به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۳۹۸۷۴۷

دلارهای خانگی جمع و به جای آن ریال پرداخت خواهد شد؟

دلارهای خانگی جمع و به جای آن ریال پرداخت خواهد شد؟
گروه فیلم: یک نماینده مجلس در صحبت‌های عجیب از دولت خواست ارز در دست مردم را جمع و به جای آن به مردم پول ایرانی بدهد.
.....
این نماینده مجلس در اظهاراتی که واکنش بسیاری به دنبال داشته می‌گوید: «باید دلار های مردم را جمع آوری کنیم و به جای آن ریال بدهیم!» سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: «دولت باید اعتماد مردم را جلب کند و دلار های خانگی را جمع آوری کند و به جای دلار به آن ها ریال بدهد.متاسفانه دولت نتوانسته است اعتماد مردم را جلب کند.

مردم می توانند هر وقت که به دلار شان احتیاج داشتند آن را از دولت پس بگیرند برای طلا هم م‌یتوانیم این امر را پیاده‌سازی کنیم.» موضعی که با نگرانی‌ها و انتقادات زیادی مواجه شده است.قبل‌تر مسئولین بارها اعلام کرده‌اند که حدود ۲۰ میلیارد دلار ارز دست مردم ایران و در بالش‌هایشان است.

به گفته منتقدان این اظهارات، به فرض درست بودن ادعاهای رسمی، سهم هر ایرانی، حدود ۲۳۵ دلار می‌شود و با دلار ۵۱ هزار تومان هر شهروند بطور میانگین حدود ۱۱ میلیون تومان پس‌انداز دارد!  پولی که مردم برای حفظ ارزش سرمایه‌شان و از ترس تورم و کاهش مداوم ارزش ریال تبدیل به ارز خارجی کرده‌اند. یکی از کاربران نوشته:« یعنی می‌خواهید مردم کلا پس‌انداز هم نداشته باشند؟ شما ارزش پول را از بین می‌برید و حتی به مردم اجازه نمی‌دهید اندک اندوخته‌شان را محافظت کنند؟»
مرجع : برترین‌ها
برچسب ها: دلار

۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۱۱:۱۰
همین کار عملا غیر مستقیم دارد انجام میشود .من سر رشته ای تو این امور ندارم ولی احساس میکنم قیمت دلار خیلی بالا تر از این باید باشد نصب به قیمت های کالاها و خدمات حالایی . و واقعا اگر این اعتماد پیش میامد خیلی خوب میبود که اساسی ترین راههای مقابله با تحریم ها این بود نه اینکه طوری عمل شود که ارز صادرات هم برود ترکیه خانه بشود . کاری هم به این دولت ندارم قبلیاش هم بدتر (427722)
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۱۶:۰۵
لطفاً برای این کار از دلارهای نماینده های مجلس خصوصا آقای حسینی کیا ومسئولین که خیلی به دولت اعتماد دارند شروع کنند (427743)
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۱۸:۵۹
چشم (427749)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها