۲۳:۲۶
خداییش هرکی جای شما اصولگراها بود از خجالت مرده بود. شما چقدر رو دارید که هنوز حرف هم میزنید. یک مشت متوهم بی چشم و رو. (423381)
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۰۷:۱۱
البته من اصول گرا نیستم ولی اول اثبات کن که کار اصولگراها بوده بعد بگو از خجالت بمیرن
در شرایطی که مردم تو اون هیجان بی حد بودن خالی کردن سفارت سعودی از نیروهای نظامی در حالیکه پیش بینی احتمال حمله به سفارتشون رو هم داشتن چه معنی ای داره؟ (423393)
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۴:۲۰
فعلا تا اینجا هرچه فساد وجاسوس و
اختلاس بوده
از پیشانی پینه بسته های اصولگرای
تندرو ریا کار بوده
اگه شما متوهم ها هم هوشیار بشید
اینقدر سو استفاده نمیشه از حمایتی
که میکنید (423426)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۷:۴۶
صدقه سرهمین اصولگراها احمدی نژادرای آورد وگرنه عددی نبود باافترابه دیگران برای خودرای جمع آودی کردی ولی خوب دستش روشد
دررابطه باعربسان ویمن هم شب درازاست وقلندر بیدار
شماگروهتون اهل جادو وجنبرهستش واین نسبت رابه دیگران میدهید
البته شماالکی مینویسیدنظرتون باموفقیت ارسال شد
ویکی ازنظرات ماراهم دردید نمیگذارید (423349)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۸:۲۰
خب بنده خدا اون موقع هنوز چهارم بود درسشون هنوز به دیپلماسی جهانی و نیاز کشورها به همدیگه نرسیده بود (423353)
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۲۲:۴۲
علی شمخانی همان بناپارت اسلامی است که لیلاز حزب کارگزاران سازندگی به دنبال آن در راس قوه مجریه است در دوران پسارییسی (423374)
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۱:۲۴
یعنی تو دین خودمون یک شخصیت والاتر از بناپارت رو نمیتونسی مثال بزنی. تا چه حد غربزدگی و شرق زدگی ! (423409)
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۲۳:۱۰
آقای دهباشی یک مستند بسازد در مورد رای ندادن در شرایط 1384 و 1398 و 1400 و فلاکت هایی که ناشی از آن بود! (423379)
مهدی فراهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۱۱:۵۷
سرانجام با یکی از ارکان اصلی به اصطلاح خودشان محور عبری عربی آمریکایی آشتی کردند فقط مانده آمریکا و اسرائیل که برای آمریکا هم پشت سر هم دارند پیغام می‌فرستند که ما حاضر به مذاکره هستم ( اینها همانهایی هستند که هر روز در خیابانه می‌ریختند و شعار می‌دادند ای آنکه مذاکره شعارت و از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند) وقاحت و ضربه زدن به منافع ملی و مردمی و تغییر مواضع سیاسی به خاطر منافع جناحی و قبضه کردن قدرت به وسیله اقلیت مافیایی تا چه حد. (423413)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها