به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۸ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۹۶۱۱۰

برنامه جدید بریتانیا برای اسکان پناهندگان

برنامه جدید بریتانیا برای اسکان پناهندگان
گروه بین الملل: دولت بریتانیا قصد دارد برای صرفه‌جویی در مخارج اسکان پناهجویان، از کشتی‌ به جای هتل استفاده کند. تاکنون یک کشتی باری برای سکونت حدود ۵۰۰ پناهجو اجاره شده است. این اقدام موجی از انتقادها را برانگیخته است.
ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا اخیرا هزینه بالای اسکان پناهجویان در هتل‌‌های این کشور را مورد انتقاد قرار داد.
حال دولت محافظه‌کار این کشور تصمیم گرفته است که به جای هتل، از کشتی برای اسکان برخی از پناهجویان استفاده کند. تاکنون یک کشتی باری برای اقامت حدود ۵۰۰ پناهجو در منطقه ساحلی دورست اجاره شده است.
گفته می‌شود که این طرح دولت برای پناهندگانی در نطر گرفته شده که به طور غیرقانونی به بریتانیا رفته اند و قرار است اخراج شوند. این افراد سپس یا به کشور مبدا و یا به کشور آفریقایی رواندا فرستاده می شوند.دولت بریتانیا نیز برای پس فرستادن بخشی از پناهجویان به رواندا، توافق‌نامه‌ای با دولت این کشور امضا کرده است.
برنامه دولت سوناک مورد انتقاد گسترده‌ای در بریتانیا قرار گرفته است. حتی برخی از سیاستمداران عضو حزب محافظه‌کار حاکم در مناطق گوناگون تهدید کرده اند که از دولت شکایت خواهند کرد.  
کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) نیز از این اقدام دولت بریتانیا به شدت انتقاد کرده است.شماری از منتقدان بریتانیایی، محافظه‌کاران را متهم کرده‌اند که با اعمال این سیاست سخت‌گیرانه در قبال پناهجویان، به دنبال کسب رای و پیروزی در انتخابات هستند.

 
برچسب ها: پناهندگان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها