به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۳۹۸۱۷
زيباکلام: سیما «من‌ روحانی‌ هستم» را پخش کند

ماکیاول از قبر به‌درآيد و از اين‌دوستان یاد بگیرد!

گروه سياسي:​ فیلم «من روحانی هستم» در حقیقت نشان می‌دهد که چگونه افراد و اشخاص که خدا را می‌پرستند و نماز می‌گزارند، آنقدر راحت برای قدرت، برای زدن حریف و رقیب سیاسی، برای کسب امتیاز سیاسی، زمین و زمان را به هم می‌دوزند و می‌بافند.
ماکیاول از قبر به‌درآيد و از اين‌دوستان یاد بگیرد!
صادق زیباکلام در يادداشتي در روزنامه اعتماد نوشت: من بر خلاف خیلی‌ها به همه توصیه می‌کنم که فیلم «من روحانی هستم» را ببینند. اگر دستم می‌رسید و کاره‌یی بودم اتفاقا از صدا و سیما می‌خواستم که حتما این فیلم را پخش کند. در چندین نوبت هم پخش کند که همه آن را ببینند. می‌دانید چرا؟ چون اتفاقا این فیلم مستند بیش از آنکه ضایع‌کننده روحانی باشد، سقوط اخلاقی سازندگان و مخالفان آقای رییس‌جمهور را به نمایش می‌گذارد یا دست‌کم و در معصومانه‌ترین نگاه به سازندگان آن، «من روحانی هستم» بیانگر عمق بی‌اخلاقی و تمسک به راه و روش‌هایی است که در بهترین حالت باید آنها را غایت ماکیاولیستی بودن یک جماعت و گروه سیاسی دانست.

فیلم من روحانی هستم، در حقیقت نشان می‌دهد که چگونه افراد و اشخاص که خدا را می‌پرستند و نماز می‌گزارند، آنقدر راحت برای قدرت، برای زدن حریف و رقیب سیاسی، برای کسب امتیاز سیاسی، زمین و زمان را به هم می‌دوزند و می‌بافند، سره و ناسره را درهم می‌تنند، راست و دروغ را بی‌محابا با هم درمی‌ریزند و بدون کمترین عذاب وجدان چشم بسته و مثل آب خوردن بر روی هر حق و باطلی می‌نهند که حسن روحانی را بی‌اعتبار سازند.

ماکیاول را باید از درون قبر به‌در آورد و به کلاس این دوستان برد که یاد بگیرند هدف چگونه پست‌ترین وسایل را هم توجیه می‌کند. یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های تحریف آن است که شما موضوعی را بدون مقدمه و موخره آن یا بدون صدر و ذیل آن روایت کنید. جمله‌یی را، حرکتی را، موضع‌گیری را و اظهارنظری را از حسن روحانی یا هر کس دیگری بدون آنکه به مخاطب توضیح دهیم که آن کنش سیاسی در چه شرایطی بوده، ماقبل و مابعد آن چه بوده، در چه فضایی گفته شده، بدون در نظر گرفتن هیچ‌کدام از اینها فقط آن جمله، حرکت و یا موضع‌گیری را روایت کنیم.

داستانی که تحت عنوان ماجرای مک‌فارلین اتفاق افتاد درست چنین وضعیتی را دارد. آن حرکت اتفاقا می‌توانست به بزرگ‌ترین گام در جهت تامین منافع ملی کشور تبدیل شود. اما یک جریان تندرو آن را خرابکاری کرد و نهایتا همه تمهیداتی که تحت عنوان ماجرای مک فارلین شروع شده بود، متوقف ماند. کمترین فایده جریان مک فارلین این بود که خونی و جانی تازه در دفاع ضدهوایی ما که عملا به واسطه نداشتن قطعات وتجهیزات زمین‌گیر شده بود به وجود آورد. ده‌ها فروند هواپیمای جنگنده و بمب‌افکن عراقی‌ها در نتیجه تسهیلات ضدهوایی که به واسطه معامله با مک فارلین به دست ما رسیده بود، در عملیات بعدی در جنوب و غرب سرنگون شدند.

شمار قابل توجهی از نمایندگان مجلس دوم با تداوم نخست‌وزیری موسوی موافق نبودند. آنان اغلب تعلق به طیف راست سیاسی داشتند و علت مخالفت‌شان هم به دلیل سیاست‌های چپگرایانه و به زعم آنها سوسیالیستی دولت وی بود. سردمداری این گروه یا این جریان با مرحوم آیت‌الله آذری‌قمی بود. وساطت آقای هاشمی رفسنجانی در مجاب کردن این آقایان که با ادامه کار موسوی موافقت کنند به جایی نرسید و در نهایت نزد مرحوم امام(ره) رفتند. مرحوم امام(ره) با برکناری مهندس موسوی مخالفت کردند. اولا ایشان با سیاست‌های چپ‌گرایانه مهندس موسوی موافق بودند، یا دست‌کم با سیاست‌های به زعم جناح راست، سوسیالیستی وی هیچ مخالفتی نداشتند.

دلیل دیگر مرحوم امام(ره) در اصرارشان برای ماندن موسوی این بود که ما در وسط جنگ با عراق بودیم و مرحوم امام (ره) معتقد بودند که تغییر دولت پیام خوبی به عراقی‌ها و دیگران نمی‌دهد. ممکن است این‌گونه تعبیر شود که میان ما اختلافاتی به وجود آمده و دشمنان ما از تغییر دولت تصور کنند که در داخل با بحران مواجه شده‌ایم.

در نهایت آن نمایندگان که تعدادشان به 99 نفر می‌رسید به رغم صلاحدید امام(ره) به تداوم دولت موسوی رای مخالف دادند، اما این همه آن ماجرا نیست. برخی از رادیکال‌های آن زمان تلاش کردند که مخالفین را متهم به استنکاف از رای امام(ره) بنمایند و آنان را به اصطلاح ضد ولایت فقیه معرفی کنند. جالب است که امام محکم در برابر تندروها ایستادند و نشان دادند هیچ آزردگی و دلخوری از این که آن 99 نفر مطابق نظر ایشان رای ندادند، ندارند. بخش‌های دیگر فیلم «من روحانی هستم» را که منصفانه و به دور از دروغ و تحریف مورد بررسی قرار دهیم به همین نتایج بالا که در مورد مک فارلین و 99 نفر گفتیم، می‌رسیم. منتها حرف اصلی و اساسی همان است که هدف چقدر وسیله را توجیه می‌کند؟

afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۱:۰۸
با کمال تاسف تغییری در تفکرات ان جمع راست گرا بوجود نیامده هنوز هم بسیاری هستندکه عقیده گوشت در برابر توپ رادارند..متاسفانه سم پاشیهای گروهی افراطی و تندرو خدمات ونکته دانیهای بسیاری از افراد دلسوزرا از اذهان مردمی که در ان روزها نبودند برده (222404)
Mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۱:۴۸
واقعا ماکیاول باید بیاد جلوی آقایان افول گرا و افراطی لنگ بندازد.
آقای دکتر زیبا کلام این صداقت و وجدان آگاه و بیدار شما برای همیشه در تاریخ وطنمان باقی خواهد ماند. و آینده گان نخواهند گفت که ننگ بر مردان بیدار آن زمان.
وجود وجدان های بیداری همچون سعید لیلاز ، صادق زیباکلام ، علی مطهری، ابراهیم یزدی ، سید علیرضا حسینی بهشتی ، همسران شهیدان باکری و همت ، آیت االه صانعی و ... ما را در دادگاه تاریخ و عدل الهی سربلند می کند ، که مانند آب راکد در برابر دروغ اتهام و تزویر و نفاق نبودیم. (222413)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۵:۴۹
تا حالا کسی اندازه شما(محمد) برای این دوستان هندونه باز نکرده بود (222510)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۲:۱۷
تا حالا هم کسی به اندازه شماها چشمانشون رو بروی حقایق نبسته(البته کاملا عمدیه)
چشم بست بروی تورم و گرانی و ...
خداییش من یکی خسته شدم اینقدر اینارو گفتم و تو مختون نرفت بیچاره مسئولان از دست شما چکار میکنن!!! (222650)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۱:۵۵
زیباکلام جان!
اینها که نوشتی خوب همه واضحات هستند! چیز جدیدی ننوشتی! باید می نوشتی اینها به آن دلیل این کارها را می کنند که خود را طلبکار از رهبری و طلبکار از نظام و حتی طلبکار از اسلام می دانند! چون معتقدند اکر نبودند نظام نبود رهبری نبود حتی اسلام نبود! اگر نه، درب مفتخوری هایشان را ببندند تا آنها هم مثل میلیونها نفر جوان بیکار این مملکت بیکار شوند و نان شب نداشته باشند تا بفهمند در 8 سال گذشته چه خیانتهایی بزرگی به رهبری و نظام و اسلام و در نهایت مردم که نکردند. (222415)
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۲۱
طالبانیسم و لمپنیسم در خدمت شارلاتانیسم... (222423)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۵۷
کلا این حرکات تندروها احتمالا توسط یک تیم هدایت میشود و اینها از جنس همان بحرانهاي 9 روز یکبار زمان خاتمی است و پایانی ندارند و هدفشان مشغول کردن دولت روحانی به حواشی و فشل کردن آنست ولی روحانی باید این گروهها را رسوا کند و با کشاندن خلافکارا ن اصلی در دولت قبلی به دادگاه عملا سران این گروهها را بزند و فرصت بحران سازی از آنها را بگیرد، در غیر اینصورت آنها گستاخ شده و ابتکار عمل را بدست می گیرند و نخواهند گذاشت آب خوش از گلوی ملت پایین برود (222490)
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۸:۲۹
به گمان بنده تمامیت خواهان 3 گزینه پیش روی دارند:1-تمکین به رای ملت و تن دادن به حاکمیت کامل قانون اساسی و سهم بردن از قدرت متناسب با وزن و پایگاه اجتماعی شان در کشور و نه بیشتر...2-اقدام به کودتای نرم با کارشکنی, سنگ اندازی و آتش باری تبلیعاتی و رسانه ای گوبلزی و یا حتا کودتای سخت علیه دولت و ملت برای به سقوط کشاندن دولت...3-ورود کشور به جنگ با انجام اقداماتی ماجرا جویانه...! امیدوارم از گزینه ی دوم و سوم رویگردان شوند و گزینه ی یکم را برگزینند که صلاح ملت, نظام و کشور در این گزینه است...! (222586)
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۵۴
اولا که باید ماهیت سازندگان این مستند بشه بعد ...در ضمن افراطی شمایی بودید که به خاطر قدرت 8 ماه کشور را به منجلاب بردید ، شما قدرت طلبان هم بهتر است به پرونده خودتان نگاه کنید بعد اظهار فضل کنید ...
همین شمایی که به غرب پیشنهاد تحریم ایران را می دادید ...
ببین چه کسانی دیگران را افراطی می دانند ؟!!!!!!!! (222434)
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۴۶
pd عزیز! لطفا یا بر اطلاعات خود بیافزایید و یا قلب خویش را از کینه و نفرت پاک کرده تا بتوانید شب ها آرام بیاسایید...! (222570)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۵۷
یا معنی منجلاب عوض شده یا شما معنی منجلاب رو نمی دونید (222574)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۲:۰۳
سازندگان این مستند پادوی کسانی هستند که بگم بگم و پرونده سازی را در کشور باب کردند و در مناظره انتخاباتی افراد غایب در مناظره را هدف تهمت های خود قرار دادند. ای کاش این خوارج زمان مستندی هم درباره دزدی های میلیاردی منصور اریا و خاوری و بابک زنجانی و اطرافیان رییس جمهور سابق در هشت سال گذشته می ساختند تا مردم بفمند در این مدت چه خساراتی بر کشور وارد شده است. (222642)
یه رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۲۷
فیلم من روحانی نیستم رو دیدم
چیز خاصی نداشت و تنها مسئله عقب نشینی هسته ای زمان خاتمی توش بود (222558)
رز
Romania
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۱:۱۶
خب خوبه نقطه مشترک رسیدیم یادتان هست با بریدن اول و اخر حرف امدی نژاد داستان هاله نور ساختین و هنوز هم به ان استناد می کنین ؟ (222406)
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۸
گویا شما فیلم سخنان آقای احمدی نزاد را پیرامون هاله ی نور در بیت آیت ا... جوادی آملی ندیده اید...؟! توصیه می کنم آن فیلم را تهیه کرده و با دقت ببینید...!؟اگر نتوانستید فیلم را تهیه کنید, به بیت آیت ا... جوادی آملی مراجعه کنید و شرح ماجرا را جویا شوید...! (222465)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۵:۵۱
مگر سازنده های فیلم چه کردند غیر از بازخوانی خاطرات آیت ا... هاشمی رفسنجانی عزیز بوده و چندتا فیلم دیگه (222511)
هیچ کس
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۲:۳۵
مجیدجان بیدارشو (222654)
شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۳۵
خواهشا لینک فیلم کامل بدون سانسورش رو بذار تو که اینقدر با اطمینان می گی. مگه تنها کلام خنده دار رییس جمهور محبوبتون همین بود؟ یادت رفته اون موقع که می گفت رفتم نیویورک بچه به من اشاره می کرد و به باباش می گفت محمود محمود. یا یادت رفته جمله معروف آب ریختن به جاهای در حال سوختن یا یادت رفته اون حرف خنده دارش که می گفت فرمانده هان آمریکایی مستقر در عراق براش احترام نظامی میذاشتن و ازش امضا می گرفتن؟ (احترام نظامی فقط بین نظامی هاست) بازم بگم ... بگم (222479)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۱:۲۱
سازنده این مستند سخیف یک خانم به نام شفق مدیا هست که ایشون حتی بر علیه آقای هاشمی هم مستند ساخته است ..
جالب اینه که هرکسی زد تفکرات اصلاح طلبان فیلم میسازد همه تشویقش میکنند و حتی خیلی از مکانها پخش میشود اما کافیست یک اصلاح طلب یک مستندی از رفتارهای این افراطیون بسازد..بیا و ببین که چه بلوایی میکنند، که دست سازنده فیلم تو دست اسرائیلی ها بوده (222407)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۱۱
بابا یکی به من هم بگه کجای این فیلم دروغه!ظاهراکه براساس خاطرات خود روحانی ورفسنجانی تهیه شده.بیائیم با ذکر موردی اشتباهات ان نقد سازنده را یاد دهیم. (222418)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۵:۱۰
موضع اصلی اینه که چرا عده ای در تاریکخانه نشسته اند و بقیه را رصد و نقد می کنند و خود را آشکار نمی کنند و باید نام اصلی طراحان و منابع مالی این کارها معلوم باشد که مثلا پول ناپدید شده تامین اجتماعی ویا بابک زنجانی و یا آن 3000 میلیارد مه افر ین نباشد تا بخواهند دو باره مردم را فریب داده به ان دوران . . . برگردانند ! اقای همو طن تو کار دیگه ای تو زندگیت نداری ؟ (222495)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۱۳
نقد چه اشکالی داره؟ایشون یه فیلم هم به نام کدام انحراف در نقد دولت دهم ساخته.به هر حال تضارب ارا وجامعه چند صدائی باعث شکوفائی اذهان میشه. (222419)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۲۴
دوست عزیز! شفق مدیا اسم یه مؤسسه هستش که فکرکنم تهیه کننده این فیلمه سراسر دروغ بوده! کارگردانش هم اگه درست یادم باشه فردی به اسم معصومه نبوی هست که قبلا هیچ نام و نشونی از این خانم نبوده طوریکه حتی انجمن مستندسازان هم این آدمو نمیشناسن!! با این وضعیت این جماعت حتی با خوارج هم قابل قیاس نیستن! اینا ماکیاول که سهله،خود شیطونو درس میدن!!! (222424)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۴۲
اقا اسم موسسه شفق مدیا هست نه اسم کارگردان....فرقی نداره چه موسسه چه شخص جقتشون از یک گروه ورشکسته ی سیاسی هستند. (222429)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۰۷
ولی فک نکنم شفق مدیا اسم شخص باشه .!!!!! (222441)
اقای شفق مدیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۴۷
کاوه جان خوب خندیدم مرسی..شفق مدیا... (222459)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۱:۱۲
اسم هنری این خانم شفق مدیا هستش نمیدونستی بدون خوش خنده. (222636)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۲:۴۰
البته اینم بگم که نام واقعی ایشون معصومه نبوی است
ام اسم گروه و نام هنریشی شفق مدیا هستش (222655)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۱:۲۶
چه سخن زيبايي: ماكياول را بايد از قبر در اورد و سر كلاس اين دوستان برد تا بفهمد هدف چگونه پست ترين وسايل را هم توجيه مي كند. (222408)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۱:۳۰
گرچه با بعضی سخنان جناب زیبا کلام مخلفم ولی حقیقتا اینگونه است وقتی یکی از بزرگان جبهه پایداری که باید جبهه پولداری خواند تمام ارزشهای ساده زیستی مردانگی مروت ایستادگی شهدا وایثارگران وجانبازانی که از کل جهان یک متر سقف برای تماشا دارند وحزب اللهی ناب وحقیقی هستند را زیر سوال میبرد وبراحتی میگوید حزب اللهی باید عرضه داشته باشد چرا که خودش عرضه داشته وبدون وزیر ووکیل بودن حقوق داشتن حقیقی وارتزاق زیاد از بیت المال به مال ومنال زیادی رسیده زیر سوال رفته ماکیاول کجا ظرف هشت سال اینگونه شد ؟؟خدایا (222409)
من طرفدار روحانی هستم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۱:۳۰
سلام
این دوستان حافظه تاریخی ندارندیا لااقل نمی خواهند داشته باشند که حضرت امام هیچکاه به این طیف تندرو روی خوش نشان ندادند.راه امام راهی است که آقای خاتمی طی میکند.زنده باداسلام رحمانی وزنده باداصلاحات (222410)
بختیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۱۵
آنها دوست دارند این قضیه بشود که یک سری تهمت ها را بزنند، اذهان را مشوش کنند و کسی هم رذالتشان و حرفی را که میزنند، نبیند.
اتفاقا صدا و سیما در چند نوبت پخش بکند که همه ببینند.
تا نشود مثل آقایان در حصر که حرف از محاکمه شان هم جرم شود.
تا نشود مثل هلوکاست که حرف زدن در موردش هم جرم شود. (222420)
مهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۱۷
این حجم از نیرنگها را فقط با فیلم سازی می توان نقش بر آب کرد. دوستان هنرمند باید فیلم های متعدد بسازند از آنچه در این 8 سال گذشت. هر قدر بگوییم که احمدی نژاد اقتصاد و سیاست و فرهنگ و ... را چه کرد فایده ندارد... باز هم مردم کوچه و بازار سر کوچکترین مورد فراموش می کنند همه گذشته را. (222421)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۰۱
بله! از این فیلم ها بسازند و همراه با همه ی تماشا کنندگان تشریف ببرند زیارت کهریزک! (222438)
دروغگویان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۲۰
دانستن حق مردم است اگر ما صلاح بدانیم! (222422)
فدایی دکتر زیباکلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۰۱
چرا دانستن در زمان آقای احمدی نژاد حق مردم نبود؟؟!! و حتی بلکه برای دانستن حقیقت شامل اتهامات بی پایه همچون خس و خاشاک و فتنه گر به فرد حقیقت جو مظلوم نیز میشدن؟!...و زندان کهریزک و آزادی را هم فهمیدیم در زمان شما افولگرایان. (222439)
فدایی جان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۶:۵۱
الان که قدرت دست مدعیان دانایی است نشان بدهند که به شعار" دانستن حق مردم است احترام می گذارند وباور دارند" تا زمانیکه قدرت دست نیروهای مخالفشان افتاد آنها هم یاد بگیرند به این قانون وشعور ملی احترام بگذارند (222535)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۲:۱۰
زیباکلام خودش فدایی آمریکاست ... (222645)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۲۱
هنرمند ارزشی وغیر ارزشی نداریم.اینو خود رئیس جمهور فرمودند.باید هنرمندان از هر قشری رو با هر زبانی وعقیده ای پذیرفت.حتی اگه به مذاق ما خوش نباشه. (222476)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۲۵
فعلا که همه لینکهای دانلودش بسته است ونمیتونیم بفهمیم اصلا چی هست!که بعد بخواهیم قضاوت کنیم.بهار تو دیدیش؟ (222425)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۵۵
شما چی دیدیش اقای تضارب ارا؟؟؟؟اگر لینکها بسته است چطور اینقدر اظهار فضل میکنید...... (222573)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۳۱
پنهان کاری تا کی؟؟

تا کی میخواهید گذشته اقای روحانی رو از مردم پنهان کنید

بگذارید مردم ببیننند ودلایل تون رو هم به مردم بگویید

قاضی نهای مردم هستن

به شعور مردم احترام بگذارید

پنهان کاری نتیجه معکوس میدهد (222426)
اصلاح طلب مصلحتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۳۶
دانـستــــن حــــــــــــق مردم است اگر مصـلحـــــــــــــت باشد! (222427)
علی
United Arab Emirates
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۴۰
درود برزیبا کلام
افراطیون از فتنه فتنه گفتن خسته شده اند به ساختن فیلم علیه روحانی روی آورده اند (222428)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۴۲
بابا زندگی یه نفر رو شفاف برای مردم توضیح دادن اونم طبق خاطرات خودش چه ناراحتی داره!فوقش هر جاش دروغ بود برملاش کنیم. (222456)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۲:۴۸
اخه اینا جرات این کارو ندارن برادران تندرو افراطی افساد گرایان مگه میزارن....! (222432)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۱۴
خیلی جالبه که یک فیلم علیه رئیس جمهور ساخته میشه و اتفاقی نمی افتد ولی روزنامه ابتکار فقط یک تیتر میزند که.................................. وتوقیف میشود العجب العجب بهار جان خواهشا منتشرکن .نترس توقیف نمیشی ما که چیزی ننوشتیم (222443)
اصلاح زشتیها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۶:۵۴
قرار نیست هرکار اشتباه اونا میکنند ما هم بکنیم (222538)
ازاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۱۶
واقعا مایه شرمساری است که عده ای خود را همه کاره می دانندو با انگ زدن به این و ان دیگران را فتنه گر می خوانند در حالی که اگر سر در گریبان خود کنند کسی فتنه بر انگیزتر از انان نیست چرا که تاب تحمل سخن دیگران راندارند وهر کار اشتباهی میکنند دوست دارند به به و چهه چهه بشنوندوریاکاری ودروغ رادرجامعه شیوع می دهندخداوند هدایت کندرهروان قومی را که مولایمان علی را هم فتنه گر خواندند و حکم به شهادتتش دادند وگفتند علی نماز نمی خواند در حالیکه خودشان را نماز شب خوان می دانستند (222444)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۳۰
دکتر جان نگران نباش مردم ما خودشون بهترین مفسرن و میدونن انگیزه تندروها از ساخت این به اصطلاح مستندها چیه به نظر من این کارها فقط باعث انزوای بیشتر خودشون و محبوبیت بیشتر آقای روحانی میشه (222450)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۲۵
من از اینها دفاع نمی کنم ولی شما خاطرتون نیست چقدر ضد احمدی نژاد مستند می ساختند ؟ (222555)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۳۸
. . . أين افراطي هاي ورشكسته از أين فيلم ها زياد خواهند سأخت تا كي بأيد شاهد تهمت زدن هاي أين ازخدا بي خبران باشيم (222454)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۳۹
من فيلم راديدم تماماديدم 90درفيلم از خاطرات آقاي هاشمي است (222455)
بهارنیوز محافظه کار نباش!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۴۴
با آقای زیبا کلام موافقم

اصلاح طلبان وکارگزاران نباید بترسند وبه شعور مردم احترام بگذارند واجازه بدهند مردم این فیلم را ببینند وخودشان قضاوت کنند

ژنهان کاری کار خوبی نیست (222457)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۷
قابل توجه آقاي مجيد مجيدي و جريان 4 سال قبل......!!!!!؟؟؟؟؟؟ (222464)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۱۱
مهنام درست گفته اند باید از انچه در 8یال گذشته در ایران اتفاق افتاد را هنر مندان به زبان هنر بیان کنند
همه مردم میدانند که بنام عدالت وامام زمان و دولت پابرهنه ها
چه لصمات واسیب ها که بر مردم واسلام وانقلاب وارد نکردند
همه میدانند خوب هم میدانند
اما باید بارها وبارها به زبان دادبیات وهنر بیان شود تا این خاطره زشت وتلخ
هیچگاه از ذهن ها حذف نشود تا مردم ومسئولان در تاریخ اینده چنین کلاه گشادی سرشان نرود (222473)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۱۶
چه گویم که نا گفتنم بهتر است ......زبان در دهان پاسبان سر است .هشت سال گفتیم افاقه نکرد دیگه زبانمان مو در آورد اما مسئولین هنوز دز خواب پیشرفتند!! (222474)
ارسلان&
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۳۵
سلام بهارجان این کامنت راپخش نکن،خواستم بگم چندروزی هست یکی میادنظرمیده اسمم رامی نویسه، ازاین به بعداسم من ارسلان &هستش بااین نشانه که جلو اسمم گذاشتم، چندجادیدم علیه اصلاحات بااسم من نظرمیده خواهشن مواظب این شیادها باشید (222480)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۵:۰۱
اتفاقا این مورد برای من هم رخ داده احتمال تاکتیک جدید برادران پایداری جهت اقدامات تخریبی در فضای مجازی است تا کاربران را خسته و فضا را مغشوش کنند (222493)
ابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۳۹
لعنت بر افراطیون بی خرد !!! (222482)
ارسلان&
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۴۷
باسلام خدمت استاد و همه، خواستم بگم هرکی نمازبخواندمسلمان هستش ،خوارج ،طالبان،وحابیت،اینهاهمه نماز میخواندن ونمازخواندن هایشان رافریاد میزدندوهمیشه خودرا برحق میدانستن،حالااینها که خودرااصولگرا میدانندفکرمیکنند برحق هستن، اما باطل بودنشان راخود فریادمیزنند (222486)
ارسلان&
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۵۴
حاج آقا پناهیان فرمودن،بچه حزب اللهی بایدپولدارباشد اگر نباشدبی عرضه است،نتیجه میگیریم اینها که جبهه پایداری هستن کاملاراست گفتند چون برای قدرت وثروت بدجوری دارن پایداری میکنند. (222489)
ارسلان&
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۵۸
ازحالاباید آقای روحانی ریشه فتنه اینها راباید بزند.چون اینها هیچ چیزبرایشان مهم نیست،جزقدرت ونفت وریاست. (222491)
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۴:۵۸
سی دی 90 سیاسی که از طرف شما منتشر شد خوب بود؟؟؟!!! ماکیاولی؟؟؟!!! حالا این سی دی بد است؟؟؟؟!!!!! خوبه تو این سی دی "من روحانی هستم" به رئیس جمهور توهین نشده فقط چند تا نقد منصفانه گفتن اینطوری دارین ماکیاولی رو از قبر بیرون می کشین. (222492)
حااااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۶:۲۳
برو آشتو بخور. از بهار تعجبه نظر افراطی هارو پخش مبکنه (222524)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۱:۳۸
ساخت این فیلم یا کار بهار نیوزه یا کار خود زیبا کلام!!!!!!! (222641)
ارس&
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۵:۰۱
حقارت وبیچارگی دراین طیف پایداری موج میزند.کارشان به کجا رسیده، پناه میبریم به خدا ازشراینها. (222494)
حاااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۵:۴۹
ترخدا یه مسلمون به من یه توضیح کوچیک از این مستند پایداریا بدن؟؟؟؟ (222509)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۶:۵۹
درختی که تلخ است وی را سرشت گرش برنشانی به باغ بهشت
گر از جوی خلدش به هنگام آب به بیخ انگبین ریزی و شهد ناب
همان میوه تلخ آرد پدید از او خوب و شیرین نخواهی مزید (222541)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۱۸
این گروه های تندرو و در صدر آنها پایداری ها دست روی جهل عوام گذاشته و از هر حربه ای برای رسیدن به مقصود که دستابی به قدرت و تخریب حریف به هر روشی هست استفاده میکنند (222553)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۸:۳۰
کشور ایران در زمان ریاست جمهوری هاشمی و خاتمی پیشرفت داشته، ولی زمانی که ریاست جمهوری به گروه های افراطی رسید، کشور پسرفت زیادی کرد. حال این گروه ها به دنبال جنجال و هرج و مرج کشور هستند. بگذارید دولت روحانی کشور را با روش خودش اداره کند و موضوع هسته ای را سامان دهد و مانند زمان خاتمی کشور را به آشوب نکشید. مردم عاقل هستند و اگر نتیجه کار روحانی خوب نباشد در انتخابات از او حمایت نمیکنند. (222587)
کاوه آهنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۰:۱۶
()(_)(__)(___)احمدی نژاد و اطرافیانش و خیلیهای دیگر سالها بر طبل فساد کوبیدند و با احساسات مردم بازی کردند و مدام از اسمهای داخل جیب سخن گفتند اگر این شانتاژ بازی ها برای بدست آوردن منافع نبود برای هوس قدرت طلبی نبود چه چیزی بود؟برخی نادان نیز میگویند دستهایی در کار است که نگذاشتند حرفش را بزند!!!پس بفرمایید به مردمی که زمانانتخابات به بهانه این حرفها گرد خود جمع کرده فریب داده !ما رئیس جمهور انتخاب کرده بودیم اروای دلمان نه مترسک سر جالیز او که همه جا از شجاعت خودش میگفت واقعا تعریف برخی از دشمن ... (222620)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۰:۳۸
به نظرم اینایی که چنین کارهایی را رواج می دهند بیشتر از اینکه سودی ببرند ضرر میبرند .سال 76 اینا بر علیه خاتمی بودند خاتمی با قدرت را ی اورد . اگر به مردم بگند همه قلیان بکشند دیگر مطمئنم کسی قلیان نخواهد کشید .کاملا" بر عکس زمان زمان ناصر الدین میباشد. (222627)
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۳:۱۰
بريد خيانتهاي هشت سال زمان احمدي نژاد را فيلم كنيدچكهاي ميليوني به بعضي نمايندگان (222664)
ارسلان&
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۳:۳۵
دکترحسن عباسی عضوقرارگاه عمارفرمودند هرکس ماشین بالای یک میلیارد سواربشودباید زیرپا مثل سوسک لهش کرد چون داره اشرافی گری درمیاره و فخرفروشی میکنه،یکی نیست اینها راله کنه که دست درآرنج دربیت المال ملت مستضعف ایران داره چرا بایدجایی به نام قرارگاه درست کنن که چی بشه،کارمفیدش چیه بودجه بهش میدن که فیلم علیه ریس مملکت درست کنه (222668)
رضا احمدیان
United States
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۰۵:۴۵
. . . ، دیگر چیزی به اسم اخلاق باقی نمانده ، هدف هرگونه رذالتی را مشروع می کند. . . (222687)
ناصر
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۰۷:۵۸
خدا را می پرستند؟ نماز می خوانند؟ هر کس به خدا اعتقاد داشته باشد از ظن وبدگمانی هم پرهیز می کند چه برسد به نشر مطالبی با هدف تخریب و ابروریزی.
نماز بازدارنده ما از فحشا ومنکر است و عدم تقید به ان یعنی نمازی بی اثر وبی فایده (222694)