به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۰۰۰۷۹

دستگیری دو برادر سوری در هامبورگ

دستگیری دو برادر سوری در هامبورگ
گروه بین الملل: پلیس آلمان  دو برادر سوریه‌ای را که قصد داشتند با کمربند انتحاری اهداف غیرنظامی را مورد حمله قرار دهند دستگیر کرد. یکی از این دو برادر در هامبورگ و دیگری در آلگوی در ایالت بایرن دستگیر شده‌اند.
این دو برادر متهم هستند که قصد حمله به اهداف غیرنظامی با مواد منفجره دست‌ساز جاسازی‌شده در یک کمربند انتحاری را داشته‌اند. به گفته دادستانی و پلیس جنایی فدرال، متهم اصلی ۲۸ ساله است و دادگاه هامبورگ برای او حکم بازداشت صادر کرده است.برادر ۲۴ ساله این فرد نیز متهم به همکاری با اوست.  این متهم بدون مقاومت در جریان تفتیش آپارتمانش دستگیر شده است.
در هامبورگ نیز آپارتمان برادر بزرگتر و سه رابط دیگر تفتیش‌شده و مقادیر زیادی اسناد و شواهد به دست آمده است؛ از جمله مواد شیمیایی و تلفن‌های همراه.در جریان این عملیات ۲۵۰ پلیس شرکت داشتند. به گزارش خبرگزاری آلمان، در جریان بازرسی در شهر کمپتن در آلگوی بایرن، نیروهای پلیس ویژه نیز حضور داشتند.
این دو شهروند سوریه در سال ۲۰۱۵ به صورت جداگانه وارد آلمان شدند. برادر ۲۸ ساله چند هفته پیش در سایت ebay اقدام به خرید مواد اولیه برای تولید ماده منفجره کرده بود. به گفته دادستانی، برادر این شخص در کمپتن نیز مشوق او برای انجام این اقدام جنایت‌آمیز بوده است.حکم جلب این دو نفر  به اتهام "حمایت مالی تروریسم" صادر شد.
اتهام "تدارک اقدام خرابکارانه خشونت‌آمیز" که در تحقیقات مشابه رایج است، هنوز مطرح نشده، چرا که قطعات ضروری برای ظرفیت انفجاری کمربند هنوز مفقود است.
هدف این حمله نیز هنوز مشخص نشده است. تنها محرز شده که برادر ۲۸ ساله قصد داشته خودش را با کمربند انتحاری منفجر کند و به این وسیله "تا حد ممکن تعداد بیشتری از کافران را به کام مرگ بکشاند".
یک هفته پیش حمله خونباری به یک سالن ورزشی در شهر دویسبورگ در ایالت نوردراین وست‌فالن آلمان آنجام شد که در اثر آن چهار نفر زخمی شدند. اکنون نشانه‌هایی از تروریستی بودن این حمله با انگیزه‌های اسلام‌گرایانه به دست آمده است.
در رابطه با این حمله نیز یک شهروند سوریه دستگیر شده است. سخنگوی دادستانی دوسلدورف  ضمن اعلام این خبر گفت، مقامات مربوطه تحقیق در این باره را به دادستانی دویسبورگ واگذار کرده‌اند.پیش‌تر بخش غربی شبکه تلویزیونی RTL از کشف داده‌های اسلام‌گرایانه در تلفن همراه این مظنون خبر داده بود.
در جریان این حمله چهار نفر که بین ۲۱ تا ۳۲ سال داشتند به شدت مجروح شدند. مجروح ۲۱ ساله این حمله به گفته پلیس در خطر مرگ قرار دارد.
نیروهای ویژه پلیس با مسلسل سالن ورزشی محل حمله را محاصره کرده بودند. عامل حمله فراری بود و آن زمان هنوز مشخص نبود که آیا همدست یا همدستانی دارد یا نه. پس از چندین روز مظنون این حمله شنبه شب (۲۲ آوریل) در محل زندگی‌اش توسط پلیس بازداشت شد. او یک جوان ۲۶ ساله سوریه‌ای است. دو تن از آشنایان او پیش‌تر اطلاعاتی درباره او به پلیس داده بودند.
دادستانی دویسبورگ  اعلام کرد، هیچیک از قربانیان این حادثه که مورد سوال قرار گرفته‌اند با متهم آشنایی قبلی نداشته‌اند. این موضوع فرضیه قبلی بازپرسان را متزلزل کرده بود که بر اساس آن، هدف جنایت یکی از قربانیان بوده است.از آنجایی که هر چهار قربانی به صورت تصادفی مورد حمله قرار گرفته‌اند، ابتدا بازرسان احتمال دادند این یک حمله مسلحانه بدون انگیزه تروریستی بوده است، اما بعدا در گوشی تلفن همراه متهم اطلاعاتی پیدا کردند که نیاز به بررسی بیشتر داشت.
متهم تا کنون درباره اتهاماتش سکوت کرده است. یک قاضی حکم بازداشت او به اتهام تلاش برای قتل را صادر کرده است. او در حال حاضر در بازداشت موقت است و باید از نظر روانی و روحی مورد معاینه قرار بگیرد.
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها