به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۳۹۳۰۰۴

 بی‌حجابی باعث شوهر دزدی می‌شود!

 بی‌حجابی باعث شوهر دزدی می‌شود!
گروه سیاسی:  نماینده  انار و رفسنجان در مجلس با اشاره به مصوبه اخیر سران قوا در خصوص حجاب می‌گوید: بیش از ۴۰ سال از جمهوری اسلامی می‌گذرد و مباحث مختلفی در خصوص حجاب صورت گرفته است. ولی تنها بعد اقناع سازی و بعد فرهنگ سازی کافی نیست و در کنار این دو بعد، باید حتما موارد بازدارنده‌ای هم وجود داشته باشد. چرا که این دو مانند دو تیغه قیچی باهمدیگر کارآمد وکارساز خواهند بود. یعنی هم بعد سلبی و هم بعد ایجابی؛ لذا باید در هر دو جهت فعالیت داشته باشیم.
به گزارش اصلاحات نیوز، حسین جلالی ادامه داد: در بعد ایجابی که باید اقناع سازی صورت بگیرد، روشی که در خصوص پیامد‌های کرونا داشتیم چه بود؟ و چه شد که مردم احساس خطر کردند؟ خب همه دستگاه‌ها از صداوسیما تا وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها همه و همه آمدند وسط و کمک کردند و خطر کرونا را به صورت جدی به مردم نشان دادند. تلویزیون هم به صورت جدی با برنامه‌هایی مانند انیمیشن و غیره، به نحوی این موضوع را نشان داد که انسان از سایه خودش هم حساب می‌برد. مثلا در تلویزیون برنامه‌ای پخش می‌شد و می‌دیدیم که یک ویروس با فرد برخورد می‌کرد و فرد متلاشی می‌شد، طبیعتا در مسئله کرونا هم اقناع سازی صورت گرفت هم موارد بازدارنده‌ای داشتیم که مثلا اگر ماسک نزنند جریمه می‌شوند. خب ما موفق شدیم کرونا را مهار کنیم.
رئیس دفتر اسبق مرحوم مصباح یزدی، با بیان اینکه در مسئله عفاف و حجاب تنها مسئله سلامت خانواده نیست، گفت: بحث این است که الحیا راس الدین. یعنی واقعا حیا برای جامعه به منزله سر برای بدن است و زمانی که نباشد می‌شود بدن بی سر. بدن بی سر حیات و ارزشی ندارد.وقتی از یک خانومی که خودش هم اعتقاد راسخی به حجاب ندارد، سوال می‌کنیم که دوست دارید همسرتان در یک اتاق در کنار یک خانوم کار کند یا در کنار یک مرد؟ می‌گوید نه من تمایل دارم شوهرم در کنار یک مرد کار کند. او نگران آینده خانواده‌اش است و می‌ترسد که شوهرش را از او بربایند. خود ربودن شوهر برای این زن یک ارزش محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در جامعه باید بفهمیم که بی حجابی باعث می‌شود که خانواده‌ها متلاشی شوند. شوهران از خانواده‌ها جدا شوند و یک شوهر دزدی صورت بگیرد و بهداشت جنسیتی آسیب ببیند و چارچوب خانواده بشکند. در بعد اقناع سازی باید این مسائل را به مردم توجیه کنیم. جامعه‌ای که در آن خانواده دچار فروپاشی می‌شود، آن جامعه اصالتش را از دست داده است. خانواده سرچشمه جامعه است و اگر این سرچشمه آسیب ببیند، قطعا آن چشمه از بین می‌رود. باید جامعه را اقناع کنیم که این بی حجابی پیامد‌های اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و عرفی دارد.
جلالی با اشاره به اینکه در مسئله حجاب همه دستگاه‌ها باید ورود کنند، گفت: تا جایی که اطلاع دارم، همه مسئولین متقاعد شده‌اند که همه باید وسط بیایند و با قرارگاه مرکزی که در وزارت کشور شکل میگیرد، مباحث ایجابی و سلبی در خصوص حجاب شروع شود.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در برنامه‌های جدید به هیچ عنوان مواجه فیزیکی و مقابله‌ای نیست، گفت: در بعد سلبی، بحث هوشمند سازی است و برخورد‌های سلبی باید از طریق هوشمندسازی صورت بگیرد و هیچ گونه مواجه‌ای نیست. البته که حتما باید با تذکر، تنبه و توجه همراه باشد. یعنی وقتی که یک قانونی را زیر پا می‌گذارد، ابتدا باید به او تذکر دهند که شما تخلف کردید و به حریم دیگران ورود کردید و باید به قوانین توجه کنید. بعد از ارسال این پیام باید به فرد یک فرصتی بدهند تا فکر کند و بعد وارد موارد سلبی و بازدارنده دیگر شوند. درصورتی که مایل بود به رفتارهایش ادامه دهد طبیعتا باید هزینه‌اش را هم پرداخت کند.
برچسب ها: حجاب

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۰:۱۰
بی‌حجابی باعث شوهر دزدی می‌شود!
مواظب باش ندزدنت ناقلا. (424018)
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۰:۴۴
کلاً درست گفته (424025)
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۰۰:۱۷
تفکر قفلی دارین فساد رو فقط تو بی حجابی می دانید درحالی که مملکت رو فساد برداشته (424098)
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۱:۳۳
از نماینده محترم می پرسم الان مشکل اصلی مملکت شوهر دزدی است یا معیشت اگر پاسخ را می دانید الحمدلله و اگر نه وای بر حال اکثریتی که در دستان اقلیتی نادان چون شما گرفتار شده اند (424027)
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۱:۳۸
حتی نمی توانند یک دلیل منطقی بر گفته خود بیابند!!؟؟ (424029)
خنند
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۲:۰۲
خاک برسرملتی که توبااین طرزتفکرت نماینده آن هستی!!!از کجا این نظریه ات
رامورد آزمون قرادادی ،این گفته تو حداقل به ۵,۶میلیارد مردم جهان توهین مستقیم است.
وای!!! نماینده مردم چه به مردم تحویل می دهد .بارها بزرگان دین تایید
کرده اند که کم حجابی به معنای فساد در اخلاق نیست. (424031)
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۶:۲۵
باور کن آقا تورو توی دیوارم بزارن رایگان کسی برنمیداره تورو نگران نباش (424050)
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۶:۵۱
اختلاص مدیران و ریاکاری مذهبیون باعث چی میشه؟ (424052)
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۹:۱۷
شما که میگویید ۴ زن دائمی وتاچهل زن صیغه حلاله ....خب چرا بدزدند ؟؟، (424068)
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۹:۵۵
شوهردزد؟!!!!! (424071)
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۲۱:۲۸
خاک بر سر ما ببین چه کسانی با چه طرز فکری بر مردم حکومت میکنند (424079)
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۰۰:۵۹
اقای نماینده فقر چی به نظر شما تاثیری نداره (424101)
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۱۰:۳۴
کلا بیخود گفته دیگه اکثر ملت اینها را قبول ندارند (424125)
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۱۸:۵۵
آن چیزی که باعث جذابیت خانم ها می شود رفتار آنهاست و نه موی آنها و آن چیزی که درک آن برای بعضی از حضرات مشکل است، اهمیت تربیت و رشد شخصیت آقایان است که دچار هرزگی نشوند. (424167)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها