به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۳۹۶۲۹۹

حرفی که توهین به چادری‌ها هم بود

حرفی که توهین به چادری‌ها هم بود
گروه سیاسی: اعتمادآنلاین نوشت: حمید رسایی، نماینده سابق مجلس و عضو جبهه پایداری، در توییتی چادر زنان را با چادر خودرو مقایسه کرد و نوشت: «در عجبم از مردی که از ترس خط و خش، به ماشینش چادر می‌پوشاند، اما همسر و دخترش را بدون چادر، در کوچه و خیابان رها می‌کند.»
در ادامه برخی واکنش‌های کاربران به توییت رسایی را می‌خوانید:
*یکی از دلایل حجاب‌گریزی، همین تمثیل‌های موهن و نابخردانه‌ای است که زن را به خودرو، صدف، کوفته و سایر پدیده‌های غیرانسانی تشبیه می‌کند. دهه‌هاست در تبلیغ حجاب، به این تشبیه‌های مستعمل متوسل می‌شوند؛ بی آن که حتی بفهمند می‌توان تشبیهات مشابهی برای رد حجاب به همین قیاس آورد.
*آدم باشعور «سوار» همسر و دخترش نمی‌شه، «پارک»شون نمی‌کنه، باهاشون «بوق» نمی‌زنه، زیر دست «مکانیک» نمی‌فرستدشون، باهاشون «گاز» نمی‌ده و «تصادف» نمی‌کنه، و از همه مهمتر «نمی‌خرد»شون و چندسال یه بار «تعویض»شون نمی‌کنه.
*متوجه شدید که نگاهشان به زن در حد وسیله نقلیه است...*در منطق رسایی، یعنی اگر زنی هم روی ماشینش چادر بکشه باید رو شوهرش چادر بکشه؟! یا این موضوع فقط برای آقایون صدق میکنه؟! یا اصلا چه معنی داره زن ماشین داشته باشه؟! یا زن مثل ماشین  دارایی مرده؟ نادانی تان که جای خود! شما فقط زن ستیز نیستید،انسان ستیزید!
*من و مادرم سالهاست چادری هستیم.. این حرف شما توهین به قشر چادری بود
*یعنی شما میگی ارزش همسرتان مثل ماشین هست؟ 
 
برچسب ها: حجاب

۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۱۲:۵۲
سیم برق که روکش داره رو می شه بهش دست زد
اما سیم لخت رو کسی جرات نمی کنه دست بزنه

آیا می شه برای دفاع از برهنگی غربی ها از این مثال استفاده کرد؟ (426298)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها